מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.

המרכז לשיווק וגיוס דיגיטלי – אורית שירה רונן
  • ראשי
  • קורס גיוס דיגיטלי
  • קורס מיתוג מעסיק
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • קורס AI ל-HR
  • סדנאות
  • סדנת לינקדאין
  • הדרכות לארגונים
    • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • עליי
  • בלוג
  • כתבו לי
  • ראשי
  • קורס גיוס דיגיטלי
  • קורס מיתוג מעסיק
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • קורס AI ל-HR
  • סדנאות
  • סדנת לינקדאין
  • הדרכות לארגונים
    • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • עליי
  • בלוג
  • כתבו לי
ראשי » מאמרים וחדשות אחרונים » התפתחות הרשתות החברתיות – חלק א
16 באוגוסט 2023

התפתחות הרשתות החברתיות - חלק א

בתחילת שנות ה-2000 חלה נקודת מפנה משמעותית באבולוציה של האינטרנט עם הופעת הרשתות החברתיות. שנת 2003 היתה השנה הכי חברתית שיש והביאה איתה 2 פלטפורמות: MySpace ולינקדאין בשנה אחת. אחריהן הגיעו פייסבוק, יוטיוב, טוויטר, פינטרסט, גוגל פלוס (ז"ל), אינסטגרם ועוד רשתות חברתיות מבוססות נישה. הן צצו עם חלומות גדולים – להגיע לקהל מאסיבי, לאפשר שיתוף תוכן ולבנות מודלים עסקיים ומוצלחים. במאמר זה התמקד במטרות העל של הרשתות החברתיות והצדדים השליליים שהן הביאו לחיינו.

התפתחות הרשתות החברתיות

מטרות העל של הרשתות החברתיות

מטרת העל של הרשתות החברתיות היא לאפשר קשרים ואינטראקציות משמעותיות בין אנשים בסביבה דיגיטלית. הן שואפות לספק מרחב שבו אנשים יכולים להתחבר עם חברים, משפחה, עמיתים ועם אנשים בעלי דעות דומות מרחבי העולם. בעוד שהיעדים הספציפיים יכולים להשתנות מפלטפורמה לפלטפורמה, יעדי העל כוללים בעיקר:

  • חיבור חוצה אוקיינוסים: הרשתות החברתיות שואפות לגשר על פערים גיאוגרפיים, ליצור קהילות ולקרב אנשים, לחלוק חוויות ולשמור על מערכות יחסים למרות המגבלות הפיזיות.
  • תקשורת: הרשתות החברתיות מקלות על התקשורת באמצעות  שיתוף תוכן (טקסט, תמונות, סרטונים וקישורים). הן מספקות כלים לאינטראקציה ומעורבות בזמן אמת. בכל רשת חברתית קיים ממשק ליצירת שיח אישי בין המשתמשים.
  • מעורבות: הרשתות החברתיות מעודדות את המשתמשים לעסוק באופן פעיל בתוכן של האחר על ידי לייק, הערות, שיתוף ותגובות. מעורבות זו מטפחת תחושת קהילה ושייכות.
  • שיתוף מידע: הרשתות החברתיות משמשות כמוקדים לשיתוף מידע, חדשות, טרנדים ועדכונים אישיים.
  • ביטוי אישי: משתמשים יכולים להביע את עצמם, להציג את תחומי העניין, התחביבים והדעות שלהם, ולשווק מותגים בכל העולם.
  • נטוורקינג: מעבר לקשרים אישיים, הרשתות החברתיות מספקות למשתמשים ערוצי חיבור עם עמיתים לתעשייה ומעסיקים או לקוחות פוטנציאליים.
תוכנית קורס גיוס דיגיטלי
  • השפעה: הרשתות החברתיות מציעות לאנשים את ההזדמנות להפוך למשפיענים ומובילי דעה.
  • גילוי: משתמשים יכולים לגלות תוכן, אנשים, רעיונות ומוצרים חדשים שתואמים לתחומי העניין וההעדפות שלהם.
  • בניית קהילה: הרשתות החברתיות מטפחות  קהילות מקוונות המתמקדות בתחומי עניין משותפים, זהויות, תחביבים או מטרות, המציעות תחושת שייכות.
  • הזדמנויות עסקיות: לעסקים, הרשתות החברתיות מציעות מספר דרכים להגברת המעורבות עם לקוחות, קידום המותג ומכירות ישירות.
  • איסוף וניתוח נתונים: הרשתות החברתיות אוספות נתוני משתמשים שעוזרים להם להבין את  ההתנהגויות השונות, ההעדפות ולזהות מגמות. נתונים אלו הכרחיים לרשת עצמה ככדי לחקור ולפתח את הפלטפורמה,לביצוע אופטימיזציה.
  • בידור: הרשתות החברתיות משלבות לרוב אלמנטים של בידור, החל מאתגרים ויראליים ועד לתכונות אינטראקטיביות כמו סיפורים וסטרימינג בשידור חי.
  • גיוס: בחמש השנים האחרונות מנהלי גיוס ומנהלי HR משאבי אנוש מוצאים את הגיוס ברשתות החברתיות כאפקטיבי בגלל היכולת להגיע לאנשים באופן אישי. גם נושא שימור העובדים מצליח לכבוש את הרשת בזכות פרסום תוכן סביב מיתוג המעסיק. 
קורסים למשאבי אנוש וגיוס

הצד השני של המטבע ...

בעוד שהרשתות החברתיות חוללו שינויים והזדמנויות חיוביות, הן גם השפיעו לשלילה על חיינו. חלק מההשפעות השליליות הללו כוללות:

  • בידוד חברתי: באופן פרדוקסלי, שימוש מופרז ברשתות חברתיות עלול להוביל לתחושות של בידוד חברתי. אנשים עשויים לבלות יותר זמן באינטרנט ופחות זמן באינטראקציות פנים אל פנים, מה שמוביל לירידה בקשרים החברתיים בעולם האמיתי.
  • בריונות ברשת: הרשתות החברתיות מספקות פלטפורמות לבריונות ברשת, הטרדה והתעללות מקוונת. צעירים, יכולים לחוות מסרים שליליים, הערות פוגעות, איומים וצורות אחרות של התעללות מקוונת.
  • בעיות נפש: חרדה, דיכאון ודימוי עצמי נמוך עלולים להופיע בקרב משתמשים שניזונים מהרשת. המדיה יודעת לצבוע את החיים בצבעים מרהיבים: חופשות, בילויים, חוויות, מערכות יחסים, הצלחות, דימוי גוף ועוד. אלו יכולים לגרום למשתמשים לתחושת חוסר ובעקבות כך לאי יציבות רגשית.
  • התמכרות: האופי הממכר של רשתות חברתיות עלול להוביל לשימוש יתר בעייתי, להשפיע על הפרודוקטיביות, מערכות היחסים והרווחה הכללית. הצורך המתמיד בקבלת מחיאות כפיים ( לייקים והערות) יכול לגרום להתנהגויות ממכרות.
  • פרטיות: שיתוף מידע אישי ברשתות חברתיות עלול להוביל להפרות פרטיות, גניבת זהות ושימוש לרעה בנתונים אישיים. משתמשים עלולים לשתף בטעות מידע רגיש שעלול להיות מנוצל על ידי אנשים זדוניים.
לכל הסדנאות לשיווק וגיוס
  • הפצת מידע מוטעה: רשתות חברתיות יכולות להוות צינור להפצה מהירה של מידע מוטעה וחדשות מזויפות. מידע מטעה יכול לקבל אחיזה במהירות, ולהשפיע על דעות הציבור והתנהגויות.
  • שחיקה של מערכות יחסים אמיתיות: האופי הרדוד של אינטראקציות מקוונות עלול להוביל לירידה באיכות מערכות היחסים. חיבורים מקוונים עשויים שלא להחליף בצורה מספקת את העומק והאינטימיות של אינטראקציות אישיות.
  • דימוי גוף שלילי: השכיחות של תמונות שנאספו בקפידה במדיה החברתית יכולה לתרום לבעיות דימוי גוף ולהשוואות לא בריאות. חשיפה לתיאורי יופי לא מציאותיים עלולה להשפיע לרעה על ההערכה העצמית.
  • הסחות דעת: קבלת התראות קבועות והדחף לבדוק את המדיה החברתית יכולים להוביל לירידה במיקוד וטווחי הקשב. זה יכול להשפיע על הפרודוקטיביות, במיוחד במסגרות חינוכיות ומקצועיות.
  • הטרדה מקוונת ודיבורי שטנה: רשתות חברתיות יכולות להפוך למצע שלילי, דיבורי שנאה וחוסר סובלנות. קהילות מקוונות עם אידיאולוגיות מזיקות יכולות לשגשג ולהפיץ את המסרים שלהן.
  • קיטוב פוליטי: רשתות חברתיות יכולות לחזק  קיטוב פוליטי ולהפריע לדיאלוג בונה.
  • ניהול זמן: שימוש מופרז ברשתות חברתיות עלול לגרום לזמן יקר שניתן להשקיע בפעילויות משמעותיות יותר, כגון תחביבים, פעילות גופנית ובילוי עם אנשים אהובים.
קורס גיוס בלינקדאין למנהלי משאבי אנוש וגיוס

לסיכום...

דקה להורים… חינוך ילדים מגיל צעיר צריך להתייחס גם להתנהגות מקוונת אחראית תוך התייחסות לסיכונים פוטנציאליים. הורים חייבים לקחת את המושכות לידיים שלהם, להגביל, לבדוק ולבחון את האינטראקציות המקוונות של ילדיהם, כולל ניהול שיחות קבועות, מניעת הצטרפות לרשתות חברתיות בגיל צעיר ובחינת הודעות אישיות מידי יום. התירוץ "הם לא שואלים אותי" הוא חסר אחריות, הרשתות החברתיות יכולות להיות סכנה של ממש לאנשים הקטנים שלכם.

לקורסים וסדנאות למנהלי משאבי אנוש וגיוס

קורסים וסדנאות למנהלי HR - משאבי אנוש וגיוס

קורס מיתוג מעסיק
קורס גיוס דיגיטלי
קורס שיווק דיגיטלי
    הדרכות לארגונים ולחברות
    הכשרת עובדים
    הדרכות פרטיות אחד על אחד
סדנת פייסבוק
סדנת לינקדאין
סדנת פינטרסט
סדנת יוטיוב
סדנת טוויטר
סדנת אינסטגרם
ייעוץ וליווי אישי
הקמה וניהול ערוצים
יצירת אסטרטגיה שיווקית
פרסום ממומן
מתעניינים בקורס, הדרכה או ייעוץ? התקשרו 052-6351675 או כתבו לי
סדנאות שיווק דיגיטלי
קורס בינה מלאכותית AI למנהלי HR וגיוס
סדנאות

קורס בינה מלאכותית AI למנהלי HR וגיוס

סדנת שירות לקוחות למניעת משברים דיגיטליים
סדנאות

סדנת שירות לקוחות למניעת משברים דיגיטליים

קורס מיתוג מעסיק
סדנאות

קורס מיתוג מעסיק

קורס גיוס דיגיטלי למנהלי גיוס ו-HR
סדנאות

קורס גיוס דיגיטלי למנהלי גיוס ו-HR

סדנת גיוס בלינקדאין
סדנאות

סדנת גיוס בלינקדאין

סדנת גיוס בפייסבוק
סדנאות

סדנת גיוס בפייסבוק

סדנת גיוס באינסטגרם למנהלי גיוס
סדנאות

סדנת גיוס באינסטגרם למנהלי גיוס

סדנת שיווק דיגיטלי להכשרת עובדים
סדנאות

סדנת שיווק דיגיטלי להכשרת עובדים

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
רוצים לקבל מידע על הדרכה פרטית או הזמנת הדרכה לארגון?
מאמרים שיכולים לעניין אותך
מילון משאבי אנוש וגיוס עובדים ...........................................................
טיפים למנהלי משאבי אנוש וגיוס ...........................................................
מנהלי ה HR החדשים ...........................................................
מה זה מיתוג מעסיק ב 2024 ...........................................................
גיוס עובדים בלינקדאין ...........................................................
איך קורס מדיה חברתית יכול לעזור לעסק שלך? ...........................................................
גיוס ב-23! מיומנויות רכות VS קשות
...........................................................
מהו גיוס דיגיטלי ב- 2023? ...........................................................
גיוס דיגיטלי - חלק א'
...........................................................
מדריכים לשיווק ולגיוס דיגיטלי
מילון משאבי אנוש וגיוס עובדים ...........................................................
המדריך לגיוס דיגיטלי
......................................
המדריך למיתוג מעסיק
.......................................
המדריך לשיווק ופרסום בפייסבוק ......................................
המדריך לשיווק ופרסום באינסטגרם .......................................
המדריך לשיווק ולפרסום בפינטרסט ........................................
המדריך לשיווק וגיוס בלינקדאין ......................................
חדשות שיווק דיגיטלי ...........................................................
שאלות ותשובות במדיה החברתית
קורסים, הדרכות וסדנאות 052-6351675

קורס גיוס דיגיטלי
.......................................
קורס מיתוג מעסיק
.......................................
הדרכות שיווק באינטרנט לארגונים
...........................................................
קורס שיווק דיגיטלי
...........................................................
סדנאות שיווק וגיוס דיגיטלי
...........................................................
ביה"ס למשאבי אנוש וגיוס עובדים
...........................................................
סדנת פייסבוק לעסקים
...........................................................
סדנת לינקדאין
...........................................................
סדנת פינטרסט
...........................................................
סדנת אינסטגרם
...........................................................
סדנת אינסטגרם ופינטרסט למעצבים
...........................................................
מפת האתר
כל הזכויות שמורות © 2023 לאורית שירה רונן - המרכז לגיוס ולשיווק דיגיטלי אין לשכפל את החומר באתר זה, לצלם, להשתמש בו במטמון או בכל דרך אחרת, אלא באישור מראש בכתב
גלילה לראש העמוד

רוצה לקבל עוד תוכן מקצועי?

ישירות אליך לדוא"ל

דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס