מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.

המרכז לשיווק וגיוס דיגיטלי – אורית שירה רונן
  • ראשי
  • קורס גיוס דיגיטלי
  • קורס מיתוג מעסיק
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • קורס AI ל-HR
  • סדנאות
  • סדנת לינקדאין
  • הדרכות לארגונים
    • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • עליי
  • בלוג
  • כתבו לי
  • ראשי
  • קורס גיוס דיגיטלי
  • קורס מיתוג מעסיק
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • קורס AI ל-HR
  • סדנאות
  • סדנת לינקדאין
  • הדרכות לארגונים
    • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • עליי
  • בלוג
  • כתבו לי
ראשי » מאמרים וחדשות אחרונים » משרות רפאים: יתרונות מול חסרונות
5 בספטמבר 2023

משרות רפאים - יתרונות מול חסרונות

השימוש במשרות רפאים -"Ghost Jobs" באסטרטגיית הגיוס שלכם יכולה להציג יתרונות אך לא מעט חסרונות. משרות רפאים הן משרות לתפקידים שאינם פתוחים ומטרתן לאסוף מאגר מועמדים פוטנציאליים לצרכי גיוס עתידיים, בחינת תפקידים חדשים, תחרות ואיסוף מידע.

 במאמר זה אתייחס ליתרונות של משרות רפאים ולחסרונות…ואיך בכל זאת תוכלו להגדיל את מאגר המועמדים ולעורר את המתחרים בדרכים ישרות ונכונות לארגון שלכם.

ghost jobs - משרות רפאים

מדוע מנהלי גיוס מפרסמים משרות רפאים?

  • הארגון או החברה שוקלים שינוי ארגוני. לפני שהם מקימים מחלקה או פותחים תקן חדש למשרה, הם רוצים לחקור את השוק ולבחון כדאיות.
  • במקרים של תפקידים חשובים (בכירים ולא רק), מנהלי משאבי האנוש רוצים להכיר מועמדים איכותיים ולבנות מאגר ייעודי לתפקיד. גם אם הם לא מחפשים בפועל עובד, הם יצרו את המשרה כדי שתזרים קורות חיים.
  • בארגונים בהם קיימת תחלופת עובדים גבוהה על בסיס קבוע.
  • ארגונים מסוימים בוחרים להציג צמיחה מתמדת ומאותתים למועמדים ולמתחרים שהם מתרחבים.
קורסים למשאבי אנוש וגיוס

היתרונות של משרת רפאים

  • מאגר מועמדים גדול: משרת רפאים מאפשרת לאגור קורות חיים לתפקידים עתידיים.
  • תהליך גיוס קצר יחסית: בחרתם קורות חיים, תיאמתם ראיון… תהליך הגיוס התקצר באופן משמעותי.
  • ניתוח תובנות לגבי תפקיד מסויים: פרסום משרת רפאים יכולה לעזור לכם לקבל תובנות לגבי התפקיד, העדפות שכר של מועמדים ויצירת אסטרטגיית גיוס משופרת מבוססת נתונים.
  • תפיסה תחרותית: ריבוי משרות פנויות יוצרות תמונה של צמיחה והתרחבות בפני המתחרים. תפיסה זו יכולה להשפיע על ההחלטות האסטרטגיות ולהסיט את המשאבים שלהם לכיוונים אחרים, הסחות דעת וחוסר מיקוד.
תוכנית קורס גיוס דיגיטלי

החסרונות של משרת רפאים

  • חוסר התאמה בציפיות: מועמדים עלולים להרגיש מוטעים או מתוסכלים אם הם מגישים מועמדות למשרה שאינה קיימת. זה יכול לפגוע במותג המעסיק וביחסים עם מועמדים פוטנציאליים.
  • בזבוז זמן ומשאבים: מועמדים משקיעים זמן בהגשת מועמדות ובראיונות לתפקידים שאולי לא יתממשו. זה מבזבז הן את זמנם וגם את המשאבים שלכם.
  • אובדן אמינות: שימוש יתר משרות רפאים עלול להוביל לספקנות בקרב מועמדים ולתפיסה שהחברה שלכם אינה שקופה בתהליכי הגיוס.
  • שיקולים אתיים: מתחרים מטעים עשויים להיחשב לא אתיים ועלולים להשפיע לרעה על מערכות היחסים בתעשייה… אמון חיוני לשיתופי פעולה ושותפויות.
  • השפעה קצרת טווח: ההשפעות של טקטיקה זו צפויות להיות קצרות מועד. ברגע שהמועמדים והמתחרים יזהו הטעיה,  ההשפעה שלכם תפחת והם יהיו זהירים יותר בשיתוף פעולה עתידי מכל סוג.
לכל הסדנאות לשיווק וגיוס

במקום משרות רפאים וטקטיקת הטעיה, מה תוכלו לעשות?

  • התמקדו ביוזמות אמיתיות: במקום להסתמך על טקטיקות מטעות, התרכזו ביוזמות אמיתיות המציגות את התרחבות הארגון כמו הכרזה על שותפויות חדשות, חשיפת מוצרים, והתרחבות פיזית.
  • הציגו שקיפות: שמירה על מוניטין כנה ושקוף יכולה לשרת אתכם טוב יותר בטווח הארוך. אותנטיות מטפחת אמון עם מחזיקי עניין, כולל עובדים ושותפים פוטנציאליים.
  • נצלו את החוזקות שלכם: הדגישו את החוזקות והייחודיות שלכם, פרויקטים חדשניים ואת הערך המוסף שאתם מביאים לתעשייה.
  • שיווק תוכן ומנהיגות מחשבתית: פרסמו מאמרים, פוסטים וקטעי וידאו על מנהיגות מחשבתית המציגים את הצמיחה, החדשנות והמומחיות של הארגון. 
  •  אירועים וכנסים (כולל מקוונים): השתתפו בכנסים בתעשייה, בסמינרים מקוונים ובאירועים כדי להציג את המומחיות שלכם. תוכלו למשוך את תשומת הלב של המועמדים ולשפר את תהליכי גיוס העובדים.
  • מיתוג מעסיק חזק: השקיעו באסטרטגיית מיתוג מעסיק חזקה המציגה את ערכי הארגון, סביבת העבודה וההזדמנויות לעובדים. דימוי מותג אותנטי מושך גם מועמדים פוטנציאליים וגם תשומת לב של מתחרים.
קורס גיוס בלינקדאין למנהלי משאבי אנוש וגיוס

משרות רפאים... לסיכום

אם הגיוס הוא לא קבוע (למשל: מלצרים/מנהלי מזון ומשקאות בעונת הקיץ) אין טעם שמשרה תהיה באוויר. אם אתם רוצים לחקור שוק, יש כלים מתקדמים יותר. משרת רפאים עלולה לפגוע גם במיתוג המעסיק שלכם. תחשבו פעמיים.

לקורס גיוס דיגיטלי או סדנת מיתוג מעסיק, השאירו פרטים

קורסים וסדנאות למנהלי HR - משאבי אנוש וגיוס

קורס מיתוג מעסיק
קורס גיוס דיגיטלי
קורס שיווק דיגיטלי
    הדרכות לארגונים ולחברות
    הכשרת עובדים
    הדרכות פרטיות אחד על אחד
סדנת פייסבוק
סדנת לינקדאין
סדנת פינטרסט
סדנת יוטיוב
סדנת טוויטר
סדנת אינסטגרם
ייעוץ וליווי אישי
הקמה וניהול ערוצים
יצירת אסטרטגיה שיווקית
פרסום ממומן
מתעניינים בקורס, הדרכה או ייעוץ? התקשרו 052-6351675 או כתבו לי
סדנאות שיווק דיגיטלי
קורס בינה מלאכותית AI למנהלי HR וגיוס
סדנאות

קורס בינה מלאכותית AI למנהלי HR וגיוס

סדנת שירות לקוחות למניעת משברים דיגיטליים
סדנאות

סדנת שירות לקוחות למניעת משברים דיגיטליים

קורס מיתוג מעסיק
סדנאות

קורס מיתוג מעסיק

קורס גיוס דיגיטלי למנהלי גיוס ו-HR
סדנאות

קורס גיוס דיגיטלי למנהלי גיוס ו-HR

סדנת גיוס בלינקדאין
סדנאות

סדנת גיוס בלינקדאין

סדנת גיוס בפייסבוק
סדנאות

סדנת גיוס בפייסבוק

סדנת גיוס באינסטגרם למנהלי גיוס
סדנאות

סדנת גיוס באינסטגרם למנהלי גיוס

סדנת שיווק דיגיטלי להכשרת עובדים
סדנאות

סדנת שיווק דיגיטלי להכשרת עובדים

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
רוצים לקבל מידע על הדרכה פרטית או הזמנת הדרכה לארגון?
מאמרים שיכולים לעניין אותך
מילון משאבי אנוש וגיוס עובדים ...........................................................
טיפים למנהלי משאבי אנוש וגיוס ...........................................................
מנהלי ה HR החדשים ...........................................................
מה זה מיתוג מעסיק ב 2024 ...........................................................
גיוס עובדים בלינקדאין ...........................................................
איך קורס מדיה חברתית יכול לעזור לעסק שלך? ...........................................................
גיוס ב-23! מיומנויות רכות VS קשות
...........................................................
מהו גיוס דיגיטלי ב- 2023? ...........................................................
גיוס דיגיטלי - חלק א'
...........................................................
מדריכים לשיווק ולגיוס דיגיטלי
מילון משאבי אנוש וגיוס עובדים ...........................................................
המדריך לגיוס דיגיטלי
......................................
המדריך למיתוג מעסיק
.......................................
המדריך לשיווק ופרסום בפייסבוק ......................................
המדריך לשיווק ופרסום באינסטגרם .......................................
המדריך לשיווק ולפרסום בפינטרסט ........................................
המדריך לשיווק וגיוס בלינקדאין ......................................
חדשות שיווק דיגיטלי ...........................................................
שאלות ותשובות במדיה החברתית
קורסים, הדרכות וסדנאות 052-6351675

קורס גיוס דיגיטלי
.......................................
קורס מיתוג מעסיק
.......................................
הדרכות שיווק באינטרנט לארגונים
...........................................................
קורס שיווק דיגיטלי
...........................................................
סדנאות שיווק וגיוס דיגיטלי
...........................................................
ביה"ס למשאבי אנוש וגיוס עובדים
...........................................................
סדנת פייסבוק לעסקים
...........................................................
סדנת לינקדאין
...........................................................
סדנת פינטרסט
...........................................................
סדנת אינסטגרם
...........................................................
סדנת אינסטגרם ופינטרסט למעצבים
...........................................................
מפת האתר
כל הזכויות שמורות © 2023 לאורית שירה רונן - המרכז לגיוס ולשיווק דיגיטלי אין לשכפל את החומר באתר זה, לצלם, להשתמש בו במטמון או בכל דרך אחרת, אלא באישור מראש בכתב
גלילה לראש העמוד

רוצה לקבל עוד תוכן מקצועי?

ישירות אליך לדוא"ל

דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס