מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
בעולם החדש של מחפשי עבודה, הרשתות החברתיות הפכו לפלטפורמות חיוניות הן למגייסים והן למועמדים. בעוד שמעסיקים משתמשים ברשתות החברתיות כדי למצוא טאלנטים, לעובדים פוטנציאליים יש גם צרכים וציפיות ספציפיים כאשר הם מקיימים אינטראקציה עם ארגון בזירה הדיגיטלית. ההבנה מה המועמדים מחפשים יכולה לחזק משמעותית את אסטרטגיית הגיוס של ארגונים וחברות ברשתות חברתיות.
מיתוג מעסיק אותנטי
אחד הדברים הראשונים שמועמדים מחפשים הוא מיתוג מעסיק אותנטי. מחפשי עבודה רוצים להכיר את התרבות, הערכים וסביבת העבודה שהם עשויים להיות חלק ממנה בקרוב. חברות וארגונים צריכים להתמקד בהצגת תדמית אמיתית ולא בנראות מלוטשת. תמונות אותנטיות של אירועי צוות, עדויות מעובדים נוכחיים והצצה אל מאחורי הקלעים על הפעילות היומיומית, יכולים לסייע רבות בביסוס אמינות.
תיאורי עבודה שקופים
מועמדים מחפשים שקיפות, במיוחד בפרסומי דרושים. תיאורי תפקיד מעורפלים יכולים להרתיע מועמדים פוטנציאליים, מכיוון שהם עשויים להתקשות לקבוע אם הם מתאימים לתפקיד. להיות ברורים לגבי דרישות התפקיד, האחריות וההזדמנויות לצמיחת קריירה יכולים לבדל אתכם בשוק העבודה העמוס.
מנהיגות מחשבתית:
אנשי מקצוע לא רק מחפשים עבודה; הם מחפשים ארגון שבו הם יכולים לצמוח ולתרום. חברות המציעות מנהיגות מחשבתית בבלוגים, סמינרים מקוונים או סרטונים מהדהדים למועמדים פוטנציאליים שהם מחויבים להתפתחות מקצועית. תוכן מסוג זה, יכול למשוך מועמדים להוטים ללמוד ולצמוח בסביבה עבודה מתקדמת ומקדמת.
ללמוד מנסיון העובדים הקיימים מחפשי עבודה מעוניינים לדעת מה יש לעובדים בהווה ומהעבר לומר על הארגון. ביקורות כנות, ראיונות והמלצות של עובדים שופכים אור אמיתי על תרבות הארגון. תכנים המעבירים מסרים בזמן אמת הם מבוקשים מאוד, מכיוון שהם מציעים דעות לא מסוננות שהמועמדים סומכים עליהן יותר מאשר הודעות ארגוניות.
הוכחה חברתית
בעידן בו המידע זורם בשפע, מועמדים מתעניינים במה שאחרים אומרים על הארגון. פרסים, הסמכות, שותפויות ואפילו יוזמות חברתיות יכולים לשמש הוכחה חברתית חשובה. הפגנת מוניטין חזק לא רק בונה אמון אלא גם מטפח תחושת יוקרה סביב הארגון שלכם.
גיוון והכלה
מחפשי העבודה של היום שמים יותר ויותר דגש על גיוון והכלה. תוכן המשקף כוח עבודה מגוון ומדיניות מכילה, ידברו אל מועמדים שמעריכים היבטים אלו אצל מעסיקים.
מעורבות אינטראקטיבית
מחפשי עבודה מעריכים חברות וארגונים שמתקשרים עם הקהלים שלהם. תשובות מהירות לשאילתות, עדכונים שוטפים לגבי משרות פנויות ומפגשי שאלות ותשובות אינטראקטיביים יכולים לשפר משמעותית את התפיסה של המועמד לגבי הארגון. מעורבות מסמנת שחברה קשובה ומעריכה את העובדים הפוטנציאליים שלה.
1. עדויות עובדים אותנטיות
מועמדים מחפשים תובנות אמיתיות לגבי תרבות החברה, ואין יותר טוב מסרטון אמיתי של עובד או טיפים שלהם הכוללים סביבת עבודה, הזדמנויות לצמיחה ואווירה כללית בארגון.
2. תוכן "יום בחיי"
הצצה ליום עבודה טיפוסי בחברה/ בארגון יכול להיות יעיל מאוד. סרטוני וידאו קצרים או סיפורים מצולמים, החושפים את התפקידים השונים, תחומי האחריות והצוות. תוכן מהסוג הזה יכול להקל על מועמדים, לדמיין עצמם כעובדי החברה.
3. מסלולי קריירה שקופים
מחפשי עבודה מתעניינים מאוד בהזדמנויות לקידום ופיתוח במקום עבודה פוטנציאלי. צרו תוכן על מסלולי הקריירה השונים בתוך הארגון, תוכניות הכשרה, הזדמנויות חונכות ודרכים אחרות שבהן עובדים יכולים לצמוח מקצועית. אינפוגרפיקה אינטראקטיבית, סמינרים מקוונים או פוסטים מפורטים יכולים להיות פורמטים מצוינים למידע זה.
4. אחריות חברתית וקיימות
המועמדים של היום מחפשים ערכים. שתפו תוכן המדגיש יוזמות חברתיות, גיוון והכלה, תכניות ההסברה לקהילה.
5. חדשות ועדכונים
עדכנו את המועמדים הפוטנציאליים בהתרחשויות האחרונות בארגון. בין אם זו השקת מוצר, פרס או השתתפות באירוע גדול. שיתוף חדשות יכול לבנות את התדמית שלכם כמעסיק דינמי וחדשני.
גיוס עובדים ברשתות חברתיות הוא בלתי נמנע (גיוס דיגיטלי). עם זאת, חשוב להבין שמועמדים מחפשים יותר ממשרות פנויות, הם מעוניינים בתובנות אותנטיות לגבי תרבות החברה, הזדמנויות לצמיחה וחוויות העובדים הנוכחיים. אסטרטגיית גיוס מקצועית + אסטרטגיית מיתוג מעסיק עדכנית, יעודדו גם מחויבות ארוכת טווח לארגון.