פיתוח עסק עצמאי - חנות מקוונת באינטרנט
יש לכם עסק פיזי? בטח שמתם לב שבזמן הקורונה מי ששרד את המשבר, היו בעלי עסקים שפיתחו עם השנים גם חנות מקוונת באינטרנט. שנת 2020 הוכיחה לכולנו את הכח של קניות באמצעות האינטרנט, והובילה לנראות אדירה של עסקים ברשתות החברתיות.
התקשורת עם לקוחות בשנת 2020 מתבססת באופן כמעט אבסולוטי על האינטרנט. אז נכון, לרשתות החברתיות יש מקום של כבוד בעולם השיווק והפרסום, אבל אצל מרבית המותגים הגדולים ניכרת ההשקעה באתר בית – חנות מסחרית מקוונת.
הקמת אתר לעסק קטן – המקפצה המקצועית המתבקשת
אצל עסקים קטנים ההחלטה להקים אתר אינטרנט יכולה להיות מאתגרת יותר. התקציב מוגבל, המשאבים דלים וכל הוצאה חייבת להיות מתוכננת מראש. יחד עם זאת, עסקים קטנים עם חזון גדול מבינים כי השלב הבא בפיתוח העסק הוא יציאה מן הגבולות המוגדרים של העולם הפיזי, שם העסק חשוף רק ללקוחות הנמצאים סביבו. חנות מקוונת היא פריצת הגבולות האולטימטיבית שמאפשרת לכם להגדיל משמעותית את מחזור המכירות ואת הרווחים, בפלטפורמה אותה ניתן לנהל אף באופן עצמאי. וכמו בכל מקפצה מקצועית אחרת שעברתם בעסק, גם בעת הקמת החנות האינטרנטית עולים חששות ויש שאלות.
מיפוי, זיהוי התאמה – תהליך העבודה להקמת חנות מקוונת
ככל ואתם רוצים לפנות לאנשי מקצוע מיומנים בתחום בניית אתרים, דעו כי לרובם תהליך עבודה מוגדר מראש. ראשית לכל יבקשו אנשי המקצוע להבין איך מתנהל העסק אל מול הלקוחות ומאחורי הקלעים. זה הוא הבסיס לבניית מפת האתר והתאמתו לסגנון העבודה שלכם. בשלב השני תבינו יחד מה הוא הצורך המרכזי של החברה. למשל, יצירת חנות קונספט אינטרנט של המותג, או חנות עם כל המלאי הקיים בחנויות הפיזיות. ומכאן יצאו אנשי המקצוע לעבודת ההקמה הטכנית, יכתבו את הקוד, יעצבו ויתאימו את כל התוספים הנדרשים ליצירת אתר נגיש ומזמין לגולשים. עם עליית החנות המקוונת לאוויר יבוצעו שינוים והתאמות (בתהליך אופטימיזציה מקצועי), אשר מטרתם היא ליצור אתר בתגובה מהירה ולשמר משפך מכירות עם רווח סופי שעולה על ההשקעה ומייצר לכם אפיק פעילות אקטיבי נוסף בעסק.
בעל עסק מצליח הוא אדם שכל העת שואף להשתפר, להתפתח ולמצוא פתרונות לבעיות בשטח. וזו היא משימה שמחייבת יזמות ואסרטיביות, על אחת כמה וכמה אם אין ניסיון בעולם הווירטואלי אבל יש זיהוי של הצורך. מהרגע שבעל העסק לוקח אחריות על הצרכים לפיתוח העסק, ומחליט להסתייע בצוות בניית אתרים מומחה, התהליך הוא מהיר והתוצאות לא מאחרות להגיע ולהפתיע לחיוב.
מתי מתחילות הבעיות?
פניתם לחברה שנפנפה בלוגואים, בטח לא תיארתם לעצמכם שהם בנו להם חינם תמורת הקרדיט. לא בדקתם אם זה אתר שלכם, ולא השכרה – כן כן, יש אתרים שהם נבנים על תבניות מוכנות, אתם למעשה משלמים על ההשכרה בלבד. עלות מתכנת: אף אחד לא צעק את זה, אבל זה כתוב באותיות הקטנות, אסור לכם לבצע כל שינוי באתר (אחלה) אבל העלות למתכנת היא עצומה. וזו רק ההתחלה.
יש אתר, מה נקסט ברשתות?
אחרי שבנו לכם את האתר, צריך לקחת אותו צעד אחד קדימה. אם זה באמצעות תהליך קידום אתרים, או שיווק ברשתות החברתיות (כמובן! שיווק בפייסבוק, שיווק באינסטגרם, שיווק בפינטרסט ועוד) ללא תוכנית אסטרטגית נכונה, אתם מחוץ לתמונה.
יש לברור את הרשתות החברתיות האפקטיביות ביותר, אין מה לקפוץ על כולן בבת אחת. כי גם ככה בכל אחת מהן דרושה השקעה של זמן וכסף. אחרי שבחרתם, חשוב להכין תוכנית מסודרת, בהתאם למוצרים הקיימים באתר, כולל פוסטים רוחביים שירוצו תמיד בפרסום. בנוסף, דרושה לכם נראות אסטתית, תמונות של פקשוטים לא באות בחשבון כשהרגע הוא לבן משעמם, אז קחו גם גרפיקאית בחשבון. תמונות אווירה יכולות לבוא מכמה כיוונים, צילום אותנטי שלכם, צילום של לקוחות. תתפלאו, הן עובדות טוב ברשת. אם החלטתם לעלות מוצר לפייסבוק למשל, שימו לינק לרכישה, או פרטים על המוצר, זה יחסוך לכם כאבי ראש.
האתגר הגדול של בעל חנות מקוונת
לבעלי החנויות קיים אתגר גדול, לנהל את הכל בצורה נכונה. ללא איש דיגיטל, לא באמת הם יכולים לעשות זאת ובטח כזה שיכול להכיל הכל ובצורה מקצועית. לא מספיק רק לעלות תוכן לאתר האינטרנט, יש לבדוק משקלים, להתאים תמונות ולשמור על נראות טובה, להעלות תוכן מקורי, לתקשר עם גוגל בכלים מסויימים ולהיות עירניים לרכישות.
לדעת לעלות בזמן אמת עם מבצעים, לחולל קודי קופון, לעבוד בתוכנית שותפים, למצוא משפיענים נכונים, כי הרי רק להקים אתר אינטרנט – חנות מקוונת, זה לא מספיק.
רוצים להזמין הדרכה על אינסטגרם או על פייסבוק?

סדנת Instagram
אינסטגרם - רשת חברתית חסרת מעצורים, צבעונית וממגנטת. דורשת יותר תמונות וסרטונים ולא מתפשרת על האשטאגס. מעוניינים להרחיב את הידע באינסטגרם? לחצו כאן

סדנת Linkedin
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.

סדנת פרסום ב Facebook
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. די מנסה להיכנס לנעליה של גוגל ומציעה שלל כלים לפרסום ולשיווק עסקים ולמיתוג עצמי, במה לחדשות וקהילות