מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
חברות וארגונים שמקדמים חווית עובדים ומועמדים נחשבים למקומות עבודה אטרקטיביים וזוכים לחיזור מצד מועמדים. כמרצה לגיוס, אני מזהה שאלו שיוצרים סביבות עבודה חיוביות, זוכים למאגר מועמדים אורגני ומשובח, מיתוג מעסיק ממגנט, מוניטין חזק וכח אדם מנצח.
בדומה לחוויית לקוח, המתמקדת בפרספקטיבה של הלקוח בהקשר למוצרים ולשירותים שהארגון מציע, חווית עובד משקפת נקודת מבט פנימית, המתייחסת לעובדים כאל 'לקוחות פנימיים' של הארגון. לכן, מנהלי משאבי אנוש צריכים להבין ולטפל בצרכים, בציפיות ובדאגות של העובדים, ולהפיק את המירב מההון האנושי.
במבט קדימה לשנת 2024, אתמקד ב-5 נקודות מפתח שצפויות להשפיע באופן משמעותי על חווית עובדים וחווית מועמדים בארגונים:
טכנולוגיה חדשנית משפיעה באופן ישיר על המסע לגיוס עובדים, ועל חווית המועמד והעובד יחד. למשל, שימוש בבינה מלאכותית לייעול תהליכים (חיפוש קורות חיים), פורטלים של עובדים, ניהול משימות לעבודה מרחוק, יצירת תכניות עבודה משופרות וכלים דיגיטליים לתקשורת ושיתוף פעולה במקום העבודה.
גמישות ממשיכה להיות גורם מרכזי לגיוס ולשימור עובדים. היכולת להציע אפשרויות עבודה מרחוק, לוחות זמנים גמישים והתמקדות באיזון בין עבודה לחיים, נתפסים כחיוניים ליצירת קשר עם מועמדים שמחפשים מקומות עבודה המעניקים ערך להפחתת סטרס ומתן אמון בעובדים.
יוזמות DEI הן לא רק טרנד, אלא היבט בסיסי של מקום העבודה המודרני. מקום עבודה התומך בקבוצה מגוונת של אנשים בעלי רקע אתני שונה, אמונות, יכולות, זהויות מגדריות ונטיות מיניות, משקף עושר של נקודות מבט רבות ומיוחדות הקיימות בארגון.
ההכרה בחשיבות רווחת העובדים ובריאות הנפש, קידום תוכניות בריאות, התחשבות ביצירת זמני עבודה גמישים, ויצירת תרבות שבה העובדים מרגישים בנוח לדון ולטפל בנושאים הקשורים לבריאות, יוצרת נחת. ארגונים שיוצרים פעילות ספורטיבית משותפת, מסעות לטרנספורמציה בריאותית, פעילויות לשיפור אורח החיים מגבשים ומחזקים את התרוצה הכוללת שלהם.
הדינאמיות והאתגרים בתעשיות השונות, דורשים למידה ופיתוח מתמשכים במקומות עבודה. הכשרת עובדים מתמשכת, השקעה במיומנויות רכות וקשות, הופכים את העובדים לרלוונטיים בתחומם ויוצרים שביעות רצון גבוהה.
טיפוח – גיוון- הכלה הם שלושת הערכים המובילים בארגונים מתקדמים ומכילים. על פי מחקרים של חברת מיקנזי, יש להם השפעה עצומה על הרווחים הפיננסיים של הארגון. ומצד העובדים… תחושת הוגנות ושוויון בהזדמנויות לצמיחה, קידום והכרה, הם חשובים לשימור כח האדם.
עובדים המרגישים שמתייחסים אליהם בשוויון והם בעלי גישה לאותן הזדמנויות כמו עמיתיהם, ללא קשר לרקע או זהותם, נוטים להרגיש מרוצים ומוערכים. זה לא רק עניין של הוגנות; זה מרכיב באסטרטגיה לשימור עובדים וטיפוח כוח עבודה פרודוקטיבי ונאמן.
בהתחשב בעלויות תהליכי גיוס ושימור עובדים, חווית מועמדים ועובדים חיובית משתלמת יותר בטווח הארוך. תגמול והטבות, סביבת עבודה מתקדמת, הזדמנויות להתפתחות מקצועית, ומיקוד בתחושות והערכת העובדים, תזכו לכוח עבודה יציב, מנוסה וחדור מוטיבציה, החיוני להצלחה וקיימות של כל ארגון, ותחסכו בעלויות הגיוס, השקעה בהדרכה, איבוד פרודוקטיביות, איבוד ידע וניסיון, ירידה במורל הצוות, פגיעה בשירות הלקוחות ועוד.