גיוס עובדים לסטארטאפ - Recruitment for Startups
גיוס טאלנטים לסטארטאפ אינו קשור רק לתיאור התפקיד, מדובר במכירת חזון. בעוד שחברות מסורתיות מסתמכות לרוב על חוזק המותג והפרמטרים הספציפיים של התפקיד, סטארטאפים צריכים למכור למועמדים פוטנציאליים הרבה יותר. שילוב החזון, התרבות וההזדמנויות, יוצרים יחד חבילה משכנעת המהדהדת למועמדים שאפתניים, שלא מחפשים עבודה סטנדרטית, אלא תפקידים המבשרים על שליחות והזדמנות לחולל שינוי אמיתי.
מה הקטע? זה Startup או StarS up?
חברת הזנק או חברת סטארט אפ (באנגלית: Startup company) היא חברה בשלבי צמיחה ומטרתה לפתח מוצר או רעיון ייחודיים, לרוב בתחום ההייטק (ויקפדיה). היתרון בהצטרפות לסטארטאפים הוא שהעובדים עשויים לקבל הון עצמי, תוך התאמה של הצלחתם עם הצמיחה והרווחיות של הסטארט-אפ.
גיוס עובדים לסטראטאפ: המיומנויות הרכות
לעובדים בסטארט-אפים יש מספר מאפיינים שמחזקים את ההתאמה לסביבות עבודה דינמיות, מהירות ולעיתים לא בטוחות.אנשים עם יכולות פנומנליות, חוקרים מטבעם, חדשניים ויצירתיים, עם יכולת הסתגלות גבוהה, ורסטליות, מוטיבציה עצמית, סבלנות, תשוקה ומחויבות, עבודת צוות, יכולת פתרון בעיות, יכולת לימוד עצמי ולמידה מתמשכת.
דגשים לגיוס עובדים ל-Startup
- חוויה אישית: לסטארטאפים יש בדרך כלל צוותים קטנים יותר, כך שתהליך הגיוס יכול להיות מותאם אישית. מועמדים עשויים ליצור אינטראקציה ישירה עם מייסדי הסטארטאפ או עם הצוות המפתח, מה שהופך את החוויה לאינטימית ומבוססת על מערכות יחסים.
- קבלת החלטות מהירה: תהליך גיוס מהיר מקטין את המשאבים המושקעים בגיוס עובדים, ובשל הביקוש הגבוה לטאלנטים, קבלת החלטות מהירה תבטיח מועמדים איכותיים לפני שהם ייחטפו על ידי מתחרים.
- קבלת עובדים חדשים במהירות: מבטיחה שהצוותים מאוישים במלואם ומתפקדים תוך זמן קצר יחסית, מה שיכול להיות חיוני עבור לוחות זמנים של פרויקטים.
- שקיפות: התרבות בסטארטאפים מקדמת פתיחות וכנות לגבי האתגרים והפעילות השוטפת.
- פוטנציאל: חברות סטארט-אפ מעריכות לרוב פוטנציאל ויכולת הסתגלות. מועמדים עשויים למצוא הזדמנויות נוספות לצמוח ולהראות את ערכם, גם אם הם לא מממשים במדויק את תיאור התפקיד.
- תגמולים: סטארטאפים רבים מציעים אופציות למניות או צורות אחרות של הון עצמי כחלק מחבילת התגמול, מה שיכול להוות הצעה אטרקטיבית עבור מועמדים המחפשים רווחים לטווח ארוך.
- מודעות דרושים יצירתיות: קמפיינים במדיה חברתית ואתגרי ראיונות ייחודיים משמשים לעתים קרובות כדי למשוך כישרונות מובילים.
טיפים לאסטרטגיית גיוס עובדים לסטארטפ - פינת היצירתיות
יצירתיות בגיוס עובדים עבור סטארטפים לא רק מייחדת אותו, אלא יוצרת רושם ראשוני של תרבות חדשנית שעובדים פוטנציאליים יכולים לצפות לה. טיפים ליצירת אסטרטגיית גיוס מתובלת ביצירתיות:
- תיאורי עבודה יצירתיים:
הפכו את תיאור תפקיד לנרטיב שמספר את סיפור המסע של הסטארט-אפ שלכם, חשיבות התפקיד וסוג גיבור העל שאתם מחפשים לגייס. - מדיה אינטראקטיבית: כללו סרטונים,, אינפוגרפיקות או אפילו חידונים שמתיישרים עם הסטארטאפ, ומעבירים מסרים באופן לא קונבנציונלי.
- אתגרים או תחרויות: ארחו האקתונים, תחרויות עיצוב או אתגרים לפתרון בעיות המספקים טעימה מסוג העבודה שהתפקיד כולל.
- הודעות מותאמות אישית: מיילים או הודעות מותאמות אישית יכולות לגרום למועמד להרגיש מיוחד ולהתבלט בים של מיילים גנריים לגיוס.
- מציאות מדומה (VR) או מציאות רבודה (AR): השתמשו בטכנולוגיות מתקדמות עבור סיורים וירטואליים במשרדים או כדי לספק חוויה יומיומית בחיי הסטארט-אפ שלכם.
- מבחני מיומנות: הפכו הערכות מיומנות חובה למשחקים מרתקים.
- תוכן שנוצר על ידי משתמשים: עודדו את הקהילה שלכם לשתף את החוויות שלהם עם המוצר או השירות שלכם, תוך יצירת סיפור מותג שנוצר על ידי משתמשים.
מיתוג מעסיק
מיתוג מעסיק הוא פרמטר חיוני על מנת למשוך מועמדים פוטנציאליים. על פי סקר לינקדאין, 39% מהנשאלים מסכימים שמיתוג מעסיק יהיה טרנד ארוך להתמקד בו לטובת גיוס עובדים מוככשרים – טאלנטים. כ -59% ממנהלי הגיוס ברחבי העולם משקיעים יותר בנושא. מיתוג מעסיק עבור סטארטאפים יתמקד ב:
- חזון וייעוד כדי למשוך אנשים בעלי דעות דומות ונלהבים מאותן המטרות.
- הזדמנויות צמיחה ופיתוח מהרים.
- השפעה אינדיבידואלית.
- סביבת עבודה גמישה ומכילה.
- הימצאות בחוד החנית של הטכנולוגיה.
- קהילתיות/משפחתיות.
- אפשרויות להון עצמי, ימי חופשה בלתי מוגבלים או עבודה מרחוק.
שימור עובדים בסטארטאפ
- פיתוח קריירה וצמיחה: עובדים נוטים יותר להישאר אם הם מזהים הזדמנויות להתקדמות בקריירה. הצעת תוכניות למידה ופיתוח, חונכות ומסלולים ברורים להתקדמות יכולה להיות מעוררת מוטיבציה רבה.
- פיצויים והטבות תחרותיים:
סטארט-אפים לא יכולים להתחרות בחברות גדולות יותר במונחים של שכר, אבל הצעת הון עצמי, בונוסים או תגמול יצירתי אחר יכולים לעזור לשמר את הצוות. - תרבות וערכים של החברה: פעילויות תכופות שמחזקות את התרבות, תקשורת פתוחה והכרה יכולים לטפח תחושת שייכות.
- איזון בין עבודה לחיים: קידום האיזון בין עבודה לחיים באמצעות שעות גמישות, אפשרויות עבודה מרחוק או תמיכה בבריאות הנפש.
- שקיפות ותקשורת: תקשורת פתוחה וכנה לגבי יעדי החברה, הביצועים והאתגרים יכולים לעודד השקעה גדולה יותר מצד העובדים.
- אוטונומיה של עובדים: החופש לקבל החלטות ולתרום רעיונות יכול להעצים את העובדים, ולגרום להם להרגיש מוערכים.
לסיכום...
מכיוון שצוותי סטארט-אפ הם בדרך כלל קטנים ומלוכדים, מומלץ לבחור מנהלי גיוס / מנהלי משאבי אנוש HR בעלי כושר הסתגלות, תקשורת מצויינת, נכונות לקחת סיכונים (העסקת עובד מוכשר ללא נסיון) ידע טכני (הערכת כישורי טכנולוגיים), כושר שכנוע (תחרות מול חברות גדולות שיכולות להציע משכורות גבוהות/יציבות), יכולת קבלת החלטות (החלטות מהירות מאוד), אמפתיה.
לסטארטאפ דרושים מנהלי HR שיודעים לגייס כוכבים ושהם כוכבים בעצמם, שמסוגלים לגייס עובדים במהירות, ומוכנים להשקיע ה-כ-ל בשימור עובדים. מוזמנים להצטרף לקורס מיתוג מעסיק מקצועי או לקורס מתקדם למנהלי גיוס ומשאבי אנוש.
