מומחית לשיווק דיגיטלי, מנטורית לעסקים, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. בעלת קורס מדיה חברתית וקורס שיווק דיגיטלי – 052-6351675.

קורס מדיה חברתית והדרכות דיגיטל – אורית שירה רונן
  • ראשי
  • קורס מדיה חברתית בתל אביב
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • סדנאות
  • הדרכות דיגיטל לארגונים
  • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • אודותי
  • חדשות דיגיטל
  • צרו קשר
  • ראשי
  • קורס מדיה חברתית בתל אביב
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • סדנאות
  • הדרכות דיגיטל לארגונים
  • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • אודותי
  • חדשות דיגיטל
  • צרו קשר
ראשי » מאמרי שיווק דיגיטלי וחדשות מדיה חברתית » דליפת מידע בפייסבוק, כך תסגרו את השיבר​!
18 באפריל 2018

דליפת מידע בפייסבוק, כך תסגרו את השיבר

בחודש מרץ 2018 פייסבוק חוותה את אחד המשברים הגדולים בכל שנות פעילותה – חשיפת דליפת המידע של משתמשים אל צד שלישי לטובת שימוש מסחרי ופוליטי. מזה שנתיים שפייסבוק ידעה על הדליפה אך לא עשתה שום דבר בנידון. לאור הכאוס והשימועים בקונגרס (הסנאט ובית הנבחרים) פייסבוק פועלת בימים האחרונים בנסיון להרגיע את הרוחות ומתריאה בפני כלל המשתמשים: אתם קובעים את ההגדרות ויכולים להגן על המידע שלכם.

אלו החיים הדיגיטליים שלכם!

בחודש האחרון התברר כי קיימברידג' אנליטיקה Cambridge Analytica – חברה פרטית בריטית שעוסקת בכרייה, מסחר וניתוח מידע הואשמה באיסוף מידע לא מאושר של כ- 87 מליון משתמשי פייסבוק (מתוכם כ-47 אלף ישראלים) באמצעות האפליקציה (צד שלישי): אלו החיים הדיגיטליים שלך this is your digital life, אשר דלתה מידע אישי אודות משתמשי פייסבוק, כגון: מין, מעמד, מיקום, דפים שסומנו בלייק ועוד לטובת קידום מסע הבחירות האחרון בארצות הברית. עם זאת, אסור לנו לשכוח שפייסבוק איפשרה לאפליקציה גישה למידע האישי שנמצא בפייסבוק.

איך תוכלו לדעת אם המידע שלכם שותף עם Cambridge Analytica?

חוששים שהמידע שלכם זלג? מוזמנים ללחוץ כאן על הכלי שפייסבוק יצרה לבדיקה עצמית, במידה והפרופיל שלכם אינו נחשף, פייסבוק תציז זאת. ראו תמונה בבדיקה שעשיתי.

החיים הדיגיטליים של מארק צוקרברג

לאחר 2 שימועים בקונגרס (הסנאט ובית הנבחרים) ומתן ראיונות לאתרי החדשות המובילים – מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק הודיע כי הוא מתכוון לבצע שינויים לגבי שיתוף נתונים עם אפליקציות צד שלישי ולא מפחד להודות: "עשינו טעות, היינו צריכים לעשות יותר". 

פייסבוק הבטיחה להרחיב את המגבלה על מפתחי צד שלישי ולהפחית את כמות המידע שעלולה להגיע אליהם וגלגלה ב-17.4.2018 הודעה גורפת לכלל המשתמשים בראש הפיד לבדוק את הגדרות הפרטיות ברשת. להן הנוסח:
"אנחנו מבינים את החשיבות שבשמירה על בטחון הנתונים שלך ומקלים עליך לשלוט ולקבוע אם אילו אפליקציות תשתפי נתונים". להלן הנוסח המדוייק:

ההודעה שפייסבוק גלגלה לכל המשתמשים: הגנה על המידע שלך - אפריל 2018

חיבור לאפליקציות דרך פיסבוק, איך זה נראה?

מי מכם לא רוצה לגלות את העתיד, לדעת מי החברה התאומה שלה, לדעת איך היא תיראה בעוד 20 שנה…לקבל ניתוח מוח ואופי… אותם "חכמים" ישמחו לתת שירות חינמי שירים לכם את הבוקר בתנאי שתתנו להם משהו בתמורה. לרב מדובר בפרטים אישיים. חשוב לי לציין שאני לא מאשימה את אותה האפליקציה, האצבע שלי מופנית אליכם. כמה משעמם לכם, כמה?

הנה דוגמה.

שימו לב - הקריאה לפעולה התחברו עם פייסבוק, היא הבעיתית

לאחר החיבור לפייסבוק, זה התנאי!

תצטרכו להעניק לאפליקציה:

  • גישה לפרופיל הציבורי: שם מלא, גיל, מין, מקום מגורים וכל מידע ציבורי שפרסמתם.
  • גישה לתמונות ואף לתמונות שתייגו אתכם
  • הכי חשוב: כתובת דוא"ל

אולי לא אכפת לכם שגוף כזה או אחר ירכז לו בצורה מסודרת מיני פרופיל אודותיכם, אבל עם זאת נסו רגע לחשוב למה הוא צריך את זה לעזאזל אם הוא לא מתכוון לעשות עם זה כלום (תשכחו מזה: נותנים לכם משהו  בחינם? תזכרו: אתם המוצר).

בקשת גישה לפרטים אישיים מגורם צד שלישי - אפליקציות בפייסבוק

רגע, יש גם את האפליקציות השתלטניות!

אחת האפליקציות שנתקלתי בה מציגה את התנאים הבאים: 

  • גישה לנתונים: 
    "‏‎XXX‎‏" יכולה לבקש פרטים שבחרת לשתף איתה.
  • פרטים שתספקי לאפליקציה זו: פרופיל ציבורי (נדרש), תמונת פרופיל‏‏, ‏‏‏גיל‏, מין,‏‏‏‏ ו‏פרטים ציבוריים אחרים‏‏.
  • רשימת חברים
  • פוסטים שלך, פוסטים שתויגת בהם והפוסטים שאנשים פרסמו  בציר הזמן שלך.
  • עדכוני סטטוס 
  • מיקום
  • תמונות שהעלית (‏10‏), תמונות שתויגת בהן (‏1‏)
  • כתובת דוא"ל
  • גישה לדפים: נתוני כניסה של הדף והיישום שלך

רגע אחד, יש עוד משהו שהיא מציינת: האפליקציות יכולות להשתמש במידע שסופק להן כדי להתאים אישית את חוויית השימוש ולקשר בינך לבין חברים שלך. 

אההה. הכל בשביל חווית המשתמש. אז למה לא? ראו הוזהרתם. ובטח אם אתם מנהלי מדיה חברתית. המידע אודות דפים, תנאי שימוש של הלקוחות שלכם הם חסויים. אל תפקירו אותם.

המדריך למניעת דליפות בפייסבוק!

בעיות האינסטלציה ברשת הן מרובות, החל ממידע שאתם משאירים באתרים ועד גניבת זהות. הדרך המקוונת רצופה מכשולים והטעיות, ולעיתים שלא בצורה מכוונת אתם עלולים לפתוח דלת לאדם הלא נכון (בין אם זה באשמתכם או שלא, אדם או אתר, רשת חברתית וכו'). ולכן, ריכזתי עבורכם מספר הנחיות איך למזער את הנזק של דליפות המידע בפייסבוק.

הגדרות פרטיות בפייסבוק בפני צד שלישי: אפליקציות ואתרים

קראו היטב את התנאים: גישה לנתונים - צד שלישי בפייסבוק

גישה לאפליקציות, לאתרים ולמשחקים בפייסבוק

במידה ואנכם מעוניינים לתת גישה לאפליקציות, לאתרים ומשחקים, בחרו באפשרות 'כיבוי'. מרגע שתבחרו באפשרות זו יחולו התנאים הבאים:

  • לא תהיה לכם אפשרות להתחבר לאפליקציות או לאתרים באמצעות פייסבוק
  • אפליקציות ואתרים שהתחברת אליהם באמצעות פייסבוק עשויים למחוק את החשבונות ואת הפעילות שלך
  • לא תהיה לך אפשרות לשחק במשחקים מסוימים בפייסבוק, ופעילות המשחקים שלך תימחק
  • הפוסטים, התמונות והסרטונים שלך בפייסבוק שאפליקציות ואתרים פרסמו עלולים להימחק
  • לא תהיה לך אפשרות לקיים אינטראקציה או לשתף תוכן מאפליקציות ומאתרים אחרים בפייסבוק באמצעות פלאגינים חברתיים כגון לחצני 'שתף' ו'לייק'

(אחד לאחד מתוך פייסבוק)

במידה ותסירו אפליקציה כזו או אחרת, עדיין תהיה לאפליקציה גישה לפרטים ששיתפתם בעבר, אך היא לא תוכל לבצע בקשות נוספות לפרטים אישיים.

לסיכום...יום עצמאות שמח

פייסבוק מעניקה לנו במה מפוארת (פרופילים, קבוצות, דפים עסקיים) ים של הזדמנויות ועם זאת צריך לזכור שישנם חיים מתחת לפני הים: מקומות חשוכים, מסוכנים, מוסווים, טורפים.  היו עצמאיים, תגדילו ראש זו אחריותכם: סיסמאות קלות לשחזור, מסירת מידע אישי מידי, לחיצה על קישורים לא מהימנים, פרסום לשון הרע, פגיעה במזיד, השתפכות הנפש בקבוצות זבל וכו'… בסופו של דבר כל אלו יפעלו נגדכם. תתחילו לקחת את השליטה לידיים שלכם, בדקו מה קורה בהגדרות, בקשות חברות, הודעות לא ברורות, והכי חשוב… התעלמו ממספרים – רדפו אחר איכות, שמרו על הנקיון: של האחר ושלכם. חג שמח

להזמנת הדרכת דיגיטל בנושא שיווק ופרסום בפייסבוק:

אולי יעניין אותך ...

קורס מדיה חברתית

הדרישה למנהלי מדיה חברתית היא עצומה ומצריכה מנהלי מדיה חברתית בעלי ידע מקצועי במגוון רשתות חברתיות ( בעבר פייסבוק הספיקה). כיום קיים סנכרון מלא בין מחלקת השיווק למנהלי המדיה חברתית. בואו לרכוש מקצוע מבוקש.

סדנת Instagram

אינסטגרם - רשת חברתית חסרת מעצורים, צבעונית וממגנטת. דורשת יותר תמונות וסרטונים ולא מתפשרת על האשטאגס. מעוניינים להרחיב את הידע באינסטגרם? לחצו כאן

סדנת Linkedin

לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.

סדנת פרסום ב Facebook

פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. די מנסה להיכנס לנעליה של גוגל ומציעה שלל כלים לפרסום ולשיווק עסקים ולמיתוג עצמי, במה לחדשות וקהילות

« פוסט קודם
פוסט הבא »
    הדרכות לארגונים ולחברות
    הכשרת עובדים
    הדרכות פרטיות אחד על אחד
סדנת פייסבוק
סדנת לינקדאין
סדנת פינטרסט
סדנת יוטיוב
סדנת טוויטר
סדנת אינסטגרם
ייעוץ וליווי אישי
הקמה וניהול ערוצים
יצירת אסטרטגיה שיווקית
פרסום ממומן
מתעניינים בקורס, הדרכה או ייעוץ? התקשרו 052-6351675 או כתבו לי
סדנאות שיווק דיגיטלי
סדנת גיוס בלינקדאין
סדנאות

סדנת גיוס בלינקדאין

סדנת גיוס בפייסבוק
סדנאות

סדנת גיוס בפייסבוק

סדנת גיוס באינסטגרם
סדנאות

סדנת גיוס באינסטגרם

סדנת שיווק דיגיטלי להכשרת עובדים
סדנאות

סדנת שיווק דיגיטלי להכשרת עובדים

סדנת לינקדאין לארגונים ולחברות
סדנאות

סדנת לינקדאין לארגונים ולחברות

סדנת אינסטגרם למתחילים ולמתקדמים
סדנאות

סדנת אינסטגרם למתחילים ולמתקדמים

סדנת שיווק בפייסבוק
סדנאות

סדנת שיווק בפייסבוק

סדנת פרסום בפייסבוק למתחילים ולמתקדמים
סדנאות

סדנת פרסום בפייסבוק למתחילים ולמתקדמים

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
רוצים לקבל מידע על הדרכה פרטית או הזמנת הדרכה לארגון?
מאמרים שיכולים לעניין אותך

הלייקים באינסטגרם נעלמים ...........................................................
על הכלי לתוכן ממותג באינסטגרם ...........................................................
גיוס עובדים בלינקדאין ...........................................................
איך קורס מדיה חברתית יכול לעזור לעסק שלך? ...........................................................
שיפור הפרופיל בלינקדאין
...........................................................
למה החשיפה לפוסטים יורדת ב Facebook? ...........................................................
איך מעלים סרטון 360 לפייסבוק וליוטיוב?
...........................................................
המדריך לגודל תמונות ברשתות החברתיות ...........................................................
מה זה קידום אתרים במנועי חיפוש – SEO? ...........................................................
לימודי מדיה חברתית לבני נוער וההשפעה על העתיד שלנו
מדריכים לשיווק במדיה חברתית
המדריך לשיווק ופרסום בפייסבוק
......................................
המדריך לשיווק ופרסום באינסטגרם .......................................
המדריך לשיווק ולפרסום בפינטרסט ........................................
המדריך לשיווק וגיוס בלינקדאין ......................................
חדשות מדיה חברתית, מאמרים וטיפים לשיווק ...........................................................
שאלות ותשובות במדיה החברתית
קורס מדיה חברתית, הדרכות וסדנאות 052-6351675
קורס מדיה חברתית
...........................................................
הדרכות שיווק באינטרנט לארגונים
...........................................................
הדרכות פרטיות
...........................................................
סדנאות מדיה חברתית
...........................................................
סדנת פייסבוק לעסקים
...........................................................
סדנת לינקדאין
...........................................................
סדנת פינטרסט
...........................................................
סדנת אינסטגרם
...........................................................
סדנת אינסטגרם ופינטרסט למעצבים
...........................................................
מפת האתר
כל הזכויות שמורות © 2020 לאורית שירה רונן - קורס מדיה חברתית, הדרכות דיגיטל ושיווק באינטרנט אין לשכפל את החומר באתר זה, לצלם, להשתמש בו במטמון או בכל דרך אחרת, אלא באישור מראש בכתב

קורס שיווק דיגיטלי או קורס מדיה חברתית

לימוד מעשי, ממוקד ומתקדם

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס