מומחית לשיווק דיגיטלי, מנטורית לעסקים, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. בעלת קורס מדיה חברתית וקורס שיווק דיגיטלי – 052-6351675.

קורס מדיה חברתית והדרכות דיגיטל – אורית שירה רונן
  • ראשי
  • קורס מדיה חברתית בתל אביב
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • סדנאות
  • הדרכות דיגיטל לארגונים
  • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • אודותי
  • חדשות דיגיטל
  • צרו קשר
  • ראשי
  • קורס מדיה חברתית בתל אביב
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • סדנאות
  • הדרכות דיגיטל לארגונים
  • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • אודותי
  • חדשות דיגיטל
  • צרו קשר
ראשי » מאמרי שיווק דיגיטלי וחדשות מדיה חברתית » חדש: הכלי לזיהוי פנים של פייסבוק ועוד
21 בדצמבר 2017

הכלי לזיהוי פנים של פייסבוק והמלחמה בזיופים

פייסבוק מפתחת את הטכנולוגיה לזיהוי פנים (החלה ב 2010) ומכריזה על הכלי לניהול הזהות  בפייסבוק שישליט סדר ויתריע בכל פעם שמישהו העלה תמונה שאתם מופיעים בה או עשה שימוש בתמונת הפרופיל שלכם למטרת התחזות – יצירת פרופיל פקטיבי. זוכרים מה קורה אחרי שמעלים תמונה לפייסבוק? מופיע לנו תיחום לפנים לטובת תיוג. בעזרת טכנולוגיית זיהוי פנים, פייסבוק מקווה ליצור עולם בטוח יותר, נוסטלגי ומחבר.

ת'אמת… לא נפלתי אבל זה נתן לי כיוון לכתבה על המלחמה בזיוף, בספאם ובהתחזות, ככה בקטנה…מה עושה פייסבוק ומה עשתה גוגל (ועדיין עושה) שיהיה לכם מושג מהו מסתתר מאחורי המסכה. 

דוגמה לזיהוי פנים בתמונות שהועלו לפייסבוק

הכלי לזיהוי פנים של פייסבוק - מה זה אומר?

  1. שתקבלו הודעה אם מישהו העלה תמונה שאתם נמצאים בה.
  2. שתקבלו הודעה אם מישהו עשה שימוש בתמונת הפרופיל שלכם
  3. שתוכלו להפסיק להיות פרנואידים בלחיצת כפתור

"אנחנו רוצים שאנשים ירגישו בטוחים כשהם מפרסמים תמונות של עצמם בפייסבוק אז בקרוב תפעל טכנולוגיית זיהוי פנים כדי לאפשר לאנשים לדעת מתי מישהו אחר העלה תמונה שלהם כתמונת פרופיל או תמונות שאתם מופיעים בהם ולא תוייגתם" כך פרסמה פייסבוק בבלוג החברה..

טוב, עד כאן מספיק. נמשיכה!

העלו תמונה שלכם בפייסבוק? הכלי לזיהוי של פייסבוק יאפשר לכם לתייג את עצמכם או לא

שיתוף ואיסוף המידע האינסופי בפייסבוק

הרשתות החברתיות הביאו לחיינו אינסוף הזדמנויות ובעיקר מעניקות לעסקים, חברות, ארגונים וקהילות שלל כלים ודרכים להרחבת קהל האוהדים. פייסבוק פתחה ערוץ אינסופי ליצירת קשר בין אנשים ועסקים ומציעה מערכת לפרסום ממוקד שעוזרת לה לפרוח בעולם הדיגטלי. אך מעבר לרעיון העסקי ידוע שפייסבוק מגדלת חוות מידע עצומה, אוספת ואוגרת נתונים הרבה יותר מאחרים, ואותן הגדרות פרטיות שהיא מציעה מטעות אותנו וגורמות לנו לשתף יותר מידע.

זו הסיבה שהטכנולוגיה לזיהוי פנים של פייסבוק מוטלת בספק מצד הרשויות. ההבנה כי הכלי לזיהוי פנים הוא הרבה יותר מכלי לתיוג מציגה אותה באור שלילי בקרב מדינות מסוימות כגון קנדה ומדינות האיחוד האירופי שקבעו מדיניות ברורה בנושא פרטיות ואינן מתירות לעת עתה את השימוש בכלי לזיהוי פנים של פייסבוק .

אמאשלה עובדת בפייסבוק

כולנו מרגישים את הנושא של פרופילים מזוייפים בעיקר בכיס וזה מקומם. בעלי דפים עסקיים בפייסבוק יוצרים מסעות פרסום  וצפים להם בין הלייקים פרופילים מזוייפים. אז נכון שיש טכניקות להמעיט בהם, אבל נראה כי הם יישארו כאן לתמיד.

בעולם כולו וגם בישראל יש חברות שמוכרות אוהדים מזוייפים, לייקים, תגובות שיתופים ואפילו צפיות בסרטונים (יותר נמוך מים המלח). אז זה מגדיל את האוהדים בדף ומנפח ת האגו, אבל בסופו של דבר זו הטעיה ורמיה. ולצערי הרבה אנשים בוחנים מספרים ולא איכות (חוסר מודעות טוטאלי).

וכן, יש גם חברות (כולל בישראל) שהייעוד שלהן הוא לשנות דעת קהל. לא מדובר רק על משפיענים אלא על חברות שמקימות פרופילים ומפעילות אותם לטובת שיח ברשת. נו, בטח אתם מודעים לזה שלא רק רובוטים מזייפים אלא גם אנשים. לא מעט משרות חמות צצו ברשת והקריאות "בואו לעבוד בפייסבוק" …. או "חיות רשת, מקומכם איתנו" גדלו בשנה האחרונה.

לפני יותר משנה התקשרה אליי תלמידה ותיקה (קורס מדיה חברתית 2013) וסיפרה שאמא שלה עובדת בפייסבוק…. כן…עובדת על פייסבוק. מה רע? הכנסה נוספת בזמנה הפנוי. העבודה מתבססת על הצבעות, שיתופים, צפיות "אמיתיות" לטובת תשלום וגם בירבור בקבוצות, העלאת שאלות ובעיקר מתן תשובות.

אחלה של עבודה!

עוד דוגמה: הגב' הילרי קלינטון שספגה ביקורת על ההתנהלות ברשתות חברתיות כאשר נמצא המידע הבא: רק 44% מהעוקבים הם אמיתיים וכל השאר מזוייפים או לא פעילים (רבותיי יש כלים). במקביל נראתה תנועה מחשידה של אלפי אוהדים ממדינות כמו תאילנד ומיאנמר בדף הפייסבוק.

סופר מביך.

איך נלחמים בספאם, פרופילים מזוייפים וב Fake News?

כידוע, המדיה החברתית כיכבה בזמן הבחירות לנשיאות ארצות הברית ויש שמועות כי היתה התערבות לא רק בפייסבוק, אלא גם בטוויטר וביוטיוב. לאור המצב, פייסבוק, טוויטר וגוגל התחייבו בתחילת נובמבר השנה להפעיל יותר משאבים לטובת המלחמה בפרופילים מזוייפים. די ברור שלא ניתן להסתמך רק על אלגוריתמים ולכל אחת מהן יש צוות אנושי שעובד במקביל ובוחן את התוצאות. לדוגמה לפייסבוק יש טכנולוגיה לזיהוי מצב של פגיעה עצמית בה האלגוריתמים פועלים לטובת זיהוי סימני אזהרה בין התכנים. מרגע זיהוי מצב אובדני הצוות האנושי מפשיל שרוולים ומציע עזרה.

בנוסף במסגרת המלחמה ב Fake News פייסבוק נעזרת ב Machine Learning שמזהה אילו טקסטים הם מטעים, ב Fact Checkers ובדיווח של משתמשים. ברגע שנמצא תוכן לא אמין היא מדרגת אותו נמוך בתוצאות ובעקבות כך החשיפה שלו מצטמצמת משמעותית (ירידה של 80%), ואף מזהירה מפניו.

בגוגל לעומת זאת עלו על הבעיה ממזמן. לפני יותר מ 6 שנים קם צוות ייחודי שמטרתו להילחם באתרי הספאם (קראו עוד בהמשך), כך שבמקביל לסינון  האלגורתמי קמה תמיכה אנושית. 

לכל אחת מהן יש דרך להגדיר את הפרמטרים לזיהוי בעיה. למשל כדי לזהות פעילות פקטיבית בפייסבוק מצד משתמש ניתן להתייחס להתנהגותו ולפעולות שהוא מבצע, כגון: 

  1. הודעות
  2. אוצר מילים מצומצם
  3. אי התמקדות בקריאת פוסטים
  4. יותר הצבעות
  5. יותר שיתופים וכו'….

חייבת להוסיף שהדיווחים לפייסבוק על פרופילים מזוייפים לא ממש תורמים. אז אל תפתחו צפיות.

יש לכם זמן לראות את זה? על טרולים ובוטים רוסיים

הכל התחיל בגוגל המלכה

בשנת 2011 מצאתי מסמך סודי של גוגל המצביע איך גוגל מדרגת אתרים באינדקס החיפוש בעזרת עיניים אמיתיות (לא רובוטים, סטודנטים).

מה אומר ומה אגיד…הייתי המאושרת באדם. כשלימדתי בג'ון ברייס קידום אתרים המסמך הזה חתם את הנלמד. מה הוא כלל? +100 עמודים של הנחיות איך לדרג אתרים בגוגל, עם הסברים וצילומי מסך. למעשה המסמך שימש כחוברת עבודה עבור אותם סטודנטים שפעלו יחדיו לנקות את גוגל מספאם.

המסמך הסודי של גוגל לדירוג אתרי אינטרנט באינדקס החיפוש

סינון אתרי הספאם במסמך הסודי של גוגל התייחס לדפים מקוונים בעלי תוכן ירוד או מטעה או כאלו שלא היה בהם ערך כלל לגולש. עם זאת גוגל קבעה כי לא כל אתר כזה הוא בהכרח בעייתי ויש לבחון מספר פרמטרים לפני שחורצים את גורלו. צוות הטיהור של גוגל פעל לפי 3 מצבים או 3 דגלים (ספאם, לא, אולי) והיה עליו לשים לב לכל אחד מהנושאים הבאים: 

  • האם יש קשר ישיר בין השאלה לתשובה: מראה הדף והתוכן הקיים
  • האם קיימים קישורים (לינקים) וטקסטים שהוסתרו
  • האם נמצאו קישורים מטעים (אפשרות להצגת תוכן שונה בין הנייד לאתר או קישורים בעיתיים)
  • האם זוהו דפים עם התנהגות זדונית, כגון התחזות או התקנת וירוסים, סוסים טרויאניים או תוכנות זדוניות אחרות
  • האם התוכן נוצר אוטומטי (זה יכול להיות גם תרגום אוטומטי)
  • האם נראית בדף דחיסת מילות מפתח מוגזמת ללא הקשר
  • האם התוכן מועתק ומאיפה
  • מה איכות תוכניות השותפים 
  • האם ישנו ריבוי מודעות פרסום ותוכן דל במקביל
  • האם הפורום איכותי
  • האם זוהתה הסוואה ועוד

כך נראה תוכן העניינים במסמך הסודי של גוגל (עדיין יש בגוגל לא מעט אתרי ספאם).

כך זה נראה מעל ל 100 עמודים של אושר

התעייפתי ... סיכום

אז יש לנו תוכנה לזיהוי פנים של פייסבוק שמפרה את הפרטיות ומאידך מגנה עלינו. בדיוק כמו כל השימוש ברשת עצמה… יותר אפשרויות, יותר חשיפה, יותר שיתוף, יותר כסף, יותר פריצות מידע …ויש לנו מליוני אתרים במקביל בגוגל שחלקם הם לא איכותיים, מזוייפים ומטנפים גם כן. ועם כל הכאב תזכרו שפייסבוק היא סוג של אויב. כי המידע שאתם חולקים בה הוא בלתי נתפס ויוצא מפרופורציה ואין לה מערכת בטחון אמיתית למרות ההצהרות החוזרות והנשנות… ונכון, גם גוגל אוספת מידע אודותינו רק שהוא פחות חשוף ופחות מאיים בעיניי. 

קורס מדיה חברתית חדש, לשריין לכם מקום?

אולי תעברו גם ל...

הכלים החדשים של אינסטגרם: דצמבר 2017

אוף זה לא נגמר, הכלי לניהול תוכן ממותג עבור משפיענים, הסטורי חוטף הארכת זמן, המעקב אחר ההאשטאגס כבר כאן. לא תקראו?

מה לומדים אצלי בקורס מדיה חברתית?

הכל! מעשי! מקיף! קשה. על שיווק בפייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט, יוטיוב, טוויטר, לינקדאין, טאבולה, האוטבריין, ניוזלטר, קמפיינים, תוכן שיווקי, ניהול ספקים ומה לא???

סדנת אינסטגרם

היא צבעונית, היא צעירה, היא ממגנטת, היא מוכרת לנו פנטזיה. קבלו אותה במחיאות כפיים סוערות. הרשת החברתית שלא צריך להרבות במילים אלא במעשים. מי בא?

« פוסט קודם
פוסט הבא »
    הדרכות לארגונים ולחברות
    הכשרת עובדים
    הדרכות פרטיות אחד על אחד
סדנת פייסבוק
סדנת לינקדאין
סדנת פינטרסט
סדנת יוטיוב
סדנת טוויטר
סדנת אינסטגרם
ייעוץ וליווי אישי
הקמה וניהול ערוצים
יצירת אסטרטגיה שיווקית
פרסום ממומן
מתעניינים בקורס, הדרכה או ייעוץ? התקשרו 052-6351675 או כתבו לי
סדנאות שיווק דיגיטלי
סדנת גיוס בלינקדאין
סדנאות

סדנת גיוס בלינקדאין

סדנת גיוס בפייסבוק
סדנאות

סדנת גיוס בפייסבוק

סדנת גיוס באינסטגרם
סדנאות

סדנת גיוס באינסטגרם

סדנת שיווק דיגיטלי להכשרת עובדים
סדנאות

סדנת שיווק דיגיטלי להכשרת עובדים

סדנת לינקדאין לארגונים ולחברות
סדנאות

סדנת לינקדאין לארגונים ולחברות

סדנת אינסטגרם למתחילים ולמתקדמים
סדנאות

סדנת אינסטגרם למתחילים ולמתקדמים

סדנת שיווק בפייסבוק
סדנאות

סדנת שיווק בפייסבוק

סדנת פרסום בפייסבוק למתחילים ולמתקדמים
סדנאות

סדנת פרסום בפייסבוק למתחילים ולמתקדמים

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
רוצים לקבל מידע על הדרכה פרטית או הזמנת הדרכה לארגון?
מאמרים שיכולים לעניין אותך

הלייקים באינסטגרם נעלמים ...........................................................
על הכלי לתוכן ממותג באינסטגרם ...........................................................
גיוס עובדים בלינקדאין ...........................................................
איך קורס מדיה חברתית יכול לעזור לעסק שלך? ...........................................................
שיפור הפרופיל בלינקדאין
...........................................................
למה החשיפה לפוסטים יורדת ב Facebook? ...........................................................
איך מעלים סרטון 360 לפייסבוק וליוטיוב?
...........................................................
המדריך לגודל תמונות ברשתות החברתיות ...........................................................
מה זה קידום אתרים במנועי חיפוש – SEO? ...........................................................
לימודי מדיה חברתית לבני נוער וההשפעה על העתיד שלנו
מדריכים לשיווק במדיה חברתית
המדריך לשיווק ופרסום בפייסבוק
......................................
המדריך לשיווק ופרסום באינסטגרם .......................................
המדריך לשיווק ולפרסום בפינטרסט ........................................
המדריך לשיווק וגיוס בלינקדאין ......................................
חדשות מדיה חברתית, מאמרים וטיפים לשיווק ...........................................................
שאלות ותשובות במדיה החברתית
קורס מדיה חברתית, הדרכות וסדנאות 052-6351675
קורס מדיה חברתית
...........................................................
הדרכות שיווק באינטרנט לארגונים
...........................................................
הדרכות פרטיות
...........................................................
סדנאות מדיה חברתית
...........................................................
סדנת פייסבוק לעסקים
...........................................................
סדנת לינקדאין
...........................................................
סדנת פינטרסט
...........................................................
סדנת אינסטגרם
...........................................................
סדנת אינסטגרם ופינטרסט למעצבים
...........................................................
מפת האתר
כל הזכויות שמורות © 2020 לאורית שירה רונן - קורס מדיה חברתית, הדרכות דיגיטל ושיווק באינטרנט אין לשכפל את החומר באתר זה, לצלם, להשתמש בו במטמון או בכל דרך אחרת, אלא באישור מראש בכתב

קורס שיווק דיגיטלי או קורס מדיה חברתית

לימוד מעשי, ממוקד ומתקדם

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס