מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
במדריך לסטודיו וליוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם חלק א', הבהרתי את חשיבות רעננות התוכן וההתחשבות ביצירת תוכן מותאם לגולשים דרך ניידים שנמצאים כל הזמן בתנועה, את האלגוריתמים שמשתנים בהתאם להתנהגות הגולש בין היתר, את ההרשאות למנהל, עורך, מגשר, מפרסם ואנילסט. במדריך לסטודיו היוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם – חלק ב', אתמקד בתכונות ובפעולות ניתן לבצע באמצעות הסטודיו ליוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם.
שנת 2018. פייסבוק משיקה את הסטודיו ליוצרים ומספקת כלי רב עוצמה חינמי לניהול דפי האוהדים ולקבלת תובנות. כידוע, פייסבוק משתדלת להנגיש כלים ותובנות למנהלי דפים כדי לעודד את פעילות וזמן ברשת, ומידי מספר חודשים בוחנת אילו פיצ'רים עובדים יותר או פחות. את מרכז היוצרים של פייסבוק תמצאו תחת ניהול הדף – בתפריט הימני.
בצילום המסך הבא מתוך הסטודיו ליוצרים בפייסבוק אפשר לראות שמופיעים על הסרגל הכחול העליון את 2 האייקונים: פייסבוק ואינסטגרם. משם תוכלו לעבור בין הסטודיו ליוצרים של פייסבוק לאינסטגרם. בצד הימני יופיע התפריט הראשי, באמצע סיכום דפים ואוספים, ובצד השמאלי נתוני שימוש של דף מנוהל.
בואו נכיר מקרוב את הלשוניות השונות בסטודיו ליוצרים:
לשונית 'דף הבית' במרכז היוצרים בפייסבוק/אינסטגרם – Creator Studio כוללת בחלק העילון את השדה לכתיבת פוסט (רסום מיידי/עתידי), תצוגת פוסטים אחרונים ונתונים. במצד ימין יופיע התפריט באופן קבוע, ותוכלו לבחור דף ספציפי מבין רשימת הדפים שאתם מנהלים. זה הזמן להזכיר שתזמון הפוסטים בפייסבוק התחיל עוד בשנת 2012 מתוך הפוסט עצמו, מצאתי בבוידם תמונה שתראו איך זה נראה – מתוך מצגת קורס מדיה חברתית 2012 – תקופת הבתולין של עולם השיווק והפרסום בפייסבוק.
ספריית התוכן: לשונית המרכזת את כל הפוסטים שעלו ותוזמנו, כולל סטוריז, טיוטות והאפשרות לפרסם במספר דפים בו זמנית. בבמה מרכזית זו, מנהלי הדפים ומנהלי תוכן, יכולים לבצע פעולות בסיסיות כגון עריכה, פרסום, מחיקה, ליצור פלייליסטים של וידאו, סדרות, קליפים, לאתר תוכן מתוך הפיד (באמצעות חיפוש ולסנן את תצוגת הפוסטים). תחת כל הפוסטים: תמצאו את כל הפוסטים שפורסמו, תוזמנו, טיוטות, פוסטים שתוקפם פג או שעומד לפוג.
תצוגה הכוללת את כל ביצועי התוכן של הדפים. ניתוח נתוני שימוש של קהל אורגני, התוכן הנצפה ביותר, התוכן שזכה למעורבות הגבוהה, וקבל נתוני שימוש גם על צפיות, שימור קהל (מראה באיזו נקודת זמן הצופים נטשו את הסרטון שלכם). ככל תשכירו את הקהל שלכם מקרוב, תוכלו לדבר אליו.
מרכז התקשורת עם הקהל שלכם. אפשר לומר שזה המקום הכי חשוב עבור מנהלי דפים. תצוגת האינטראקציות של כל הדפים שאתם מנהלים על במה אחת. כיף גדול. לשונית הדואר הנכנס כוללת גם את התקשורת מ- Messenger, גם מתיבת הדואר הנכנס של אינסטגרם וניהול התגובות.
פייסבוק מעודדת עם פונפונים יוצרי תוכן ויוצרת אופציות להגדלת רווחים ממנו. התנאים קשורים כמובן לפופולאריות של התוכן ולמעורבות (מכירים את זה מיוטיוב – מעניין מאיפה היא שאבה את הרעיון). מונטיזציה מתקיימת במצבים הבאים: מודעות פרסום על גבי תוכן, מנויי אוהדים, תוכן ממותג וקבוצת מנויים. לדוגמה, דף אוהדים בנושא בישול שמפרסם 3 סרטונים חדשים בשבוע, כ-75% מהם ארוכים יותר משלוש דקות. כל אחד מהסרטונים מקבל בדרך כלל 50,000-30,000 צפיות, מושלם עבור מונטיזציה. כדי לגלות אם הדף שלכם עומד בדרישות:
1. גלשו אל Creator Studio.
2. לחצו על הלשונית מונטיזציה
3. בחרו את הדף שאתם רוצים לבדוק
4. לחצו על הפעל
5. לאחר מכן תועברו אל בודק הזכאות למונטיזציה, שם תוכלו לראות ולבדוק את סטטוס הבדיקה.
• ירוק: מזל טוב! הדף מוכן להרוויח כסף.
• צהוב: יש בדף כמה בעיות שעשויות להשפיע על היכולת שלו להרוויח כסף.
• אדום: בדף יש בעיות חמורות. אינכם יכולים להשתמש בדף זה כדי להרוויח כסף כעת.
שימו לב: יכול להיות מצב בו אתם מנהלים דף שמפרסם כמה סרטונים בחודש. אתם מבצעים מונטיזציה באמצעות מודעות מוזרמות במשך שלושת החודשים האחרונים. יום אחד, סטטוס המונטיזציה של הדף הזה עובר מירוק לצהוב… במצב זה תצטרכו להגיש ערעור לפייסבוק. זכרו שהיא דורשת עמידה בתנאים, כיבוד כללי הקהילה והנחיות תוכן.
למאמר הבא בסדרה הקליקו: מדריך סטודיו ליוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם – חלק ג'
קורס מדיה חברתית למנהלים מתאים לאלו שרוצים לחוש את הרשתות, ללמוד לעומק את התכונות של כל אחת, על מנת לראות את התמונה הכוללת ליצירת מערך שיווק מנצח
קורס שיווק דיגיטלי לבעלי עסקים שרוצים להבין את סודות ההצלחה של עולם הדיגיטל, תוך מיקוד בערוצי השיווק שמתאימים לעידן החדש, אסטרטגיה ותקציב
מבחר סדנאות להכשרה בארגונים לטובת תפעול מחלקות או העשרת בכירים על עולם השיווק הדיגיטלי, שינויים ומבט כולל על משאבים.
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. איך ליצור אסטרטגיית תוכן, לנהל את דפי האוהדים בצורה מקצועית, כולל הסטודיו ליוצרים.