המדריך לסטודיו היוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם - חלק ב' – Creator Studio
במדריך לסטודיו וליוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם חלק א', הבהרתי את חשיבות רעננות התוכן בשנת 21, פרסונליזציה והתחשבות ביצירת תוכן המותאם לגולשים דרך ניידים שנמצאים כל הזמן בתנועה. עוד הארתי את הנקודה שהרשתות החברתיות מגדירות את האלגוריתמים לזהות תוכן רלוונטי (בפייסבוק בעיקר חברים ומשפחה) ופופולרי (באינסטגרם מחפשים מחיאות כפיים) שיכול לתרום ולהוביל לחוויה ברשת, ושהסטודיו ליוצרים באינסטגרם מעולה עבור אלו שיודעים ליצור תוכן ויראלי.
במדריך לסטודיו היוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם – חלק ב', אתמקד בתכונות ובפעולות הקיימות בסטודיו היוצרים של פייסבוק ואינסטגרם.

מרכז היוצרים של פייסבוק ואינסטגרם - מה תוכלו ליצור?
שנת 2018, פייסבוק משיקה את הסטודיו ליוצרים ומספקת כלי רב עוצמה חינמי לניהול דפי האוהדים ולקבלת תובנות.לאור השינויים הרבים שנעשו בדפי האוהדים (תוכלו לקרוא כאן על שינוי מראה הדפים העסקיים בפייסבוק) את מרכז היוצרים של פייסבוק תמצאו תחת ניהול הדף – בתפריט הימני.
בצילום המסך הבא מתוך הסטודיו ליוצרים בפייסבוק שלי, אפשר לראות על הסרגל הכחול העליון את האייקונים של 2 הרשתות ומשם תוכלו לעבור לסטודיו היוצרים באינסטגרם בלחיצת כפתור, בצד הימני קיים התפריט ראשי , במרכז – סיכום של דפים ואוספים, כל הפוסטים ובצד השמאלי נתוני שימוש של דף מנוהל.
בואו נכיר את הלשוניות השונות בסטודיו ליוצרים מקרוב:

לשונית 'דף הבית' ב- Creator Studio
סקירה כללית, המלצות והתראות – לשונית 'דף הבית' במרכז היוצרים בפייסבוק/אינסטגרם – Creator Studio מציגה את הפוסטים שפרסמתם בכל פיד. תוכלו לעבור בלחיצת כפתור לדף אחר שאתם מנהלים או לאוספים, ולצפות בפוסטים, תובנות ושאר נתוני שימוש. ברב בממשקים – תצוגה ראשית היא תמונת מצב כללית. בסרגל העליון של מרכז היוצרים תמצאו את האייקון של פייסבוק והאינסטגרם. מעל התפריט הימני, מופיע כפתור 'יצירת פוסט' לפרסום מיידי או עתידי.
זה הזמן להזכיר שתזמון הפוסטים בפייסבוק התחיל עוד בשנת 2012 מתוך הפוסט עצמו, מצאתי בבוידם תמונה שתראו איך זה נראה – מתוך מצגת קורס מדיה חברתית 2012 – תקופת הבתולין של עולם השיווק והפרסום בפייסבוק.

לשונית 'ספריית התוכן' ב- Creator Studio
ספריית התוכן – לשונית המרכזת את כל הפוסטים שעלו ותוזמנו, כולל סטוריז וטויוטות, האפשרות לפרסם במספר דפים בו זמנית. בבמה מרכזית זו, מנהלי הדפים ומנהלי תוכן, יכולים לבצע פעולות בסיסיות כגון עריכה, פרסום, מחיקה, ליצור פלייליסטים של וידאו להגברת הנראות והחשיפה, סדרות, קליפים, לאתר תוכן מתוך הפיד באמצעות לשונית חיפוש ולסנן את תצוגת הפוסטים – כל הפוסטים, כל הפוסטים שפורסמו, מתוזמנים, טיוטות, שתוקפם פג, שתוקפם עומד לפוג.
לשונית 'נתוני שימוש' ב- Creator Studio
תצוגה הכוללת את כל ביצועי התוכן של הדפים, תוכלו לקבל נתנוני שימוש על קהל אורגני, לזהות איזה תוכן הוא הנצפה ביותר, שזכה למערובות הגבוהה ביותר, ולראות כמה אנשים צפו בסרטון כזה או אחר, עקומת שימור הקהל מראה באיזו נקודת זמן הצופים נטשו את הסרטון שלכם. היכולת ללמוד יותר על הקהל שלכם, לנתח אותו ואת התוכן שאתם מעלים היא רצויה.

לשונית 'תיבת הדואר' ב- Creator Studio
מרכז התקשורת עם הקהל שלכם. אפשר לומר שזה המקום הכי חשוב עבור מנהלי דפים. תצוגת האינטראקציות של כל הדפים שאתם מנהלים על במה אחת. כיף גדול. לשונית הדואר הנכנס כוללת גם את התקשורת ב- Messenger, גם תיבת הדואר הנכנס של אינסטגרם והיכולת לנהל תגובות על התוכן שהעליתם.
לשונית 'מונטיזציה' ב- CREATOR STUDIO
פייסבוק מעודדת דפים וחשבונות שמשתפים תוכן עם הקהל שלהם ומעניקה להם הזדמנות לייצר הכנסה מהתוכן שהם מעלים. לא כל אחד זכאי לבצע מונטיזציה, והיא אפשרית במצבים הבאים: מודעות פרסום על גבי התוכן שלכם, מנויי אוהדים, תוכן ממותג וקבוצת מנויים.
דוגמה להתאמת דף למונטיזציה בפייסבוק:
אם אתם מנהלים דף בנושא בישול שמפרסם 3 סרטונים חדשים בשבוע. כ-75% מהם ארוכים יותר משלוש דקות. כל אחד מהסרטונים מקבל בדרך כלל 30,000-50,000 צפיות, אתם מתאימים! תוכלו לבצע מונטיזציה של הדף.
כדי לגלות אם הדף שלכם עומד בדרישות:
1. גלשו אל Creator Studio.
2. לחצו על הלשונית מונטיזציה
3. בחרו את הדף שאתם רוצים לבדוק
4. לחצו על הפעל
5. לאחר מכן תועברו אל בודק הזכאות למונטיזציה, שם תוכלו לראות ולבדוק את סטטוס הבדיקה.
• ירוק: מזל טוב! הדף מוכן להרוויח כסף.
• צהוב: יש בדף כמה בעיות שעשויות להשפיע על היכולת שלו להרוויח כסף.
• אדום: בדף יש בעיות חמורות. אינכם יכולים להשתמש בדף זה כדי להרוויח כסף כעת.
שימו לב יכול להיות מצב בו אתם מנהלים דף שמפרסם כמה סרטונים בחודש. אתם מבצעים מונטיזציה באמצעות מודעות מוזרמות במשך שלושת החודשים האחרונים. יום אחד, סטטוס המונטיזציה של הדף הזה עובר מירוק לצהוב… במצב זה תצטרכו להגיש ערעור לפייסבוק. זכרו שהיא דורשת עמידה בתנאים, כיבוד כללי הקהילה והנחיות תוכן.
למאמר הבא בסדרה הקליקו: מדריך סטודיו ליוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם – חלק ג'
לסדנת פייסבוק או הדרכה פרטית על שיווק בפייסבוק
סדנאות וקורסים בעולם השיווק הדיגיטלי

קורס מדיה חברתית למנהלים
קורס מדיה חברתית למנהלים מתאים לאלו שרוצים לחוש את הרשתות, ללמוד לעומק את התכונות של כל אחת, על מנת לראות את התמונה הכוללת ליצירת מערך שיווק מנצח

סדנאות לארגונים ולחברות
מבחר סדנאות להכשרה בארגונים לטובת תפעול מחלקות או העשרת בכירים על עולם השיווק הדיגיטלי, שינויים ומבט כולל על משאבים.

קורס שיווק דיגיטלי לעסקים
קורס שיווק דיגיטלי לבעלי עסקים שרוצים להבין את סודות ההצלחה של עולם הדיגיטל, תוך מיקוד בערוצי השיווק שמתאימים לעידן החדש, אסטרטגיה ותקציב