המרכז לשיווק ולגיוס דיגיטלי – אורית שירה רונן

המרכז לשיווק וגיוס דיגיטלי – אורית שירה רונן
  • ראשי
  • קורס גיוס דיגיטלי
  • קורס מיתוג מעסיק
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • קורס AI ל-HR
  • סדנאות
  • סדנת לינקדאין
  • הדרכות לארגונים
    • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • עליי
  • בלוג
  • כתבו לי
  • ראשי
  • קורס גיוס דיגיטלי
  • קורס מיתוג מעסיק
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • קורס AI ל-HR
  • סדנאות
  • סדנת לינקדאין
  • הדרכות לארגונים
    • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • עליי
  • בלוג
  • כתבו לי
ראשי » טיפים למנהלי משאבי אנוש גיוס HR » גיוס עובדים לסטארטאפים
6 בספטמבר 2023

גיוס עובדים לסטארטאפ - Recruitment for Startups

גיוס טאלנטים לסטארטאפ אינו קשור רק לתיאור התפקיד, מדובר במכירת חזון. בעוד שחברות מסורתיות מסתמכות לרוב על חוזק המותג והפרמטרים הספציפיים של התפקיד, סטארטאפים צריכים למכור למועמדים פוטנציאליים הרבה יותר. שילוב החזון, התרבות וההזדמנויות, יוצרים יחד חבילה משכנעת המהדהדת למועמדים שאפתניים, שלא מחפשים עבודה סטנדרטית, אלא תפקידים המבשרים על שליחות והזדמנות לחולל שינוי אמיתי.

גיוס עובדים לסטארטאפים

מה הקטע? זה Startup או StarS up?

חברת הזנק או חברת סטארט אפ (באנגלית: Startup company) היא חברה בשלבי צמיחה ומטרתה לפתח מוצר או רעיון ייחודיים, לרוב בתחום ההייטק (ויקפדיה). היתרון בהצטרפות לסטארטאפים הוא שהעובדים עשויים לקבל הון עצמי, תוך התאמה של הצלחתם עם הצמיחה והרווחיות של הסטארט-אפ.

גיוס עובדים לסטראטאפ: המיומנויות הרכות

לעובדים בסטארט-אפים יש מספר מאפיינים שמחזקים את ההתאמה לסביבות עבודה דינמיות, מהירות ולעיתים לא בטוחות.אנשים עם יכולות פנומנליות, חוקרים מטבעם, חדשניים ויצירתיים, עם יכולת הסתגלות גבוהה, ורסטליות,  מוטיבציה עצמית, סבלנות, תשוקה ומחויבות, עבודת צוות, יכולת פתרון בעיות, יכולת לימוד עצמי ולמידה מתמשכת.

קורסים למשאבי אנוש וגיוס

דגשים לגיוס עובדים ל-Startup

  • חוויה אישית: לסטארטאפים יש בדרך כלל צוותים קטנים יותר, כך שתהליך הגיוס יכול להיות מותאם אישית. מועמדים עשויים ליצור אינטראקציה ישירה עם מייסדי הסטארטאפ או עם הצוות המפתח, מה שהופך את החוויה לאינטימית ומבוססת על מערכות יחסים.
  • קבלת החלטות מהירה: תהליך גיוס מהיר מקטין את המשאבים המושקעים בגיוס עובדים, ובשל הביקוש הגבוה לטאלנטים, קבלת החלטות מהירה תבטיח מועמדים איכותיים לפני שהם ייחטפו על ידי מתחרים.
  • קבלת עובדים חדשים במהירות: מבטיחה שהצוותים מאוישים במלואם ומתפקדים תוך זמן קצר יחסית, מה שיכול להיות חיוני עבור לוחות זמנים של פרויקטים.
  • שקיפות: התרבות בסטארטאפים מקדמת פתיחות וכנות לגבי האתגרים והפעילות השוטפת.
  • פוטנציאל: חברות סטארט-אפ מעריכות לרוב פוטנציאל ויכולת הסתגלות. מועמדים עשויים למצוא הזדמנויות נוספות לצמוח ולהראות את ערכם, גם אם הם לא מממשים במדויק את תיאור התפקיד.
  • תגמולים: סטארטאפים רבים מציעים אופציות למניות או צורות אחרות של הון עצמי כחלק מחבילת התגמול, מה שיכול להוות הצעה אטרקטיבית עבור מועמדים המחפשים רווחים לטווח ארוך.
  • מודעות דרושים יצירתיות: קמפיינים במדיה חברתית ואתגרי ראיונות ייחודיים משמשים לעתים קרובות כדי למשוך כישרונות מובילים.

טיפים לאסטרטגיית גיוס עובדים לסטארטפ - פינת היצירתיות

יצירתיות בגיוס עובדים עבור סטארטפים לא רק מייחדת אותו, אלא יוצרת רושם ראשוני של תרבות חדשנית שעובדים פוטנציאליים יכולים לצפות לה. טיפים ליצירת אסטרטגיית גיוס מתובלת ביצירתיות: 

  • תיאורי עבודה יצירתיים:
    הפכו את תיאור תפקיד לנרטיב שמספר את סיפור המסע של הסטארט-אפ שלכם, חשיבות התפקיד וסוג גיבור העל שאתם מחפשים לגייס.
  • מדיה אינטראקטיבית: כללו סרטונים,, אינפוגרפיקות או אפילו חידונים שמתיישרים עם הסטארטאפ, ומעבירים מסרים באופן לא קונבנציונלי.
  • אתגרים או תחרויות: ארחו האקתונים, תחרויות עיצוב או אתגרים לפתרון בעיות המספקים טעימה מסוג העבודה שהתפקיד כולל.
  • הודעות מותאמות אישית: מיילים או הודעות מותאמות אישית יכולות לגרום למועמד להרגיש מיוחד ולהתבלט בים של מיילים גנריים לגיוס.
  • מציאות מדומה (VR) או מציאות רבודה (AR): השתמשו בטכנולוגיות מתקדמות עבור סיורים וירטואליים במשרדים או כדי לספק חוויה יומיומית בחיי הסטארט-אפ שלכם.
  • מבחני מיומנות: הפכו הערכות מיומנות חובה למשחקים מרתקים.
  • תוכן שנוצר על ידי משתמשים: עודדו את הקהילה שלכם לשתף את החוויות שלהם עם המוצר או השירות שלכם, תוך יצירת סיפור מותג שנוצר על ידי משתמשים.
תוכנית קורס גיוס דיגיטלי

מיתוג מעסיק

מיתוג מעסיק הוא פרמטר חיוני על מנת למשוך מועמדים פוטנציאליים. על פי סקר לינקדאין, 39% מהנשאלים מסכימים שמיתוג מעסיק יהיה טרנד ארוך להתמקד בו לטובת גיוס עובדים מוככשרים – טאלנטים. כ -59% ממנהלי הגיוס ברחבי העולם משקיעים יותר בנושא. מיתוג מעסיק עבור סטארטאפים יתמקד ב:

  • חזון וייעוד כדי למשוך אנשים בעלי דעות דומות ונלהבים מאותן המטרות.
  • הזדמנויות צמיחה ופיתוח מהרים. 
  • השפעה אינדיבידואלית.
  • סביבת עבודה גמישה ומכילה.
  • הימצאות בחוד החנית של הטכנולוגיה.
  • קהילתיות/משפחתיות.
  • אפשרויות להון עצמי, ימי חופשה בלתי מוגבלים או עבודה מרחוק.

שימור עובדים בסטארטאפ

  • פיתוח קריירה וצמיחה: עובדים נוטים יותר להישאר אם הם מזהים הזדמנויות להתקדמות בקריירה. הצעת תוכניות למידה ופיתוח, חונכות ומסלולים ברורים להתקדמות יכולה להיות מעוררת מוטיבציה רבה.
  • פיצויים והטבות תחרותיים:
    סטארט-אפים לא יכולים להתחרות בחברות גדולות יותר במונחים של שכר,  אבל הצעת הון עצמי, בונוסים או תגמול יצירתי אחר יכולים לעזור לשמר את הצוות.
  • תרבות וערכים של החברה: פעילויות תכופות שמחזקות את התרבות, תקשורת פתוחה והכרה יכולים לטפח תחושת שייכות.
  • איזון בין עבודה לחיים: קידום האיזון בין עבודה לחיים באמצעות שעות גמישות, אפשרויות עבודה מרחוק או תמיכה בבריאות הנפש.
  • שקיפות ותקשורת: תקשורת פתוחה וכנה לגבי יעדי החברה, הביצועים והאתגרים יכולים לעודד השקעה גדולה יותר מצד העובדים.
  • אוטונומיה של עובדים: החופש לקבל החלטות ולתרום רעיונות יכול להעצים את העובדים, ולגרום להם להרגיש מוערכים.

לסיכום...

מכיוון שצוותי סטארט-אפ הם בדרך כלל קטנים ומלוכדים, מומלץ לבחור מנהלי גיוס / מנהלי משאבי אנוש HR בעלי כושר הסתגלות, תקשורת מצויינת, נכונות לקחת סיכונים (העסקת עובד מוכשר ללא נסיון) ידע טכני (הערכת כישורי טכנולוגיים), כושר שכנוע (תחרות מול חברות גדולות שיכולות להציע משכורות גבוהות/יציבות), יכולת קבלת החלטות (החלטות מהירות מאוד), אמפתיה.

לסטארטאפ דרושים מנהלי HR שיודעים לגייס כוכבים ושהם כוכבים בעצמם, שמסוגלים לגייס עובדים במהירות, ומוכנים להשקיע ה-כ-ל בשימור עובדים. מוזמנים להצטרף לקורס מיתוג מעסיק מקצועי או לקורס מתקדם למנהלי גיוס ומשאבי אנוש.

לקורסים וסדנאות למנהלי גיוס ו-HR, השאירו פרטים

קורסים וסדנאות שיכולים לעניין אתכם...

קורס מיתוג מעסיק
קורס גיוס דיגיטלי
קורס שיווק דיגיטלי
    הדרכות לארגונים ולחברות
    הכשרת עובדים
    הדרכות פרטיות אחד על אחד
סדנת פייסבוק
סדנת לינקדאין
סדנת פינטרסט
סדנת יוטיוב
סדנת טוויטר
סדנת אינסטגרם
ייעוץ וליווי אישי
הקמה וניהול ערוצים
יצירת אסטרטגיה שיווקית
פרסום ממומן
מתעניינים בקורס, הדרכה או ייעוץ? התקשרו 052-6351675 או כתבו לי
סדנאות שיווק דיגיטלי
קורס בינה מלאכותית AI למנהלי HR וגיוס
סדנאות

קורס בינה מלאכותית AI למנהלי HR וגיוס

סדנת שירות לקוחות למניעת משברים דיגיטליים
סדנאות

סדנת שירות לקוחות למניעת משברים דיגיטליים

קורס מיתוג מעסיק
סדנאות

קורס מיתוג מעסיק

קורס גיוס דיגיטלי למנהלי גיוס ו-HR
סדנאות

קורס גיוס דיגיטלי למנהלי גיוס ו-HR

סדנת גיוס בלינקדאין
סדנאות

סדנת גיוס בלינקדאין

סדנת גיוס בפייסבוק
סדנאות

סדנת גיוס בפייסבוק

סדנת גיוס באינסטגרם למנהלי גיוס
סדנאות

סדנת גיוס באינסטגרם למנהלי גיוס

סדנת שיווק דיגיטלי AI לארגונים ולהכשרת צוותים
סדנאות

סדנת שיווק דיגיטלי AI לארגונים ולהכשרת צוותים

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
רוצים לקבל מידע על הדרכה פרטית או הזמנת הדרכה לארגון?
מאמרים שיכולים לעניין אותך
מילון משאבי אנוש וגיוס עובדים ...........................................................
טיפים למנהלי משאבי אנוש וגיוס ...........................................................
מנהלי ה HR החדשים ...........................................................
מה זה מיתוג מעסיק ב 2024 ...........................................................
גיוס עובדים בלינקדאין ...........................................................
איך קורס מדיה חברתית יכול לעזור לעסק שלך? ...........................................................
גיוס ב-23! מיומנויות רכות VS קשות
...........................................................
מהו גיוס דיגיטלי ב- 2023? ...........................................................
גיוס דיגיטלי - חלק א'
...........................................................
מדריכים לשיווק ולגיוס דיגיטלי
מילון משאבי אנוש וגיוס עובדים ...........................................................
המדריך לגיוס דיגיטלי
......................................
המדריך למיתוג מעסיק
.......................................
המדריך לשיווק ופרסום בפייסבוק ......................................
המדריך לשיווק ופרסום באינסטגרם .......................................
המדריך לשיווק ולפרסום בפינטרסט ........................................
המדריך לשיווק וגיוס בלינקדאין ......................................
חדשות שיווק דיגיטלי ...........................................................
שאלות ותשובות במדיה החברתית
קורסים, הדרכות וסדנאות 052-6351675

קורס גיוס דיגיטלי
.......................................
קורס מיתוג מעסיק
.......................................
הדרכות שיווק באינטרנט לארגונים
...........................................................
קורס שיווק דיגיטלי
...........................................................
סדנאות שיווק וגיוס דיגיטלי
...........................................................
ביה"ס למשאבי אנוש וגיוס עובדים
...........................................................
סדנת פייסבוק לעסקים
...........................................................
סדנת לינקדאין
...........................................................
סדנת פינטרסט
...........................................................
סדנת אינסטגרם
...........................................................
סדנת אינסטגרם ופינטרסט למעצבים
...........................................................
מפת האתר
כל הזכויות שמורות © 2023 לאורית שירה רונן - המרכז לגיוס ולשיווק דיגיטלי אין לשכפל את החומר באתר זה, לצלם, להשתמש בו במטמון או בכל דרך אחרת, אלא באישור מראש בכתב
גלילה לראש העמוד

רוצה לקבל עוד תוכן מקצועי?

ישירות אליך לדוא"ל

דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס