מומחית לשיווק דיגיטלי, מנטורית לעסקים, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. בעלת קורס מדיה חברתית וקורס שיווק דיגיטלי – 052-6351675.

קורס מדיה חברתית והדרכות דיגיטל – אורית שירה רונן
  • ראשי
  • קורס מדיה חברתית בתל אביב
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • סדנאות
  • הדרכות דיגיטל לארגונים
  • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • אודותי
  • חדשות דיגיטל
  • צרו קשר
  • ראשי
  • קורס מדיה חברתית בתל אביב
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • סדנאות
  • הדרכות דיגיטל לארגונים
  • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • אודותי
  • חדשות דיגיטל
  • צרו קשר
ראשי » מאמרי שיווק דיגיטלי וחדשות מדיה חברתית » הניסוי של אינסטגרם – I Like It
3 באוגוסט 2019

הניסוי הגדול של Instagram: הסתרת לייקים וצפיות

אינסטגרם, אפליקציית שיתוף התמונות נרכשה על ידי פייסבוק במיליארד דולר בשנת 2012, וכיום יש לה יותר ממיליארד משתמשים פעילים מידי חודש, כאשר 500 מיליון משתמשים נכנסים לפלטפורמה מדי יום ואם נציץ החוצה (אל שאר העולם) הגילאים הבולטים באינסטגרם הם בגילאי 18-34 המונים כ -65% מכלל המשתמשים. 

מחלת הרדיפה אחר לייקים

אינסטגרם העלתה לנו את הטמפרטורה בקיץ 2019 ובחודש יולי היא הודיעה על ניסוי האינסטגרם הגדול: הסתרת מספר לייקים וצפיות בפוסטים (גירסת בטא).

דיבור עצמי: "אמרתי בכיתה, אמרתי בהדרכה… איכות ולא מספרים… חלק הרימו גבה, מי זו שמרשה לעצמה לצעוק את זה לעולם? וחלק הזדהו". אנחת רווחה. נמשיכה…

בזכוכית המגדלת נראה זרקור ענק על פייסבוק בקרב המשפיעים האמיתיים (לא קרדישיאן). בשנה האחרונה הזהירות שפייסבוק נוקטת בולטת במיוחד בכל הקשור לאבטחת המידע ברשת, הזכות לפרטיות, יכולת הבחירה לתוכן בפיד ומודעות, זיהוי הטעיות, מדיניות ההקשבה ברשת וכו'. אבל יש עוד משהו אחד שמעניין אותה מאוד… ההשלכות הנפשיות על האוכלוסיה הצעירה (שיימינג, פיתוח אובססיות ללייקים, למראה חיצוני ולקנאה). במחקר שנערך בשנת 2017 על ידי RSPH נמצא כי אינסטגרם נחשבת לרשת החברתית בעלת ההשפעה השלילית ביותר על בריאות הנפש של צעירים, ועם כל ההתמכרות לכלל מוצרי פייסבוק, אין לה ברירה אלא לנסות לתקן.

הגירסה הנסיונית של הסתרת לייקים באינסטגרם נובעת מהכח העצום שמשתמשים משייכים לחשבונות ולתוכן בעל מספר לייקים גבוה. היא יודעת כמה זמן בדיוק נמצא הגולש ברשת, מה תדירות העלאת הפוסטים, העברתם לארכיון ומחיקתם ועוד שלל נתונים על הפעולות המתבצעות בחשבון.

זו ההודעה הרשמית של אינסטגרם: "אנחנו רוצים שהעוקבים שלכם יתמקדו במה שאתם משתפים, ולא בכמה לייקים אתם מקבלים". החדשות המסעירות יצאו לעולם לאחר ועידת המפתחים של פייסבוק F8 ובציוץ של Adam Mosseri דווח על המדינות הראשונות בהן יתקיים הניסוי הגדול של אינסטגרם. והזוכות הן: ברזיל, קנדה, אירלנד, איטליה, יפן וניו זילנד.

אז הרמתי טלפון לשרון המהממת, חברת ילדות מקנדה לבדוק איך זה נראה משם. וזו התוצאה: באיזור הלייקים, אין לייקים.

no like on instagram

מחלת השפעת...

רב המשתמשים ברשתות החברתיות מעלים תוכן כדי לזכות למעורבות גבוהה. פוסטים, סרטונים וסיפורים משמשים כחכה לדלות עוד לייקים, עוד חשיפה ותשומת לב לטובת הגדלת מספר העוקבים והצפיות.

מותגים, בלוגרים/ות, סלבס, פוליטיקאים ועוד אנשי ציבור נמדדים במספרים, מה שגורם לחלק מהם ל"פברק" קצת, ובמקום להשיג עוקבים באינסטגרם בדרך אורגנית, הם בוחרים לרכוש עוקבים לניפוח הפרופיל, לחוסר יציבות ולאי אותנטיות. תכל'ס מצטברת להם כמות עוקבים שברב המקרים לא יוצא כלום מהם… אבל למי מהם באמת אכפת, הם הרי הרימו אצבע. 

הלייקים הפכו להיות מטרה והמשפיענים המירו אותם במטבע. אינסטגרם משמשת כמקור פרנסה מכובד עבורם (לבריאות, לבריאות, לבריאות). אבל לא אצל כולם זה בא לידי ביטוי בבריאות, אלא במחלת שפעת ארוכת טווח, המשפיעה על צעירים וצעירות מכל העולם שלא מצליחים להתחרות בתמונות מנקרות העיניים ומלבינות שיניים.

"אני לא שומע כבר מילים...עכשיו זה זמן של מספרים" ברי סחרוף

התוכן הממותג עלה מדרגה בשנה האחרונה. שיתוף פעולה בין משפיענים ומותגים הוא מבורך ובא לידי ביטוי בצורות שונות: חלקן אורגניות וחלקן ממומנות (כבר כתבתי בעבר על הידיעה של שילוב תוכן ממותג בפיד) ויש לי כמה מילים על משפיענים. 

חשוב כשבוחרים משפיענים עבור קמפיין להתמקד באלו שהם להם זיקה לתחום, לוודא שהקהל רלוונטי ובטח שלא להתעלם מאלו שנראים "קטנים" בגלל מספרים, יכול מאוד להיות "שכל מילה שלהם בסלע" והם מעוררי השראה בקרב העוקבים שלהם, הם היו איתם בבית ספר, שירתו איתם בצבא, בעלי קירבה משפחתית, יש להם את כל המרכיבים ליצירת מעורבות צרכנית אמיתית. 

דווקא אלו המשפיענים "הגדולים" לא באמת יוצרים תוכן אותנטי למוצר, זה עוד מהפרסומים שהם חייבים להעלות. אז קיימת ההבנה של הצפה של הרשת בתמונות של אותו מותג, מלא Hashtags צצים מכל עבר, וקיימת ההבנה לחשיפה, אבל איך נראית אותה משפיענית, ואיך נראה אותו מותג שבדיוק באותו חודש כל אלו שאתם עוקבים אחריהם, בדיוק ניקו את הבית עם אותו שואב אבק. מגוחך.

לא לעשות באינסטגרם: להפעיל בוטים...או בוטים אנושיים

הדרך העקלקלה להגדלת עוקבים היא על ידי שימוש בבוטים. אלו  בעלי נטיה ליצירת מעורבות "אגרסיבית", לוחצים לייקים בשמכם על פוסטים, עוקבים אחר פרופילים ואפילו משאירים תגובות. אותם בוטים עובדים בשבילכם, טוב הא? אבל מה קורה שהתגובות שלכם הם דביליות לחלוטין? הבוט פועל בשם הפרופיל, נוסח התגובות הוא אוטומטי, וכמה באמת הייתם רוצים להגיב מבלי לחשוב על המוניטין שלכם קודם או לאן יכולה להוביל תגובה לא מתאימה. ולא נשכח את המעקב אחרי אחרים, מי בכלל רוצה לעקוב אחריהם, לך תדבר ללב של הבוט. 

יש גם כאלו שמבטיחים איסוף לייקים אמיתי, ז"א אדם יושב כמו בוט, ומתחיל לעקוב אחרי אנשים על מנת שאלו יעקבו אחריך חזרה… גם פה, מי בכלל רוצה לעקוב אחריהם? איך הוא יודע שהוא אכן מתאים למעקב? אהה הוא ראה שהוא צורך מוצר דומה … שהוא עוקב אחר המתחרה. מאעפן לגמרי כי בשתי האופציות הגדלתם את העוקבים אבל יצאתם סתומים (סתומים בפרופילים שלא באמת מעניינים). 

אז לפני מספר חודשים נחשפה רשימה של מובילי דיעה בעלי המספר הגבוה ביותר של לייקים מזוייפים והיא פשוט נהדרת: אמנים, מגישי חדשות, זמרים ומי לא… מביך, ישנם כאלו שיותר מ 40% מהעוקבים הם פשוט לא בעלי רגליים. מה זה אומר, מה זה באמת שינה בקרב צעירים שזכו להטעיה? אז אינסטגרם הורידה להם במספרים, השאלה למה היא אפשרה את זה, למה עדיין אותם פרופילים שמציעים מכירה מהסוג הזה, קיימים בה? ואיפה הכלים המתקדמים של הרשת, אותם אלגורתמים שיודעים לזהות פעילות לא טבעית? 

הצבא של אינסטגרם

לפי אינסטגרם, בנובמבר 2018 היא קלטה אותות שמשהו לא תקין קורה בזירה, וכתבה מפורשות שקם מערך נקיון לטובת הבלטת הערך המשמעותי ליוצרים, לעסקים, וחשוב מכל – לאנשים. על מנת להימנע מזיהום חמור ברשת, החלה להסיר לייקים, תגובות ועוקבים לא אמיתיים שנוצרו באמצעות בוטים (חשבונות כאלו קיבלו הודעה מאינסטגרם המתריעה על הסרת הפעילות הלא-אותנטית והבקשה חוזרת לשנות סיסמה כדי למנוע גישה לצד שלישי.

גם הרשות נכנסת לתמונה תרתי משמע

ועדת הסחר הפדרלית (FTC) פועלת לקידום תחרות, והגנה וחינוך צרכנים. בשנים האחרונות היא פתחה עיניים על נושא ההמלצות החברתיות של המשפיענים ברשתות השונות והבולטת בהן היא אינסטגרם, גן העדן של המשפיענים.

בשנת 2017 הפניות מצידם אל המשפיענים הלכו ותפחו … ואיתה הבקשה הברורה להציג פרסום בצורה שלא תטעה את הגולשים, ואף החלו לבצע בדיקות ישירות של הפוסטים שמציגים המשפיענים באינסטגרם. עוד הדגישו את ההנחיה לציין באופן גלוי ובולט בפוסטים שמדובר בתוכן פרסומי, שכן בטלפונים ניידים רואים רק חלק מן הטקסט – ולא בטוח שהגולש ילחץ על "קרא עוד", ובטח לא יתחיל לחפור ב- Hashtags.

המוטו: לכבד עיקרון בסיסי – האמת שבפרסום. ההמלצות חייבות להיות כנות ולא מטעות. המלצה שנכתבה על ידי מובילי דעה, חייבת לשקף את דעתו הכנה בלבד.

לסיכום:

מחכה כבר לראות בישראל, ולהרגיש אם יש השפעה על חווית המשתמש,  האינטראקציות בין אנשים, איזה מאמץ מצד הגולשים יתגלגל, כמה זה יחזק את הטלויזיה של אינסטגרם, ומה הדבר הבא שהיא תכניס כדי להפוך את שנת 2020  ליצירתית יותר ובריאה עבור בני נוער. 

על מה דיברו ב- F8 השנה?

להדרכות, השאירו פרטים

חדשות ומאמרים על אינסטגרם...

המדריך לשיווק באינסטגרם

מעוניינים להרחיב את הידע על שיווק באינסטגרם? ריכוז של חדשות, מאמרים וטיפים למשווקים השונים, מנהלי מדיה חברתית, בעלי עסקים וכל מי שיש לו פרופיל באינסטגרם - הרשת החברתית הכי פופולרית לתמונות.

איך לנהל מספר פרופילים באינסטגרם?

גם אינסטגרם נותנת לנו אפשרות לנהל מספר פרופילים. כל מה שעליכם לעשות הוא להוסיף את הפרופילים אותם אתם רוצים לנהל. ההספר המלא להוספת פרופילים באינסטגרם נמצא כאן.

הקרוסלה באינסטגרם הופכת להיות אורגנית

אינסטגרם השיקה תכונה חדשה אך מוכרת – הקרוסלה. אותה אחת המוכרת לנו מעולמות הפרסום, תפסה צורה אורגנית ומציגה פוסט אחד המכיל מקבץ תמונות וסרטונים (עד 10 פריטים). למה זה טוב? להביע רעיון, לגלות קסם, להוסיף מימד לפרופיל שלכם.

« פוסט קודם
פוסט הבא »
    הדרכות לארגונים ולחברות
    הכשרת עובדים
    הדרכות פרטיות אחד על אחד
סדנת פייסבוק
סדנת לינקדאין
סדנת פינטרסט
סדנת יוטיוב
סדנת טוויטר
סדנת אינסטגרם
ייעוץ וליווי אישי
הקמה וניהול ערוצים
יצירת אסטרטגיה שיווקית
פרסום ממומן
מתעניינים בקורס, הדרכה או ייעוץ? התקשרו 052-6351675 או כתבו לי
סדנאות שיווק דיגיטלי
סדנת גיוס בלינקדאין
סדנאות

סדנת גיוס בלינקדאין

סדנת גיוס בפייסבוק
סדנאות

סדנת גיוס בפייסבוק

סדנת גיוס באינסטגרם
סדנאות

סדנת גיוס באינסטגרם

סדנת שיווק דיגיטלי להכשרת עובדים
סדנאות

סדנת שיווק דיגיטלי להכשרת עובדים

סדנת לינקדאין לארגונים ולחברות
סדנאות

סדנת לינקדאין לארגונים ולחברות

סדנת אינסטגרם למתחילים ולמתקדמים
סדנאות

סדנת אינסטגרם למתחילים ולמתקדמים

סדנת שיווק בפייסבוק
סדנאות

סדנת שיווק בפייסבוק

סדנת פרסום בפייסבוק למתחילים ולמתקדמים
סדנאות

סדנת פרסום בפייסבוק למתחילים ולמתקדמים

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
רוצים לקבל מידע על הדרכה פרטית או הזמנת הדרכה לארגון?
מאמרים שיכולים לעניין אותך

הלייקים באינסטגרם נעלמים ...........................................................
על הכלי לתוכן ממותג באינסטגרם ...........................................................
גיוס עובדים בלינקדאין ...........................................................
איך קורס מדיה חברתית יכול לעזור לעסק שלך? ...........................................................
שיפור הפרופיל בלינקדאין
...........................................................
למה החשיפה לפוסטים יורדת ב Facebook? ...........................................................
איך מעלים סרטון 360 לפייסבוק וליוטיוב?
...........................................................
המדריך לגודל תמונות ברשתות החברתיות ...........................................................
מה זה קידום אתרים במנועי חיפוש – SEO? ...........................................................
לימודי מדיה חברתית לבני נוער וההשפעה על העתיד שלנו
מדריכים לשיווק במדיה חברתית
המדריך לשיווק ופרסום בפייסבוק
......................................
המדריך לשיווק ופרסום באינסטגרם .......................................
המדריך לשיווק ולפרסום בפינטרסט ........................................
המדריך לשיווק וגיוס בלינקדאין ......................................
חדשות מדיה חברתית, מאמרים וטיפים לשיווק ...........................................................
שאלות ותשובות במדיה החברתית
קורס מדיה חברתית, הדרכות וסדנאות 052-6351675
קורס מדיה חברתית
...........................................................
הדרכות שיווק באינטרנט לארגונים
...........................................................
הדרכות פרטיות
...........................................................
סדנאות מדיה חברתית
...........................................................
סדנת פייסבוק לעסקים
...........................................................
סדנת לינקדאין
...........................................................
סדנת פינטרסט
...........................................................
סדנת אינסטגרם
...........................................................
סדנת אינסטגרם ופינטרסט למעצבים
...........................................................
מפת האתר
כל הזכויות שמורות © 2020 לאורית שירה רונן - קורס מדיה חברתית, הדרכות דיגיטל ושיווק באינטרנט אין לשכפל את החומר באתר זה, לצלם, להשתמש בו במטמון או בכל דרך אחרת, אלא באישור מראש בכתב

קורס שיווק דיגיטלי או קורס מדיה חברתית

לימוד מעשי, ממוקד ומתקדם

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס