הצצה אל האלגוריתם של אינסטגרם - 2020
אינסטגרם נותנת לנו הצצה לעולם האלגוריתמים שלה לטובת השקיפות ברשת. בשבוע האחרון היא חשפה בקרב עיתונאים את השיטות למיון תוכן של האלגוריתם ועל התרומה למשתמשים. כל עדכון אלגורתמי יוצר אווירה של אי וודאות ולחץ לקראת השינוי, ולעיתים ההשפעה שלו היא מינורית ולא מורגשת. המגמה להתפתחות טכנולוגית בשיאה, עדכוני האלגוריתמים ברשתות החברתיות השונות (וגם במנועי החיפוש) יקבלו צורה חכמה יותר, וידרשו כרגיל מיומנות מקצועית גבוהה יותר ובעיקר תקציב גדול יותר. בכתבה הבאה אדבר קצת על אלגוריתמים והרבה על אינסטגרם.

למה האלגורתמים משתנים כל הזמן?
אלגוריתם: מערכת כללים מתמטית המפרטת כיצד מתנהגת קבוצת נתונים. לאלגוריתמים במאגרי מידע (כמו מנועי חיפוש ורשתות החברתיות) דרושים התאמות. אם אתייחס לאלגוריתמים של תוכן, אז תחשבו על כמות המידע האינסופית שעליהם לקלוט, למיין, לבחור ולהציג. מצד שני, לעוסקים במלאכת השיווק במדיה החברתית, כל שינוי אלגוריתמי יכול לעצבן, אבל ממש. עובדים על אסטרטגיה חדשה, יוצאים לדרך ואז יש שוב ירידה בחשיפה. לא כיף.
3 האלמנטים הבולטים שחשפה אינסטגרם על האלגורתמים:
מידת העניין: האם הפוסט משתייך לתחומי העניין שלכם.
זמן פרסום הפוסט: רלוונטיות לזמן.
מערכת היחסים עם בעל הפרופיל: מה מידת האינטרקציה שלכם עם אותו בעל פרופיל שהעלה את הפוסט, האם אתם מגיבים אחד לשני, כמה פעמים אהבתם את התוכן שלהם, האם תיקשרתם איתם בהודעות, האם תוייגתם על ידם ולהיפך.
והדובדבן שבקצפת הוא: הכלי לזיהוי תמונות. כן, אינסטגרם לא תסתפק רק בהאשטגס שעוזרים לה להבין מה קיים בתמונה, אלא ביכולת עצמאית לזהות מה התוכן שהיא מציגה.

מסע אל האלגורתמים של הרשתות החברתיות האחרות...
ישנם כל הרבה סוגי אלגורתמים שאחראיים על נושאים שונים. בשנים האחרונות הרשתות החברתיות מנסות לשקף לנו את המניעים של האלגורתמים להצגת תוכן. למשל על עדכון האלגוריתם בפייסבוק נאמר שהמניע הבולט בניוזפיד הוא אינטרקציות עם חברים ובני משפחה. בטוויטר למשל הדגש על נוכחות וציוצים המדורגים כעדכניים ורלוונטיים, בלינקדאין התקשרויות ומעורבות, בפינטרסט תוכן שחיפשתם וקיימת איתם אינטרקציה.
בשורה אחת: כל הזירות במדיה החברתית מתמקדות בתוכן אמין, מקורי ובעל מעורבות גבוהה.
לסיכום...
מבין כל הדברים הנ"ל העובדה הבולטת היא שהתוכן ברשתות החברתיות צריך להיות מוביל למעורבות, ועם זאת לא לשכוח לשפוך תקציב, כי החשיפה משתנה ויש לה חוקים משלה. מעוניינים להרחיב את הידע? בואו לסדנת אינסטגרם
רוצים להזמין הדרכה על אינסטגרם?

קורס שיווק דיגיטלי
כשאתם מחליטים לקחת את השליטה אל הידיים שלכם, לשווק את עצמכם ולשלוט בעולם הדיגיטל ללא מתווכים.

סדנת Instagram
אינסטגרם - רשת חברתית חסרת מעצורים, צבעונית וממגנטת. דורשת יותר תמונות וסרטונים ולא מתפשרת על האשטאגס. מעוניינים להרחיב את הידע באינסטגרם? לחצו כאן

סדנת Linkedin
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.

סדנת פרסום ב Facebook
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. די מנסה להיכנס לנעליה של גוגל ומציעה שלל כלים לפרסום ולשיווק עסקים ולמיתוג עצמי, במה לחדשות וקהילות