המדריך לסטודיו היוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם - חלק א'
שנת 2021 כבר כאן! אפשר לעלות מדרגה בכל הקשור לניהול ערוצי הפייסבוק והאינסטגרם, לגלוש היישר אל מרכז היוצרים, ולנהל הכל ממקום אחד. בשנה זו התוכן יזכה לקבל צורות ושיפורים חדשים היישר אל עולם הוידאו והתמונות: קומפוזציות, פילטרים, הבלטת המותג באמצעות טיפוגרפיה ואובייקטים המזוהים עם המותג הם רק חלק משחקני החיזוק שיככבו על המגרש. המצאת רעיונות טריים בשנת משבר היא משימה מאתגרת, וזוהי הזדמנות לחולל שינוי ולהקפיץ את האווירה! תוכן רענן ואיכותי משפר את הקשר עם קהלים ומביא עימו חדשים.
תאמינו או לא, הם זקוקים לזה יותר ממה שאתם יכולים לתאר בפרט בימי הקורונה המהוללים, ובסופו של דבר למעורבות יש ערך כשהיא אמיתית – כשהיא נוגעת, ולא רק בבני אדם אלא גם באלגוריתמים שיובילו את התוכן והפיד שלכם לחשיפה גדולה יותר. למשל האלגוריתם בפייסבוק מתמקד במעורבות של חברים ומשפחה, ובאינסטגרם במעורבות ופופולריות. הם מתעדכנים מידי תקופה ודורשים מכם להתעדכן גם כן.

תוכן מהנה תוך כדי תנועה - הנייד הוא המלך
קהל הגולשים ברשתות החברתיות עובר על הפיד במהירות, והמותג שאתם מייצגים חייב ליצור השפעה אמיתית במספר שניות בודדות. אנשים צורכים תוכן בניוז פיד בנייד במהירות גדולה יותר לעומת המחשב (ב-41% יותר!), וזוכרים את התוכן בשיעור גבוה בהרבה – פי 3. גולשי הרשת צופים בתוכן ובפרט בווידיאו בנייד לאורך כל היום ובמגוון מקומות – תוך כדי תנועה. החל מהקפה ה 1 של הבוקר ועד ישיבה משעממת בזום ונסיעה באוטובוס. עבור משתמשי הניידים כל דקה היא חשובה. הוא תופס את מלוא תשומת הלב, והופך אותם לצרכני תוכן יותר מכל מכשיר אחר.
כאן מתעוררת האחריות הענקית על מנהלי הדפים להיות יצירתיים, לתפוס את העין ואת האצבע שתקליק לאתר או שתצוד אחר הסיפורים שרצים שם. הם מחפשים סיבה, לפתח סקרנות, לקנות ולדבר. אינסטגרם למשל היא הזירה הנכונה לעשות את זה. הויזואליות, הוידאו, המילים שמתמעטות…יוצרים חוויה אחרת, צבעונית, מהירה ומלאה בתשוקה, ועבור חנויות באינסטגרם החגיגה היא כפולה… תיוג המוצרים על גבי התמונות, ההודעות הישירות, המלצות ומשפיענים, יוצרים יחד מעורבות נכונה.

קבלו את הסטודיו ליוצרים - מרכז הקריאטיב בפייסבוק ובאינסטגרם - Creator Studio
פייסבוק מעניקה ליוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם פינת יצירה אפקטיבית לטובת ניהול, פרסום, מונטיזציה ומדידה של תוכן. מרכז ה- Creator Studio בפייסבוק ובאינסטגרם זמין למנהלי דפי אוהדים – אדמינים ולבעלי התפקידים הנוספים. במקום אחד תוכלו ללמוד ולתקשר עם הקהל, לתת מענה להודעות, להגיב על התוכן המפורסם, לתזמן פוסטים, לקבל מידע טוב יותר על הסטוריז, הוידאו ועוד. חשוב לציין שהסטודיו ליוצרים באינסטגרם נולד אחרי הקמת סטודיו היוצרים בפייסבוק, והוא כלי בעל ערך רב עבור משתמשי אינסטגרם שיודעים ליצור תוכן ויראלי ובעל ערך (מעבר לחשבון יוצרים באינסטגרם).
עם כל השמחה, לא כל דף בפייסבוק או חשבון עסקי באינסטגרם מנוהלים על ידי מנהלי מדיה חברתית. לעיתים אלו בעלי העסק עצמם (אני הכי בעד) שעסוקים באינסוף משימות סביב ניהולו, ופחות חושפים עצמם לפיצ'רים חדשים ועדכונים בתחום, מה שגורם לביעותי לילה ויום כשמגיע ממשק חדש. זו הסיבה לכתיבת המדריך לסטודיו ליוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם – כדי לפשט עבורם, לקרב ולתת דחיפה לקפוץ אל המים. כשיש סדר וארגון, המשימות הופכות לקלילות יותר והפעילות הכללית לשיווק העסק במדיה החברתית נהיה כיפי.
בחלק ב' ו-ג' של המדריך לסטודיו היוצרים ב- Facbook & Instagram אתייחס למבנה של הממשק, אתעכב על חלק מהתכונות, אתן דוגמאות ואנגיש במילים שלכם את הממשק החשוב הזה.
למאמר הבא בסדרה הקליקו: מדריך לסטודיו היוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם – חלק ב'
להדרכת דיגיטל אישית
תוכן נוסף שיכול לעניין אותך

קורס מדיה חברתית למנהלים
קורס מדיה חברתית למנהלים מתאים לאלו שרוצים לחוש את הרשתות, ללמוד לעומק את התכונות של כל אחת, על מנת לראות את התמונה הכוללת ליצירת מערך שיווק מנצח

סדנאות שיווק דיגיטלי לארגונים
מבחר סדנאות להכשרה בארגונים לטובת תפעול מחלקות או העשרת בכירים על עולם השיווק הדיגיטלי, שינויים ומבט כולל על משאבים.

קורס שיווק דיגיטלי ממוקד
קורס שיווק דיגיטלי לבעלי עסקים שרוצים להבין את סודות ההצלחה של עולם הדיגיטל, תוך מיקוד בערוצי השיווק שמתאימים לעידן החדש, אסטרטגיה ותקציב