מומחית לשיווק דיגיטלי, מנטורית לעסקים, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. בעלת קורס מדיה חברתית וקורס שיווק דיגיטלי – 052-6351675.

קורס מדיה חברתית והדרכות דיגיטל – אורית שירה רונן
  • ראשי
  • קורס מדיה חברתית בתל אביב
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • סדנאות
  • הדרכות דיגיטל לארגונים
  • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • אודותי
  • חדשות דיגיטל
  • צרו קשר
  • ראשי
  • קורס מדיה חברתית בתל אביב
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • סדנאות
  • הדרכות דיגיטל לארגונים
  • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • אודותי
  • חדשות דיגיטל
  • צרו קשר
ראשי » מאמרי שיווק דיגיטלי וחדשות מדיה חברתית » מנהלי מדיה חברתית? תכירו את החוקים לתוכן ברשת
15 ביוני 2016

זכויות וחובות יוצרי תוכן - עבור מנהלי מדיה חברתית

המדריך המלא למנהלי מדיה חברתית, מקדמי אתרים ולמנהלי תוכן בכלל לזכויות וחובות ברשת. על הפרת זכויות יוצרים, העתקת תמונות, שימוש בתוכן גולשים, שימוש בציטטות ועוד של עו"ד דן אור-חוף מרצה בקורס למנהלי מדיה חברתית בהנחייתי.

כללים חשובים
• מה מוגן? כל אלה מוגנים בזכויות יוצרים, אם יש בהם לפחות מידה מועטה של מקוריות: טקסט (בלוגים, ניוזלטר וכיו"ב), תמונות וצילומים, קובצי וידיאו, קבצים גראפיים, אייקונים, פונטים, מפות, תרשימים, לוגואים, עיצוב כללי של אתר/אפליקציה, קוד תוכנה.

• מה לא מוגן? רעיונות, עובדות, נתונים, תופעות טבע, עיצובים תעשיתיים.

• העתקה. כל העתקה דיגיטלית של יצירה מוגנת, לדוגמה בהורדת קובץ (Download) ובשמירתו על גבי הכונן הקשיח, משמעה שימוש בזכות, המחייב קבלת רשות מתאימה.

• העמדת יצירה לרשות הציבור. כל הנגשה של יצירה מוגנת לציבור בלתי מסוים (להבדיל מחברים ומשפחה), בדרך של העלאה לרשת (Upload) לאתר, שילוב היצירה באפליקציה, בדף פייסבוק עסקי, בערוץ ביו-טיוב וכיו"ב, מחייבת קבלת רשות מתאימה.

• יחסי עובד-מעביד. עובדים שימו לב – אין לקחת תיקי עבודות ממקום עבודה אחד לשני, ללא רשות המעביד. החוק מעניק את זכויות היוצרים בעבודות שלכם למעביד ולא לכם.

• יחסי קבלנות. פרילנסרים ומזמיני עבודות גרפיקה, פיתוח קוד, כתיבת טקסטים לבלוג וכיו"ב, שימו לב: רצוי מאד להסדיר בהסכם קצר את הזכויות ביניכם.

• אין מרשם זכויות. אין מרשם מדינתי שבו ניתן לבדוק אם יצירה היא מוגנת או לא. לכן, חייבים להניח שיצירה היא מוגנת, אלא אם יש אינדיקציה ברורה שהיא איננה מוגנת.

• כמה מסוכן להפר זכויות יוצרים? הפרת זכויות יוצרים גורמת נזק כספי וכן נזק לעסקי החברה המפרה ולמוניטין שלה. הפרת אחת יכולה לעלות עד 100,000 ש"ח (עבור הפרה אחת!) כפיצוי ללא צורך בהוכחת נזק. המפר זכות יוצרים חשוף גם לצווי מניעה שיכולים להפסיק את פעילותו, לפגוע במוניטין שלו, בעסקיו וביחסיו עם לקוחות, שותפים וספקים.

• רישיון חינמי. רישיונות חינמיים לשימוש בתוכן ברשת קיימים למכביר. זה לא אומר שניתן לעשות בתוכן כל מה שנרצה. יש לבדוק את התנאים לשימוש בתוכן ולוודא מה מותר ומה אסור לעשות בו.

• זכויות מצולמים. כשמדובר בצילומים (לרבות וידיאו), יש לשים לב לא רק לזכויות היוצרים של הצלם, אלא גם לזכויות של המצולמים. לדוגמה, צילום תקריב של פנים של אדם ללא הסכמתו, יכול לפגוע בפרטיותו. צילום של ידוען ושימוש בצילום לצרכי שיווק ופרסום, ללא רשות הידוען, פוגעת ב"זכות הפרסום" של הידוען. צילום של מותג ידוע ושימוש בו לצורכי פרסום של העסק שלי ללא רשות מבעל המותג פוגעת במוניטין של המותג.

 

copyright_1

 

טיפים לניהול נכון של תוכן ברשת

• צרו בעצמכם. צרו תוכן בעצמכם. הגנו עליו באמצעות הודעות זכויות מתאימות ותנאים שמגדירים את הרישיון לשימוש שתרצו להעניק בתוכן שיצרתם.

• רישיונות. השתמשו ברישיונות לשימוש בתוכן מוגן. ודאו שהרישיון מעניק לכם את זכויות השימוש הרצויות לכם.

• יחסי קבלנות. הסדירו את יחסיכם במסגרת יחסי קבלנות (מזמין – פרילנסר). יש לקבוע תנאים כדוגמת: מי הבעלים בזכויות, מי מקבל רישיון שימוש, מה ההיקף שלו, הצהרה של הפרילנסר על כך שהוא לא העתיק מאחרים והסדרת קרדיט ראוי.

• העברת בעלות. בנסיבות המתאימות – העבירו יצירות מוגנות לבעלותכם. העברת בעלות מחייבת מסמך כתוב ורצוי שיהיה בחתימת הצדדים.

• נחלת הכלל. יש מאגרים של יצירות שאין עליהן זכויות יוצרים (יצירות שהן בנחלת הכלל). ניתן להשתמש ביצירות אלה ללא צורך בקבלת רשות מאחרים. ניתן לאתר אותן על ידי חיפוש הביטוי באנגלית: Public Domain.

• שימוש הוגן. שימוש ביצירות לצורכי סאטירה, פארודיה, בקורת, סקירה, לימוד וחינוך וחדשות, עשוי בהחלט להיחשב כשימוש הוגן ולכן איננו מחייב קבלת רשות מבעל הזכויות. יש לבדוק היטב שהשימוש הרצוי אכן עומד בדרישות החוק לגבי שימוש כזה, שעיקרן בכך שבעל הזכויות לא יינזק כלכלית כתוצאה מכך. שימוש הוגן נבחן על בסיס כל מקרה לגופו וגבולותיו מעורפלים. רצוי לקבל יעוץ משפטי לפני שפועלים על סמך כלל זה, כדי להימנע מהפרות זכויות.

• ציטטות. ניתן להשתמש בציטטות ובלבד שילווה קרדיט ראוי ליוצר לצד הציטטה. חשוב שהציטטה תהיה באורך סביר ומצומצם ביחס ליצירה המקורית ושהיא לא תהווה את התמצית או את עיקר היצירה המקורית (לדוגמה ציטוט פזמון מוכר של שיר עלול להיחשב כהפרה. ציטוט של תמצית הכתבה המופיעה בתחילת הכתבה, עלול אף הוא להיחשב כהפרה).

• תוכן גולשים. ניתן להשתמש נכון גם בתוכן גולשים (User Generated Content), עם מנגנון "הודעה והסרה" מסודר שיגן על בעל האתר/פלטפורמה מהפרות הגלומות בתוכן הגולשים. יש להסדיר פעילות כזו עם הסכם משתמש מתאים ומנגנון של בעל האתר, שיקבל ויטפל בתלונות של בעלי זכויות על הפרת זכויותיהם באתר.

dan or hofאודות עו"ד דן אור-חוף
• עורך דין, בעל ותק של 18 שנה, מוסמך לעריכת דין בישראל ובמדינת ניו-יורק, ארה"ב;
• נשוי ואב לשלושה ילדים;
• בעלים ומייסד של משרד עורכי הדין – אור-חוף טכנולוגיות וקניין ורוחני.
• בעבר – שותף בפרל כהן צדק לצר עורכי דין ועורכי פטנטים; מנהל מחלקת טכנולוגיות המידע, אינטרנט וזכויות יוצרים של הפירמה;
• תחומי העיסוק העיקריים: טכנולוגיות, טכנולוגיות מידע, אינטרנט ותקשורת, קניין רוחני, פרטיות והגנה על מידע; עיקר העיסוק הוא בעבודה מסחרית ורגולטורית.
• מייצג חברות ישראליות ובינלאומיות בתחומי הטכנולוגיות, פיננסים, תקשורת, מדיה ופרסום, חינוך, ניהול זכויות יוצרים, רשויות ממשל ורשויות מקומיות, ועוד;
• בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב (1997) ותואר שני במשפטים (בהצטיינות יתרה) בתוכנית הבינלאומית למשפט מסחרי למנהלים של אוניברסיטת תל אביב בשיתוף עם אוניברסיטת קליפורניה – ברקלי (2006);
• בעל הסמכת מומחה מוסמך בתחום ההגנה על מידע אישי (CIPP) על ידי האיגוד הבינלאומי למומחים בתחום ההגנה על הפרטיות (IAPP).
• מרצה באוניברסיטת תל אביב – בתוכנית ללימודי הסייבר (הגנת מידע ופרטיות); באוניברסיטת בר אילן – המחלקה לניהול (היבטים משפטיים בניהול טכנולוגיות); הרצה (2009 – 2013) בפקולטה למשפטים במסלול האקדמי – המכללה למנהל (סוגיות נבחרות בדיני מידע); מרצה קבוע בקורסים בתחום טכנולוגיות מידע, קניין רוחני, הגנת הפרטיות, תקשורת ואינטרנט, בפורומים אקדמיים, בהשתלמויות שופטים ופרקליטים, ובפורומים עסקיים בארץ ובחו"ל. מארגן, מנחה ומרצה בסדנאות מקצועיות;
• כותב בתחומי עיסוקו בעיתונים כלכליים ובפרסומים מקצועיים בינלאומיים;
• חבר המועצה הלאומית להגנת הפרטיות ומייעץ למשרד המשפטים בתהליכי חקיקה בתחומים של משפט, מידע וטכנולוגיה.
• שימש כחבר בוועדה של לשכת עורכי הדין לעדכון כללי האתיקה המקצועית בתחום הפרסום והאינטרנט.

אתר החברה: http://www.or-hof.com

« פוסט קודם
פוסט הבא »
    הדרכות לארגונים ולחברות
    הכשרת עובדים
    הדרכות פרטיות אחד על אחד
סדנת פייסבוק
סדנת לינקדאין
סדנת פינטרסט
סדנת יוטיוב
סדנת טוויטר
סדנת אינסטגרם
ייעוץ וליווי אישי
הקמה וניהול ערוצים
יצירת אסטרטגיה שיווקית
פרסום ממומן
מתעניינים בקורס, הדרכה או ייעוץ? התקשרו 052-6351675 או כתבו לי
סדנאות שיווק דיגיטלי
סדנת גיוס בלינקדאין
סדנאות

סדנת גיוס בלינקדאין

סדנת גיוס בפייסבוק
סדנאות

סדנת גיוס בפייסבוק

סדנת גיוס באינסטגרם
סדנאות

סדנת גיוס באינסטגרם

סדנת שיווק דיגיטלי להכשרת עובדים
סדנאות

סדנת שיווק דיגיטלי להכשרת עובדים

סדנת לינקדאין לארגונים ולחברות
סדנאות

סדנת לינקדאין לארגונים ולחברות

סדנת אינסטגרם למתחילים ולמתקדמים
סדנאות

סדנת אינסטגרם למתחילים ולמתקדמים

סדנת שיווק בפייסבוק
סדנאות

סדנת שיווק בפייסבוק

סדנת פרסום בפייסבוק למתחילים ולמתקדמים
סדנאות

סדנת פרסום בפייסבוק למתחילים ולמתקדמים

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
רוצים לקבל מידע על הדרכה פרטית או הזמנת הדרכה לארגון?
מאמרים שיכולים לעניין אותך

הלייקים באינסטגרם נעלמים ...........................................................
על הכלי לתוכן ממותג באינסטגרם ...........................................................
גיוס עובדים בלינקדאין ...........................................................
איך קורס מדיה חברתית יכול לעזור לעסק שלך? ...........................................................
שיפור הפרופיל בלינקדאין
...........................................................
למה החשיפה לפוסטים יורדת ב Facebook? ...........................................................
איך מעלים סרטון 360 לפייסבוק וליוטיוב?
...........................................................
המדריך לגודל תמונות ברשתות החברתיות ...........................................................
מה זה קידום אתרים במנועי חיפוש – SEO? ...........................................................
לימודי מדיה חברתית לבני נוער וההשפעה על העתיד שלנו
מדריכים לשיווק במדיה חברתית
המדריך לשיווק ופרסום בפייסבוק
......................................
המדריך לשיווק ופרסום באינסטגרם .......................................
המדריך לשיווק ולפרסום בפינטרסט ........................................
המדריך לשיווק וגיוס בלינקדאין ......................................
חדשות מדיה חברתית, מאמרים וטיפים לשיווק ...........................................................
שאלות ותשובות במדיה החברתית
קורס מדיה חברתית, הדרכות וסדנאות 052-6351675
קורס מדיה חברתית
...........................................................
הדרכות שיווק באינטרנט לארגונים
...........................................................
הדרכות פרטיות
...........................................................
סדנאות מדיה חברתית
...........................................................
סדנת פייסבוק לעסקים
...........................................................
סדנת לינקדאין
...........................................................
סדנת פינטרסט
...........................................................
סדנת אינסטגרם
...........................................................
סדנת אינסטגרם ופינטרסט למעצבים
...........................................................
מפת האתר
כל הזכויות שמורות © 2020 לאורית שירה רונן - קורס מדיה חברתית, הדרכות דיגיטל ושיווק באינטרנט אין לשכפל את החומר באתר זה, לצלם, להשתמש בו במטמון או בכל דרך אחרת, אלא באישור מראש בכתב

קורס שיווק דיגיטלי או קורס מדיה חברתית

לימוד מעשי, ממוקד ומתקדם

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס