חיפוש חזותי בפינטרסט 2017 והקשר ל Ecommerce
טכנולוגיית החיפוש החזותי היא נושא חם ברשתות חברתיות ובמנועי חיפוש ב 2017. הכלי הויזואלי של פינטרסט נותן גז לחווית המשתמש (והקניה). ב 2015 החיפוש היה מתוך הרשת, ב 2017 הוא מתרחב החוצה, העדשה החדשה הצמודה למנוע החיפוש הפנימי מייעלת את החיפוש והופכת אותו למושלם. איך זה עובד? מצלמים תמונה ופינטרסט מוצאת. במקום חיפוש טקסטואלי, חיפוש ויזואלי.

מה מיוחד כל כך בפינטרסט?
דמיון. השראה. יצירה. פחות אותיות, יותר צורות וצבעים. המח מתרחב צמא לעוד. מה קודם, לקרוא תיאור של מוצר או לצפות בתמונה? פינטרסט הבינה שאנחנו נקנה יותר ועם אינסטגרם ממול, למה בעצם לא? להבדיל מרשתות חברתיות אחרות, פינטרסט לא שומרת הכל לעצמה. היא מחלקת קישורים לאתרים, לרשתות וליישומים וממש אין לה צורך נעול אותנו בבית.
הכלי הויזואלי ה 1 של פינטרסט
החיפוש החזותי בפינטרסט החל בזכות הכלי היזואלי ה 1 ב 11/2015, והוא פעל באופן הבא (חיפוש דרך מחשב):
- חיפוש תמונה
- בחירה ומיקוד בתוצאה
- לחיצה על זכוכית המגדלת
- בחירת אובייקט מהתמונה
- תוצאה: מצד שמאל התמונה שבחרתם, האובייקט שסימנתם, רשימת ביטויי מפתח בחלק העליון ומגוון תמונות שזהות או דומות לאובייקט שחיפשתם.

Shop the Look
מתה על זה. לראות משהו ולקבל קישור לרכישה. גאוני, מסקרן מה יהיה הלאה. אז מה פינטרסט מנסה לעשות? לתת לנו חווית משתמש גבוהה + חווית קניה. שנהיה מרוצים, מוקסמים, שלא נצא מהמחשב, מהנייד ומהבית.
זו נקודת מבט חדשה על הסיכות ברשת, שילוב טכנולוגיית זיהוי של מוצרים, סגנונות, מקומות ורעיונות. כשתבצעו חיפוש – פינטרסט תנקד עבורכם את הצורות שהיא קלטה. תוכלו לבחור לסמן אותו במדוייק או בהרחבה, זה נראה ככה:

החיפוש הויזואלי החדש - Pinterest Lens
העדשות בפינטרסט מציגות חיפוש מסוג אחר. העדשה (Pinterest Lens) שנוספה לצילום מיידי לטובת חיפוש (דומה ל Google Goggles) לוקחת את פינטרסט קדימה. מחפשים דרך המצלמה?
- חפשו את אייקון המצלמה מצד לשורת החיפוש
- צלמו את המוצר/אובייקט
- פינטרסט תציג תוצאות זהות או דומות
"לפעמים אתה מבחין במשהו מעניין, אבל כשאתה מנסה לחפש אותו באינטרנט מאוחר יותר, אתה לא מצליח לתאר במילים מה ראית. יש לך את זה בראש, את אותה התמונה עשירה, ססגונית, אבל אתה לא יכול לתרגם את זה למילים כדי למצוא אותו". Pinterest Lens

החיפוש חזותי ועולם ה E-commerce
מנוע חיפוש ויזואלי שם דגש על תוכן חזותי ולא על מילים, ופינטרסט היא לא הראשונה, אבל בהתחשב בכל מכלול הדברים שיש בה ושילוב הקניה, אתרי מסחר שמשווקים בפינטרסט חייבים להתאים את עצמם לחיפוש החזותי ולהנגיש את המוצרים (חדות תמונה, העלאת מוצרים דומים, פריטים משלימים ועוד). לקראת 2018 כדאי להשקיע מאמצים ביצירת אסטרטגיה ויזואלית שתשלב סיפורים חזותיים בעלי ערך.
3 מצבים בהם החיפוש החזותי יכול להגדיל את הרכישות באתר.
מקרה 1: נכנסתם לחנות נדלקתם על זוג נעליים, לא נשארו צבעים. צילמתם בזמן אמת דרך העדשה של פינטרסט וגיליתם שיש 5 צבעים. לא תקנו?
מקרה 2: חיפשתם נעליים, לא מצאתם צבעים, אבל היו זוג דומה ואהבתם אותו יותר! לא תקנו?
מקרה 3: חיפשתם זוג נעליים, לא מצאתם צבעים וגם לא עלו תוצאות אחרות מעניינות, אבל עלתה תמונה של שמלה משלימה, לא תקנו?
הדגשה לבעלי אתרים שמשווקים בפינטרסט: יש לכם מוצרים שאזלו מהמלאי? אולי כדאי שלא למחוק את הדף ולהציע חלופות, מוצרים דומים. פינטרסט יכולה להציע מוצרים דומים מאותה קולקציה/מראה/טקסטורה (במידה ותעלו אותם לפינטרסט).

רוצה הדרכה 1x1 על פינטרסט?
החיפוש הויזואלי בגוגל - Google Goggles
אפליקציה מבית גוגל שמאפשרת לנו לבצע חיפוש על ידי צילום תמונות (עדיין לא מתורגם לעברית). ואם נלך כמה שנים אחורה, במנוע החיפוש לתמונות של גוגל יש דרכים למצוא תמונות דומות לפי צבעים, פרצופים וכו', כך שהחיפוש הויזואלי כבר קיים לא מעט זמן ובעוד אתרי רכישה גדולים, אבל זו הפעם הראשונה שאנחנו רואים אותו באחת מהרשתות החברתיות הפופולריות. ושום מילה על אינסטגרם. נקודה.

על הכפתור Tried It מה, מי ומו?
פינטרסט הביאה לנו כפתור חדש ושווה במיוחד, איתו נוכל לקבל יותר מידע על מוצר/תמונה וללמוד על דרכים נוספות לעשות בו שימוש. כל מה שאתם צריכים לדעת על הכפתור: ניסיתי.

פינטרסט - Showcase
איך מסדרים תצוגת מוצרים שווה ב showcase? איך זה עובד? מה היא שואבת אוטומטית וכמה תוכלו להציג שם? רעיונות ליצירת שער ממגנט בפינטרסט.

המדריך לשיווק בפינטרסט
פינטרסט היא הרשת הכי אהובה עליי. היא חדשנית, מהפנטת, ממגנטת ויש לה כח אדיר להגדלת התנועה לאתרים, שיתוף מידע ואינסוף של השראה. מוזמנים לקרוא