פייסבוק מעדכנת את תנאי השירות - יולי 2019
פייסבוק עוברת תקופה לא פשוטה בכל הקשור לפריצות המידע ולזכויות הגולשים ברשת, ובחודש 2019 היא פרסמה פוסט על עדכון תנאי השירות של הרשת החברתית עם דגש על שקיפות ושליטה במידע על ידי המשתמשים.
זהו תוצר של עבודה משותפת עם רגולטורים, קובעי מדיניות ומומחים להגנת הצרכן ברחבי העולם.
"היום אנו מכריזים על עדכונים לתנאי השירות שלנו כדי להבהיר כיצד פייסבוק מרוויחה כסף ולהסביר טוב יותר את הזכויות שיש לאנשים בעת השימוש בשירותים שלנו. העדכונים לא משנים אף אחת מההתחייבויות או המדיניות שלנו – הם רק מסבירים את הדברים בצורה ברורה יותר" – כתבה אנה בנקרט, סמנכ"ל ויועצת כללית בפייסבוק.
עוד מציינת אנה את ההתייחסות של פייסבוק לבחירת המידע שיוצג על ידי המשתמש, כגון "למה אני רואה בעצם את המודעה הזו", ו"למה אני רואה את הפוסט הזה". אותן שאלות מובילות לאיזור בו המשתמש החברתי יכול לבחור העדפות תוכן, להסתיר ולמנוע הצגתו בלחיצת כפתור.

הדגשים בתנאי השירות של פייסבוק:
- איך פייסבוק למעשה מרוויחה כסף?
פייסבוק מרחיבה בנושא ומדגישה כי אינה גובה תשלום על שימוש ברשת אלא מהווה קרקע לפרסומות – והן מקרו ההכנסה שלה. - למה תוכן נמחק בפייסבוק? בזמן פרסום תוכן המפר את התנאים של פייסבוק היא רשאית למחוק אותו אבל עם זאת היא מספקת מידע על התהליך.
- כשאני מעלה תמונות וסרטונים לפייסבוק, מי בעל זכויות הקניין הרוחני? שיתוף תוכן על ידי גולשים מסוג סרטוני וידאו ותמונות הינו מקנה למשתמש זכויות קניין רוחני, ומרגע מחיקתו פייסבוק לא עושה בו שימוש.
- מה קורה כשגולש מסיר תוכן, האם הוא נעלם כליל ברגע המחיקה?
לאחר מחיקת תוכן מצד המשתמשים, תהליך המחיקה המלא מהמערכות של פייסבוק יכול להתממש עד 90 יום.
נקודה למחשבה...
מדיניות השימוש בנתונים בפייסבוק שחווה מספר שינויים בשנה האחרונה, כולל העדכון הנוכחי שלטענתה בא להבהיר לנו, הגולשים את התנאים באופן ברור יותר, בוחרת שלא להבהיר יותר מידי את הנושא ההאזנות אבל בכל זאת נוגעת בו בדרך עקיפה. ואני מצטטת:
"אנו אוספים מידע מתוך ואודות המחשבים, הטלפונים, הטלוויזיות המחוברות ומכשירים אחרים עם חיבור לאינטרנט שאתה משתמש בהם בשילוב עם המוצרים שלנו, ואנו משלבים מידע זה ממגוון המכשירים השונים שבהם אתה משתמש. לדוגמה, אנו משתמשים במידע הנאסף לגבי השימוש שלך במוצרים שלנו בטלפון שלך על מנת לאפשר התאמה אישית טובה יותר של התוכן (כולל מודעות) או התכונות שתראה כשתשתמש במוצרים שלנו במכשיר אחר, כגון המחשב הנייד או הטאבלט שלך, או על מנת למדוד אם ביצעת פעולה בתגובה למודעה שהראינו לך בטלפון או במכשיר אחר"..
פייסבוק יצאה מהארון
אז אחרי שכולן יצאו מהארון והודו בפרהסיה שהן מאזינות לנו (אפל, גוגל, אמאזון, מייקרוסופט) גם פייסבוק קיבלה בטחון ופתחה את הדלת של הארון. מוזמנים לצפות בסרטון הבא:
ABC News - פייסבוק את שומעת?
לסיכום
כל הכלים, הבמות, המוצרים החינמיים, עולים לנו בפרטיות. זה הזמן לעשות בדק בית, להיכנס להגדרות ולהסיר שיוך…
אלו רשתות חברתיות, ציבוריות, המידע שאתם מפרסמים שם אינו צריך לכלול שום תוכן אישי בעיני. תשמרו אתם על הפרטיות שלכם ולאחר מכן תדרשו את זה מאחרים.
זקוקים להכוונה? יעוץ לעסק? השאירו פרטים

המדריך לשיווק באינסטגרם
מעוניינים להרחיב את הידע על שיווק באינסטגרם? ריכוז של חדשות, מאמרים וטיפים למשווקים השונים, מנהלי מדיה חברתית, בעלי עסקים וכל מי שיש לו פרופיל באינסטגרם - הרשת החברתית הכי פופולרית לתמונות.

איך לנהל מספר פרופילים באינסטגרם?
גם אינסטגרם נותנת לנו אפשרות לנהל מספר פרופילים. כל מה שעליכם לעשות הוא להוסיף את הפרופילים אותם אתם רוצים לנהל. ההספר המלא להוספת פרופילים באינסטגרם נמצא כאן.

הקרוסלה באינסטגרם הופכת להיות אורגנית
אינסטגרם השיקה תכונה חדשה אך מוכרת – הקרוסלה. אותה אחת המוכרת לנו מעולמות הפרסום, תפסה צורה אורגנית ומציגה פוסט אחד המכיל מקבץ תמונות וסרטונים (עד 10 פריטים). למה זה טוב? להביע רעיון, לגלות קסם, להוסיף מימד לפרופיל שלכם.