לינקדאין תורמת לפיתוח הקריירה
לינקדאין זורעת מחשבות על צמיחה והתפתחות מקצועית ותורמת רבות לבחירת שינוי תעסוקתי. בעבר מספר המשרות הממוצע לאדם סבב בין 6-9 בערך, כיום עם בואו של דור ה-Z, התמונה משתנה והמספרים עולים. הנגישות לעולם הדיגיטלי, הגלובלי והטכנולוגי מגבירים את מעגל ההזדמנויות ויחד עם זאת, את תחושת ההישגיות והתחרותיות. בנקודת זמן כזו, שנת 2020, יותר ויותר אנשים מחפשים לשלב את הכישורים האישיים שלהם בתפקידים הבאים.
לינקדאין: עבר, הווה עתיד
לינקדאין היא שער למעגלים מקצועיים, פתח לגדילה, להכרה, לחשיפה. כשלא מחפשים עבודה, קל מאוד לשחרר את הפרופיל בלינקדאין ולשכוח ממנו. אבל לעדכון התוכן בפרופיל לינקדאין יש חשיבות מכיוון שמנוע החיפוש שואב טקסט מהפרופילים ולא רק. אותן התוצאות מורכבות מטקסט שנלקח מתוך הפרופיל, כותרת, תיאור מקדים, פרויקטים, תפקידים ועוד.
עדכון הפרופיל הוא תמידי, אין קשר אם אתם מחפשים עבודה, אם הגעתם לנחלה או שרק השניה התחדשתם בתפקיד חדש. מגייסים בלינקדאין רוצים לדעת מה הכישורים שלכם, איפה עבדתם, מה מעניין אתכם, מה אנשים חושבים/כותבים עליכם ועוד. דווקא אדם שעובד במשרה מספר שנים יכול לשדרג את הפרופיל הלינקדאין ולתאר פרויקטים, הישגים, הוספת פרטים לתיאור המשרה (לא בהגזמה).

הטריילר שלכם בלינקדאין: LinkedIn Profile Summary
כותרת התפקיד בנויה מ -120 תווים, הפתיח בלינקדאין – Linkedin Summary בנוי מ- 2,000 תווים – נתון זה רק מעצים את החשיבות של הפתיח בלינקדאין שתורם להגדלת החשיפה, בידול, רושם ראשוני, מיקוד ואותנטיות.
אם אתם משתייכים לקבוצת האנשים שמתעלמים מהחלק העליון בלינקדאין – Summary ומעלים רק קורות חיים בתקווה שיגיעו הצעות עבודה טובות, כדאי שתתעוררו. לפתיח בפרופיל לינקדאין יש מספר תפקידים, הבולט בהם הוא הטריילר של הפרופיל, מי אתם ומה שמכם, פינת היצירתיות לאמיצים, חזון, סרטוני וידאו ועוד. יש כאלו שיבחרו לספר על ההישגים שצברו בשנים האחרונות, אחרים יעדיפו לספר משהו אישי, יעד גדול שהצליחו לכבוש, את המשפט "לספר את הסיפור" תוכלו ליישם בקלות באזור זה, שאלות ותשובות, הסברים על גיוס בחברה שלכם ועוד (לשאלות ותשובות על גיוס בלינקדאין הקליקו).

מנהל/ת HR איך אתם נראים בלינקדאין?
בתהליך הגיוס באמצעות לינקדאין נהוג לחפש אחר פרופילים מקצועיים ומזמינים. פרופיל לינקדאין לא מעודכן לא יבלוט על פני האחרים ברב המקרים. אבל מה עם הפרופיל של מנהל/ת הגיוס, כמה הם בולטים ומזמינים את המועמד לשתף איתם פעולה, להתעניין בחברה המגייסת ולהתרשם. וזו הטעות הכי גדולה שאני מזהה, מנהלי/ות HR שלא משקיעים בפרופיל לינקדאין, לא מעלים חדשות ועדכונים של החברה, מינויים, פעילויות, כנסים, ימי כיף ואירועים ועוד. מה שגם, אותו מנהל/ת גיוס ביום מן הימים ירצו להתקדם גם כן בסולם הדרגות, ולהגיש מועמדות. נקודה למחשבה.
פניה למועמד/ת בלינקדאין - טעויות נפוצות
פניה למועמדים בלינקדאין יכולה להיות מתאגרת, בטח כשמדובר במועמד/ת מחוזרים או מקובעים במשרה. בהדרכות ובסדנאות לינקדאין אני מוצאת את עצמי מתעכבת על החלק הזה לא מעט זמן, איך פונים למועמדים בלינקדאין, הרי פניה לא עניינית ומסורבלת, לא תעשה להם את זה ואפילו "תשרוף" את ההזדמנות. פניות בלינקדאין צריכות להיות מותאמות אישית, להעניק תחושה שעברתם על הפרופיל, שבאמת המועמד/ת יכולים להתאים לחברה. כמה דוגמאות לטעויות נפוצות בפניות למועמדים בלינקדאין: פניה למועמד/ת וותיק, כאשר אתם מעוניינים לגייס למשרת ג'וניור, פניה בלינקדאין למועמד/ת שגרים באזור מרוחק מאוד מהחברה והסבירות שזה יצליח היא מזערית, פניה למועמד/ת בלינקדאין שאין להם את הידע באחד מכישורי החבה שהגדרתם, פניה למועמד/ת בלינקדאין שרק נכנס לתפקיד (לא באמת שמתם לב שכולם איחלו לו מזל טוב על התפקיד החדש), שליחת הודעות למועמדים בשיטת "העתק הדבק", פניה בלשון נקבה לזכר, טעות כתיב בשם או שם אחר, תוכן מוגזם, דרישה נואשת ועוד.
חוסר תשומת לב לפרטים הקטנים, עלולה לפגוע במקצועיות של המגייס. וודאו שאתם עברתם על הפרופיל של המועמד/ת בלינקדאין ולא אחר. במידה והחלטתם להשתייך לקבוצות בלינקדאין ולגייס משם, קראו שרשורים קודמים, עברו לפרופיל ואז קבלו את ההחלטה האם לפנות.
למידע על הדרכת לינקדאין, השאירו פרטים

לינקדאין רוצה להגן על הקהילה שלה
לינקדאין הו Linkedin, כמה גדלת! נכון לחודש דצמבר 2019, יש לך כ -660 מיליון משתמשים (מתוך לינקדאין), מאז ההשקה בשנת 2003, לינקדאין מככבת וזוכה לתואר הכל כך מכובד, הרשת החברתית המקצועית בעולם.

דפי חברה בלינקדאין: מתכוננים ל 2020
גם אינסטגרם נותנת לנו אפשרות לנהל מספר פרופילים. כל מה שעליכם לעשות הוא להוסיף את הפרופילים אותם אתם רוצים לנהל. ההספר המלא להוספת פרופילים באינסטגרם נמצא כאן.

שאלות ותשובות על גיוס ושיווק בלינקדאין
בכתבה הבאה, ריכזתי מספר שאלות ששואלים אותי סטודנטים מקורסי משאבי אנוש וגיוס בלינקדאין, וההסבר שלהן הוא פשוט פשוט פשוט.