המדריך סטודיו ליוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם - חלק ג'
תזכורת קלה מה היה לנו במדריך לסטודיו היוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם חלקים א'ו-ב': תוכן מותאם ניידים, גולשים שנמצאים בתנועה, פרסונלזציה, תכונות חשובות, איך נראה לוח המחוונים, עשיית רווחים מצד יוצרים ועוד… חלק ג' במדריך הסטודיו ליוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם, יכיל את המשך התכונות שתמצאו במרכז הקריאטיב, עם השוואה מעניינת ומפולפלת כמו שאני אוהבת… לסטודיו ליוצרים של יוטיוב. מה קיים שם, ואילו נקודות דמיון הן הבולטות ביותר…

ספריית הסאונד של פייסבוק - Sound collection
ספריית הסאונד מציעה מגוון אפקטים, רצועות מוזיקה וסאונד חינמיים ללא זכויות יוצרים, תוכלו לאתר אותם לפי מילת מפתח. ב-Sound Collection. המבחר מציג מלחינים ופזמונאים מוכרים, מגוון של אפקטים, אוסף של שירים, ורצועות אינסטרומנטליות מז'אנרים כמו היפ הופ, פופ, ג'אז, קאנטרי ועוד. רצועות אלו הן בבעלות פייסבוק, וניתן להשתמש בהן באופן חופשי וחינמי בכל סרטון שאתם יוצרים ומשתפים בפייסבוק ובאינסטגרם בלבד.
יצירת דפים ואוספים ב-Creator Studio
בלשונית 'דפים' שנמצאת ב-Creator Studio תוכלו לבצע את הפעולות הבאות:
1. ליצור דפים חדשים
2. לקבץ את הדפים שלכם לאוספים
3. להקצות תפקיד בדף (מנהלים בלבד)
4. להגדיר תפקידי עריכה בדף (מנהלים בלבד)
הלשונית 'דפים' מספקת פרטים בסיסיים על כל אחד מהדפים שהוקצה לכם תפקיד בהם, הכולל:
1. סוג הדף (לדוגמה: אמן, קהילה, אתר בידור וכדומה)
2. מספר עוקבים
3. סוג ההרשאה – התפקיד שלכם
אם אתם מנהלים כמה דפים, יצירת אוסף דפים ב-Creator Studio מאפשר לסנן בקלות את הדפים שאתם רוצים לקבל מידע עבורם. ה- Creator Studio יוצר באופן אוטומטי כמה אוספים עבורכם, למשל אוסף של כל הדפים שהופעלו בהם מודעות מוזרמות. אתם יכולים גם ליצור אוספי דפים משלכם. שווה ופרקטי כאחד.
סטודיו היוצרים של יוטיוב - YouTube Studio VS סטודיו היוצרים של פייסבוק ואינסטגרם
כשאני חושבת על ממשקים אני רצה קודם כל אל גוגל האם… אילו ממשקים יש לה, ואיזו מקריות לגוגל גם יש מרכז יצירה… תכירו את YouTube Studio המשמש במת יצירה עבור יוצרי וידאו. לפלטפורמה זו תכונות דומות מאוד, לטובת שיפור הנוכחות ברשת, ניהול הערוץ, הכרות עם קהלים וניתוחם, ניהול תקשורת ושביל להגדלת ההכנסות והרווחים באמצעות מודעות פרסום. נשמע מוכר לא?
סטודיו היוצרים של יוטיוב קם לפני סטודיו היוצרים של פייסבוק ואינסטגרם, ומערכת הרווחים של יוצרי וידאו ביוטיוב הצליחה לעשות רעש בעולם כולו, ובינתיים בפייסבוק – אי אפשר לומר שהיא מיצתה עצמה. שוב אפשר לזהות את הדפוס המזוהה עם פייסבוק – אימוץ כלים ופיצ'רים שנולדו אצל אחרים.
מה מציע הסטודיו ליוצרים ביוטיוב? מצאו את נקודות הדימיון
- מרכז השליטה של הערוץ: כלי שמספק לכם סקירה כללית ומקיפה על הפעילות החדשה בערוץ ומאפשר לכם להתעדכן בתכנים החדשים ב-YouTube.
- תוכן: כלי שמאפשר לכם למצוא סקירה כללית של הסרטונים והשידורים החיים שלכם.
- פלייליסטים: כלי ליצירה ולניהול של פלייליסטים.
- Analytics: כלי שמאפשר לכם לעקוב אחר ביצועי הערוץ והסרטונים באמצעות מדדים ודוחות.
- תגובות: כלי שמאפשר לכם לראות את התגובות לסרטונים שלכם ולהשיב עליהן.
- כתוביות: כלי להוספת כתוביות לסרטונים או למיקור המונים של כתוביות באמצעות הקהילה שלכם.
- מונטיזציה: (כפוף לזכאות) תכונה שמאפשרת לכם לעדכן את ההגדרות למרצ'נדייז ולמועדון החברים של הערוץ.
- התאמה אישית: כלי שמאפשר לכם להתאים אישית את הפריסה, המיתוג והמידע הבסיסי של הערוץ.
- ספריית אודיו: כלי שמאפשר לכם להוריד מוזיקה ואפקטים קוליים בחינם לשימוש בסרטונים.
לסיכום...
הסטודיו ליוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם הוא כלי שדומה מאוד לסטודיו היוצרים של יוטיוב. קצת משעמם אותי לראות כל כך הרבה נקודות דמיון בין שתי המתחרות, בפרט שפייסבוק מתחקה אחר הרשתות החברתיות האחרות כמעט בכל דבר. הייתי מצפה ממעצמה שכזו ליצור תכונות וכלים אותנטיים, מובילי חדשנות ושמקור ההשראה הוא פייסבוק עצמה או אינסטגרם ולא אחרות. בכל אופן, בחזרה למרכז הקריאטיב של פייסבוק ואינסטגרם – קפצו למים, זהו כלי מועיל ופשוט להבנה.
בהצלחה
עוד על שיווק בפייסבוק ובדיגיטל

סדנת שיווק בפייסבוק
שיווק בפייסבוק כולל הכרות מעמיקה עם כל התכונות לניהול ולפרסום תוכן בצורה מקצועית. בסדנה תוכלו ללמוד איך לבנות תוכנית תוכן מקצועית, טכניקות מתקדמות לניהול הערוץ, שימוש בכלים ועוד.

המדריך לשיווק בפייסבוק
ריכוז תוכן על שיווק ופרסום בפייסבוק, החל מניהול דפים, עדכוני אלגוריתמים, חווית משתמש, כלי למנהלי קבוצות, חדשות ועדכונים. המקום להתעדכן וללמוד בשפה פשוטה.

קורס שיווק דיגיטלי ממוקד
קורס שיווק דיגיטלי ממוקד לבכירים ולאלו שרוצים ללמוד אלו ערוצים בולטים, ההתנהלות בכל אחד, אסטרטגיה לעסק או לארגון, כלים וטכניקות להצלחה ברשת.