חדש בפינטרסט! Showcase לעסקים ולפרטיים
ב 30/11/2016 פינטרסט עדכנה על תכונה חדשה לבעלי פרופיל ב Pinterest for Business ולבעלי פרופיל אישי: חלון ראווה עשיר בדלת הכניסה לפרופיל (בחלקו העליון). חלון הראווה מכונה Showcase והוא נראה כמו מצגת הבנויה מ -5 שקופיות הנעות לצדדים. כל שקופית ב Showcase מכילה בורד נבחר שנשאב מהפרופיל. תוכלו לבחור עד 5 בורדים ולהציגם בקידמת הבמה של הפרופיל, ומומלץ שכל בורד יכיל 8 תמונות לפחות להשגת מראה שלם בכל שקופית.
ה Showcase בפינטרסט נוצר כדי לחזק את כח הקניה ברשת. כך למשל מותגים יוכלו להציג את המוצרים החדשים/המבצעים ועוד תכנים שהם מעוניינים להדגיש במקום הכי חשוב בפרופיל, וגם פרופילים אישיים יוכלו להבליט את הבורדים הנבחרים שלהם.
הגולשים יוכלו לטייל בין הבורדים הנבחרים ולהתרשם מ"הסחורה". וזאת לאחר שהיא יצרה כלי נפלא לאיתור פריטים דומים (הכלי הויזואלי בפינטרסט), החליפה את כפתור Pin it בכפתור Save, ופעלה נמרצות לפיתוח מערכת הפרסום הממומן. אפשר לומר שתיכף היא לא רק תיראה נפלא אלא גם תרגיש זאת מבפנים :).
במקביל היא יצרה כפתור חדש שלוחצים על תמונה (Pin – סיכה) שנקרא כפתור "ניסיתי" ("Tried It") כדי לעודד אתת המשתמשים לשתף מידע אודות מוצרים ושירותים ולהציע רעיונות יעילים.
פינטרסט - הרשת החברתית המסחרית
בעולם קידום אתרים (SEO) אתרי המסחר הם האתרים החשובים ביותר לקידום. מדהים לראות את התפתחות המסחר האלקטרוני בעידן הרשתות החברתיות, לפני מספר שנים תפקידן היה להגביר את התנועה לאתר ולשדר סיגנלים למנועי החיפוש כדי להצביע על הווליום שיש לאתר כזה או אחר בחלל המקוון.
בשנתיים האחרונות (בפרט) הניידים הצליחו לחולל מהפיכה. הם שאבו אותנו לאינטרנט וגרמו לנו להאריך את זמן השהיה ברשתות החברתיות, מה שחיזק את הרצון מצד הלקוחות לזכות להיענות ברשת ולבצע פעילויות מידיות. מצד בעלי המותגים קמה ההבנה שעליהם לבנות תשתית לטובת עולם המסחר החברתי הכוללת בין היתר שירות לקוחות דיגיטלי ודגש על יצירת תוכן ויזואלי ואותנטי סביב המותג ולא רק, פינטרסט היא אחת מהרשתות החברתיות שמשפיעות גם על תהליך קידום האתר באופן אורגני.
איך ה SHOWCASE בפינטרסט יכול לתרום?
קבלו השראה עבור ה Showcase: להבדיל משאר הרשתות החברתיות: פייסבוק, לינקדאין, טוויטר, יוטיוב וגוגל פלוס שמציעות תמונת קאבר קבועה בראש הפרופיל, בפינטרסט חשבו על משהו שיזיז לנו את העין, תמונות + תנועה. ה Showcase בפינטרסט הוא הקטלוג הכי חשוב שלכם. אבל לא כל מי שיש לו פרופיל עסקי בפינטרסט הוא בהכרח חנות שמציעה מוצרים, חלקם מקדמים בלוגים, אחרים נותנים ייעוץ וכדומה.
נניח שאני בלוגרית בתחום עיצוב הבית, בחלון הראווה בפינטרסט (רק בפרופיל עסקי) הייתי מדגישה את הטרנדים הכי חמים בעיצוב הבית, את המוצרים המומלצים בבלוג, הייתי בוחרת בבורדים שיש בהם תמונות עם קריאה לפעולה או את אלו שמתארות את עיקר העשיה שלי.
לפניכם מספר דוגמאות ל Showcase ב Pinterest
מרתה סטיוארט הכוהנת הגדולה מציגה ב Showcase שלה איך לארגן את המשרד:
וורסאצ'ה מציגים את הקולקציה החדשה לאביב – קיץ 2017
אבל שוכחים להעלות עוד סיכות ללוח שנבחר להופיע בחלון הראווה (הימנעו מזה)
אטסי יודעים מה לעשות בפינטרסט ובחרו להציג בורד שכולו אהבה
ולעומתם בדולצ'ה וגבאנה לא מציגים לנו שום חלון ראווה
ישר ולעניין! איך יוצרים Showcase בפינטרסט?
1. גלשו לדף הבית שלכם בפרופיל העסקי https://business.pinterest.com/
2. יופיע לכם בדף הבית של הפרופיל – מלבן הגדול, לחצו עליו
3. בחרו מבין הבורדים הקיימים את ה 5 שאתם רוצים להבליט (שימו לב מומלץ מעל ל 8 תמונות בכל אחד).
4. בכל שלב תוכלו לערוך את חלון הראווה בפינטרסט (מתחת לשקופית יש עפרון לעריכה) – כך נראה ה Showcase שלי…סביר להניח שהוא ישתנה בעוד מספר דקות.
ואם בפרופילים אישיים עסקינן, לחצו על עריכת הפרופיל וגללו למטה.
בהצלחה
רוצים להזמין הדרכה על פינטרסט?
איך קורס מדיה חברתית תורם לבעלי עסקים?
איך לימודי שיווק באינטרנט יכולים להזניק את העסק שלך לגבהים? מה לומדים? ומה אומרים בעלי עסקים שהתנסו בחווית הלימוד? טיפים ועובדות על התרומה של הקורס לעצמאיים.
אינסטגרם - כל מה שרציתם לדעת ולא היה לכם את מי לשאול
אינסטגרם סחפה אותנו אחרי פינטרסט והפכה את העולם החברתי לצבעוני יותר. על שיווק ופרסום באינסטגרם, חדשות חמות, המלצות לייעול פרופילים עסקיים וטיפים למעשיים לשיווק אפקטיבי. קראו כאן את המדריך השלם.
הקרוסלה באינסטגרם הופכת להיות אורגנית
אינסטגרם השיקה תכונה חדשה אך מוכרת – הקרוסלה. אותה אחת המוכרת לנו מעולמות הפרסום, תפסה צורה אורגנית ומציגה פוסט אחד המכיל מקבץ תמונות וסרטונים (עד 10 פריטים). למה זה טוב? להביע רעיון, לגלות קסם, להוסיף מימד לפרופיל שלכם.