מומחית לשיווק דיגיטלי, מנטורית לעסקים, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. בעלת קורס מדיה חברתית וקורס שיווק דיגיטלי – 052-6351675.

קורס מדיה חברתית והדרכות דיגיטל – אורית שירה רונן
  • ראשי
  • קורס מדיה חברתית בתל אביב
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • סדנאות
  • הדרכות דיגיטל לארגונים
  • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • אודותי
  • חדשות דיגיטל
  • צרו קשר
  • ראשי
  • קורס מדיה חברתית בתל אביב
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • סדנאות
  • הדרכות דיגיטל לארגונים
  • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • אודותי
  • חדשות דיגיטל
  • צרו קשר
ראשי » מאמרי שיווק דיגיטלי וחדשות מדיה חברתית » פייסבוק ואינסטגרם נלחמות ב- Fake News
4 בינואר 2020

פייסבוק ואינסטגרם נלחמות ב - FAKE NEWS ב- 2020

שנת 2020 הולכת להיות משמעותית מאוד בכל הקשור ל Fake News בגלל החזרה אל מעגל הבחירות והכח עצום שיש לפייסבוק בשיח הציבורי. הקלות בהפצת תוכן דרך הרשתות החברתיות היא מדהימה אבל מביאה איתה גם המון שליליות.  מאז הבחירות בשנת 2016, פייסבוק החליטה לקחת את עצמה בידיים ולהדק את החגורה בכל הקשור להפצת תוכן מזוייף על ידי שיתוף פעולה עם צוותים שידרגו את התוכן שמתפרסם ברשתות (שיתוף הפעולה עם בודקי תוכן חיצוניים החל עוד בחודש מאי 2019 בארצות הברית בלבד, וכעת הוא מתפשט לכל העולם).

בין מיליארדי המשתמשים ברשתות החברתיות יש רובוטים (או בוטים) שחיים יחד עם טרולים, והתרומה שלהם  לצמיחת ה Fake News ולהגברת הווליום היא אדירה. והכי מפחיד הוא … ששקרים מתפשטים מהר יותר מהאמת. ולכן פייסבוק צריכה את עזרתם של הגולשים, כל אחד ואחת יכולים לדווח על תוכן בקלות, אותו משוב עובר בדיקה על ידי צוות המדרג את מידת הדיוק בו. תוכן שזוכה לדירוג נמוך, לא יזכה לחשיפה גבוהה בפיד, מודעות הפרסום שלו יופסקו וישללו ממנו עוד זכויות שימנעו ממנו את ההתפשטות.

המלחמה של פייסבוק ב FAKE NEWS
המלחמה של הרשתות החברתיות ב - FAKE NEWS​

ה- FAKE NEWS לקראת בחירות 2020

בודקי התוכן החיצוניים של פייסבוק מתמקדים בפוסטים, תמונות, סרטוני וידאו, מודעות, מאמרים, ורמות הדירוג מורכבות מ -9 אפשרויות. בכל הקשור לעולם הפוליטיקה, ההתייחסות היא שונה,  הבדיקה תתייחס לבעל הפרופיל – לאמיתות הפרופיל או התפקיד עד כדי ביצוע אבחנה האם מדובר בפוליטיקאי או בנבחר ציבור בחצי משרה, כולל ארגונים תומכים. 

במקרים בהם פולטיקאי יפרסם תוכן שבעבר נמצא כבעל דירוג נמוך, דרגת התוכן שלו תרד, תוצג אזהרה ופייסבוק תדחה את הפרסום במודעות. אגב, כלל המודעות שיפורסמו בפייסבוק על ידי פוליטיקאים יישמרו לתקופה של עד 7 שנים, ויהיו זמינות לציבור. 

בדיקות תוכן: 9 אפשרויות לדירוג תוכן בפייסבוק

בכל הקשור לדירוגים יש לתת מספר אפשרויות שיעזרו לבודקי התוכן את ההגדרה המתאימה ביותר. לפי הכתוב פייסבוק מציעה 9 אפשרויות בתהליך בדיקת התוכן כגון:

  1. לא נכון – מבחינה עובדתית התוכן לא נכון.
  2. לא נכון חלקית: התוכן כולל שילוב של טענות מדויקות ולא מדויקות, או שהטענה העיקרית מטעה או אינה שלמה.
  3. נכון: הטענות העיקריות בתוכן מדויקות מבחינה עובדתית. דירוג זה תואם באופן כללי לדירוגי "נכון" או "נכון ברובו" באתרים של בודקי עובדות.
  4. כותרת לא נכונה: הטענות העיקריות בתוכן של גוף המאמר נכונות, אך הטענה העיקרית בכותרת אינה מדויקת מבחינה עובדתית.
  5. לא מתאים לבדיקה: התוכן מכיל טענה שאינה ניתנת לאימות, שהייתה נכונה בזמן כתיבתה או שמגיעה מאתר או מדף שמטרתם העיקרית היא להביע את הדעה או את סדר העדיפויות של דמות פוליטית.
  6. סאטירה: התוכן פורסם על ידי דף או דומיין שהוא פרסום סאטירי מוכר, או שאדם סביר יבין שהתוכן מביע אירוניה או הומור עם מסר חברתי. הקשר נוסף עדיין יכול להועיל.
  7. דעה: התוכן תומך ברעיונות ומסיק מסקנות על סמך פרשנות העובדות והנתונים, ומספר לציבור מה המחבר או התורם חושב על האירוע או הבעיה. פריטי תוכן דעה עשויים לכלול עובדות או ציטוטים שדווחו, אך ידגישו את המחשבות, ההעדפות האישיות והמסקנות של המחבר. הדבר כולל מאמרי מערכת, חסויות או תוכן שתויג כתוכן "דעה" בכותרת, שאושר על ידי בעל טור דעה מזוהה או ששותף מאתר או מדף שמטרתם העיקרית לבטא את הדעות או את האג'נדות של דמויות ציבוריות, צוותי חשיבה, ארגונים לא ממשלתיים ועסקים.
  8. תוכן שמייצר מתיחות: אתרים המאפשרים למשתמשים ליצור סיפורי חדשות משלהם כ"מתיחות" לשיתוף באתרי מדיה חברתית.
  9. לא מדורג: זהו מצב ברירת המחדל לפני שבודקי העובדות ערכו בדיקת עובדות של התוכן או אם כתובת ה-URL אינה תקינה. אם המאמר נשאר במצב זה (או מוחזר לדירוג זה מדירוג אחר), לא תינקט פעולה על סמך הדירוג.
פייסבוק ואינסטגרם נלחמות ב FAKE NEWS

מי יכול להצטרף לאינדקס דפי החדשות של פייסבוק?

אינדקס דפי החדשות מתאים לאתרי תוכן חדשותי. כל דף פייסבוק שיוצר בעיקר תוכן חדשותי, צריך להירשם כדף חדשות בפייסבוק. דפים המשתייכים לאינדקס זכאים למוצרים ולשירותים המיועדים לבעלי אתרי חדשות. 

מנהלי דפים בפייסבוק המחוברים ל -Business Manager אמורים לראות את האפשרות 'דפי חדשות' תחת הלשונית 'רישומים' בהגדרות העסק. זה המקום להתחיל את התהליך והוא כרגע נותן מענה לדפים שנכתבו בשפה האנגלית, ספרדית, צרפתית, גרמנית, הולנדית ואיטלקית. כדי להיות זכאים להיכלל באינדקס דפי החדשות, על הדפים להיות פעילים ב-90 הימים האחרונים ולקשר את הדף העסקי עם אתר פעיל בעל דומיין מאומת.

דפים שמשתפים בקביעות מידע מטעה לא יהיו זכאים להירשם כדפי חדשות. אם שותפי בדיקת העובדות שלנו יגלו שדף חדשות רשום משתף בקביעות מידע מטעה, ייתכן שהרישום של דף זה יבוטל.

מה פייסבוק מחשיבה כתוכן חדשותי?

  • עיתונות שמדווחת על אירועים עכשוויים או על מידע עדכני שאינו פרודיה או סאטירה.
  • תוכן בעל ציטוטים והפניה למידע או לעובדות שהם מפרסמים.
  • התוכן יעניק שקיפות מלאה על הכתבים ועל צוות המערכת (לדוגמה: שורות קרדיט עם שמות מלאים או רשימת חברי צוות).
  • התוכן החדשותי יכלול תאריכים/חותמות זמן.
  • תוכן מקורי, שלא נוצר על ידי משתמשים או הועתק מאתרים אחרים.
  • מודעות ותוכן ממומן לדפים אלו לא יכול להיות גדול יותר מכמות התוכן החדשותי.
בדיקות תוכן שקרי ברשתות חברתיות

מפיצים FAKE NEWS? קארמה איז אה ביץ'

למתחכמים שמנסים את גורלם וממשיכים להפיץ Fake News בפייסבוק או באינסטגרם שלא בקביעות עלולים לקבל את העונש במלואו, לסבול מחשיפה ירודה, חסימה של יצירת מודעות פרסום בפייסבוק או באינסטגרם, ועוד הגבלות. שימו לב, בעלי דפים ומנהלים אחראים לתוכן שהם מעלים בדף, במידה והם הפיצו Fake News בפייסבוק או באינסטגרם מבלי לדעת שהוא כזה, הם לא יזכו להנחות והעונשים הנ"ל יחולו גם עליהם. 

פייסבוק בכל זאת מציינת מה אפשר לעשות במידה ונענשתם…בעלי אתרים שכתבו את התוכן יכולים לתקן אותו ולערער על תוצאות הדירוג ובכך להסיר את רוע הגזירה. מחיקת פוסט בלבד אינה מספיקה כדי לבטל את הקביעה לרעת הדף או הדומיין. עם הזמן, דפים ודומיינים יוכלו לקבל שוב את התפוצה ואת היכולות שלהם לבצע מונטיזציה ולפרסם אם יפסיקו לשתף חדשות מזויפות.

קיבלתם עונש? על הערעור בפני מדרגי התוכן

הערעור בפני בודקי התוכן החיצוניים של פייסבוק ואינסטגרם יכול לקרות אם התוכן תוקן או אם קביעת הדירוג אינו מדויק. על מנת לתקן את המצב, בעלי האתרים יצטרכו להסביר עצמם אל מול הצוות, לתקן את התוכן ולהצהיר על תיקון התוכן, ולכן פייסבוק ממליצה שלא למחוק את הפוסט אלא לערוך אותו.  כדי לתקן כתובת URL, על התוכן המתוקן להופיע גם בפוסט וגם באתר (כולל הכותרת), יש לציין את כתובת ה -URL של הפוסט בגוף המייל שישלח אל הצוות. אם צוות הבדיקה יזהה את התיקון וימצא אותו תקין, הגבלת התוכן תוסר, וגם ההגבלה על יצירת פרסום ממומן בפייסבוק או באינסטגרם. 

בעלי אתרים צריכים להגיש את התיקון או הערעור שלהם בתוך שבוע ממועד קבלת ההתראה על דירוג "לא נכון", "לא נכון חלקית" או "כותרת לא נכונה". פייסבוק אינה יכולה להתחייב שערעורים שיתקבלו אחרי חלון של שבוע יטופלו על ידי צוות הבודקים.

הטיפים של אינסטגרם לזיהוי תוכן מזוייף

אז לאחר ניסוי הלייקים הגדול באינסטגרם (הסתרת לייקים וצפיות), והצמיחה המטורפת שלה שנמדדה ב -2020, אינסטגרם מבינה שהיא חייבת לספק את הסחורה ומצהירה על המחוייבות לצמצום התפשטות המידע השקרי.  לפניכם מספר טיפים שאינסטגרם פרסמה לזיהוי תוכן לא אמין:

1. שימו לב לתמונות ולסרטונים בעלי אופי מניפולטיבי, כאלו שנראים מוגזמים, בעלי כותרות מפציצות, שגיאות כתיב, פיסוק מוגזם ובעיקר תחושת ספק
2. פרופיל – בדקו את הפרופיל, האם הוא נראה לכם אמין, האם כל הפוסטים בו מעוררי ספק, נראים לא אמינים, בעלי תוכן לא הגיוני.
3. תאריך פרסום הפוסט – האם התאריך נראה לכם תואם את הידיעה?
4. תוכן משעשע – לעיתים אנשים מעלים תמונות וסרטונים משעשעים, פארודיים.

לסיכום...

תוכן ויראלי הוא תוכן שגורם לאנשים לרצות לשתף אותו, מעורר רגש חזק, ולרב הכותרת היא הראשונה שתופסת את העין. ממליצה לבדוק כמה דברים לפני שאתם מתחילים להשתולל. לקרוא את הידיעה, לבדוק מי כתב אותה, לשים לב לתאריך, ואפילו לעשות חיפושים בגוגל לפני ההפצה. זכרו שפייסבוק או אינסטגרם לא מסירות את התוכן, הן מגבילות את החשיפה שלו והכי הרבה.. מסמנות אותו כמזוייף. אז אל תסמכו עליה, תסמכו על שיקול הדעת הבריא שלכם.

 

צרו קשר אם בא לכם ללמוד או להזמין הדרכה

קחו את זה צעד אחד קדימה... לימודי שיווק דיגיטלי

קורס שיווק דיגיטלי

כשאתם מחליטים לקחת את השליטה אל הידיים שלכם, לשווק את עצמכם ולשלוט בעולם הדיגיטל ללא מתווכים.

סדנת Instagram

אינסטגרם - רשת חברתית חסרת מעצורים, צבעונית וממגנטת. דורשת יותר תמונות וסרטונים ולא מתפשרת על האשטאגס. מעוניינים להרחיב את הידע באינסטגרם? לחצו כאן

סדנת Linkedin

לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.

סדנת פרסום ב Facebook

פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. די מנסה להיכנס לנעליה של גוגל ומציעה שלל כלים לפרסום ולשיווק עסקים ולמיתוג עצמי, במה לחדשות וקהילות

« פוסט קודם
פוסט הבא »
    הדרכות לארגונים ולחברות
    הכשרת עובדים
    הדרכות פרטיות אחד על אחד
סדנת פייסבוק
סדנת לינקדאין
סדנת פינטרסט
סדנת יוטיוב
סדנת טוויטר
סדנת אינסטגרם
ייעוץ וליווי אישי
הקמה וניהול ערוצים
יצירת אסטרטגיה שיווקית
פרסום ממומן
מתעניינים בקורס, הדרכה או ייעוץ? התקשרו 052-6351675 או כתבו לי
סדנאות שיווק דיגיטלי
סדנת גיוס בלינקדאין
סדנאות

סדנת גיוס בלינקדאין

סדנת גיוס בפייסבוק
סדנאות

סדנת גיוס בפייסבוק

סדנת גיוס באינסטגרם
סדנאות

סדנת גיוס באינסטגרם

סדנת שיווק דיגיטלי להכשרת עובדים
סדנאות

סדנת שיווק דיגיטלי להכשרת עובדים

סדנת לינקדאין לארגונים ולחברות
סדנאות

סדנת לינקדאין לארגונים ולחברות

סדנת אינסטגרם למתחילים ולמתקדמים
סדנאות

סדנת אינסטגרם למתחילים ולמתקדמים

סדנת שיווק בפייסבוק
סדנאות

סדנת שיווק בפייסבוק

סדנת פרסום בפייסבוק למתחילים ולמתקדמים
סדנאות

סדנת פרסום בפייסבוק למתחילים ולמתקדמים

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
רוצים לקבל מידע על הדרכה פרטית או הזמנת הדרכה לארגון?
מאמרים שיכולים לעניין אותך

הלייקים באינסטגרם נעלמים ...........................................................
על הכלי לתוכן ממותג באינסטגרם ...........................................................
גיוס עובדים בלינקדאין ...........................................................
איך קורס מדיה חברתית יכול לעזור לעסק שלך? ...........................................................
שיפור הפרופיל בלינקדאין
...........................................................
למה החשיפה לפוסטים יורדת ב Facebook? ...........................................................
איך מעלים סרטון 360 לפייסבוק וליוטיוב?
...........................................................
המדריך לגודל תמונות ברשתות החברתיות ...........................................................
מה זה קידום אתרים במנועי חיפוש – SEO? ...........................................................
לימודי מדיה חברתית לבני נוער וההשפעה על העתיד שלנו
מדריכים לשיווק במדיה חברתית
המדריך לשיווק ופרסום בפייסבוק
......................................
המדריך לשיווק ופרסום באינסטגרם .......................................
המדריך לשיווק ולפרסום בפינטרסט ........................................
המדריך לשיווק וגיוס בלינקדאין ......................................
חדשות מדיה חברתית, מאמרים וטיפים לשיווק ...........................................................
שאלות ותשובות במדיה החברתית
קורס מדיה חברתית, הדרכות וסדנאות 052-6351675
קורס מדיה חברתית
...........................................................
הדרכות שיווק באינטרנט לארגונים
...........................................................
הדרכות פרטיות
...........................................................
סדנאות מדיה חברתית
...........................................................
סדנת פייסבוק לעסקים
...........................................................
סדנת לינקדאין
...........................................................
סדנת פינטרסט
...........................................................
סדנת אינסטגרם
...........................................................
סדנת אינסטגרם ופינטרסט למעצבים
...........................................................
מפת האתר
כל הזכויות שמורות © 2020 לאורית שירה רונן - קורס מדיה חברתית, הדרכות דיגיטל ושיווק באינטרנט אין לשכפל את החומר באתר זה, לצלם, להשתמש בו במטמון או בכל דרך אחרת, אלא באישור מראש בכתב

קורס שיווק דיגיטלי או קורס מדיה חברתית

לימוד מעשי, ממוקד ומתקדם

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס