טעויות נפוצות במיתוג מעסיק
מיתוג מעסיק ממלא תפקיד מכריע במשיכת ושימור כישרונות מובילים. עם זאת, ישנן מספר טעויות נפוצות שארגונים יכולים לעשות שיכולות לעכב את מאמציהם. להלן כמה מהטעויות הנפוצות ביותר במיתוג המעסיק שכדאי להימנע מהם:
אל תעשו במיתוג מעסיק
1. חוסר אותנטיות: הצגת תדמית שגויה או מוגזמת של הארגון עלולה להוביל להטעיה ולהתפכחות בקרב מועמדים ועובדים כאשר הם מבינים שהמציאות אינה תואמת את המיתוג. אותנטיות היא המפתח.
2. התעלמות מניסיון של עובדים: התמקדות אך ורק במיתוג חיצוני תוך הזנחת חווית העובד בפועל עלולה להוביל לאי שביעות רצון ותחלופות. מותג חזק צריך ליישר קו עם סביבת מקום העבודה בפועל.
3. הזנחת העובדים הנוכחיים: העובדים הקיימים הם תומכי המותג הכי טובים שלכם. התעלמות מהצרכים, החששות והמעורבות שלהם יכולה להשפיע על המוניטין הפנימי והחיצוני.
4. הודעות לא עקביות: העברת מסרים לא עקביים בפלטפורמות וערוצי תקשורת שונים עלולה ליצור בלבול ולהחליש את ההשפעה של המותג שלך.
5. חוסר בהירות מול מועמדים: ניסיון לקוי של מועמד במהלך תהליך הגיוס יכול לפגוע במותג המעסיק. תקשורת ברורה, יחס מכבד ותהליכים יעילים הם קריטיים.
6. הזנחת נוכחות מקוונת:
בעידן הדיגיטלי, נוכחות מקוונת חלשה או לא קיימת יכולה להרתיע מועמדים פוטנציאליים. אתר מיושן, חשבונות מדיה חברתית לא פעילים או ביקורות שליליות עלולים להזיק למותג שלכם.
7. חוסר מעורבות עובדים: עובדים שלא רוצים להצטלם, נראים לא טוב בתמונות, לא מגיבים, לא משתפים, משקפים את מיתוג המעסיק האמיתי. רגע לפני שאתם יוצאים למימוש התכנית למיתוג מעסיק תבחנו אם יש לכם פרטנרים.
8. התמקדות רק בהטבות: הטבות אמנם חשובות, אך התמקדות בהן בלבד יכולה להאפיל על ערכי החברה, הייעוד ותרבות העבודה, החשובים לא פחות.
9. התעלמות מגיוון והכלה: התעלמות ממאמצי הגיוון וההכלה עלולה להרחיק מועמדים פוטנציאליים ולהפריע למאמצים למשוך מגוון רחב של כישרונות.
10. לא להסתגל לשינוי: מיתוג מעסיק צריך להתפתח עם הזמן ולפי צרכים משתנים. אי הסתגלות לטרנדים או אתגרים חדשים יכול לגרום למותג שלכם להיראות מיושן.
11. הזנחת משוב: התעלמות מהמשוב של העובדים ואי התייחסות לחששות עלולים לשחוק את האמון והמוניטין.
12. הבטחות לא מציאותיות: הבטחה של סביבת עבודה אידיאלית מדי שאינה מתיישבת עם המציאות יכולה להוביל לאכזבה ושיעורי תחלופה גבוהים.
13. ניתוח ומדידה: בלי למדוד את האפקטיביות של מאמצי המיתוג, לא תדעו מה עובד ומה לא. העריכו באופן קבוע מדדי ביצועים מרכזיים והתאימו את אסטרטגיית מיתוג המעסיק בהתאם.
14. חוסר מעורבות מנהיגותית: כאשר מנהיגים אינם מעורבים באופן פעיל בקידום מותג המעסיק, זה יכול להוביל לחוסר התאמה ומחויבות בכל הארגון.
לתכנן את אסטרטגיית מיתוג המעסיק
תכנון אסטרטגיית מיתוג מעסיק אפקטיבית דורשת ניתוח ותכנון מעמיקים. כדי להתחיל, חיוני לבצע הערכה יסודית של התרבות, הערכים והמוניטין הנוכחיים של הארגון. לזהות את נקודות המכירה הייחודיות והבידול אל מול המתחרים. שקלו נקודות מבט פנימיות וחיצוניות כדי להבטיח אותנטיות. לאחר מכן, הגדירו את קהל היעד (דמוגרפיה, ערכים ושאיפות) והתאימו את המסרים.
ברגע שתהיה לכם ההבנה הברורה מה אתם רוצים לספר על הארגון שלכם, מי קהל היעד, אספו תכנים רלוונטיים ובחרו את הערוצים לפרסום.
עקבו והתאימו את אסטרטגיית מיתוג המעסיק בהתבסס על משוב ותוצאות, תוך הבטחה שמותג המעסיק שלכם יישאר רלוונטי ומושך לאורך זמן.
לסיכום...
מנהלי משאבי אנוש הם אלו שמכירים את הצוותים, התפקידים והעובדים. מחלקה זו היא האחראית על מיתוג המעסיק (יכול להיות בשת"פ עם מחלקת השיווק), ומסוגלת לממש את חזון הארגון או החברה באמצעות גיוס עובדים מתאים, שימור עובדים קיימים, פיתוח מקצועי ורווחת עובדים. זקוקים להנחיה? בואו לקורס מיתוג מעסיק מקצועי.