מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
טכנולוגיית החיפוש החזותי רותחת בעידן השיווק הדיגיטלי ובפרט במנועי חיפוש של שנת 2017. הכלי הויזואלי של פינטרסט נותן גז לחווית המשתמש והקניה. ב- 2015 החיפוש היה מתוך הרשת, ב -2017 הוא מתרחב החוצה. העדשה החדשה הצמודה למנוע החיפוש הפנימי, מייעלת את החיפוש והופכת אותו למושלם. איך זה עובד? מצלמים תמונה ופינטרסט מוצאת. במקום חיפוש טקסטואלי, חיפוש ויזואלי. אדיר. למדריך לשיווק ופרסום בפינטרסט לחצו כאן
דמיון. השראה. יצירה. פחות אותיות, יותר צורות וצבעים. המח מתרחב צמא לעוד. מה קודם, לקרוא תיאור של מוצר או לצפות בתמונה? פינטרסט הבינה שאנחנו נקנה יותר ועם אינסטגרם ממול, למה לא בעצם?
להבדיל מרשתות חברתיות אחרות, פינטרסט לא שומרת הכל לעצמה. היא מחלקת קישורים לאתרים, לרשתות וליישומים וממש אין לה צורך נעול אותנו בבית. היא חושבת אחרת משאר הערוצים החברתיים ומצליחה לשלב טכנולוגיות יחסית מקוריות.
החיפוש החזותי בפינטרסט החל בזכות הכלי היזואלי ה 1 ב 11/2015, והוא פעל באופן הבא (חיפוש דרך מחשב):
מתה על זה. לראות משהו ולקבל קישור לרכישה – גאוני! מסקרן מה יהיה הלאה.
אז מה פינטרסט מנסה לעשות? לספק לגולשים חווית משתמש גבוהה + חווית קניה. שכולם יהיו מרוצים, מוקסמים, שלא ייצאו מהמחשב, מהנייד ומהבית.
זו נקודת מבט חדשה על הסיכות ברשת: שילוב טכנולוגיית זיהוי של מוצרים, סגנונות, מקומות ורעיונות. כשתבצעו חיפוש – פינטרסט תנקד עבורכם את הצורות שהיא קלטה. תוכלו לבחור לסמן אותו במדוייק או בהרחבה, זה נראה ככה:
העדשות בפינטרסט מציגות חיפוש מסוג אחר. העדשה (Pinterest Lens) שנוספה לצילום מיידי לטובת חיפוש (דומה ל Google Goggles) לוקחת את פינטרסט קדימה. מחפשים דרך המצלמה?
"לפעמים אתה מבחין במשהו מעניין, אבל כשאתה מנסה לחפש אותו באינטרנט מאוחר יותר, אתה לא מצליח לתאר במילים מה ראית. יש לך את זה בראש, את אותה התמונה עשירה, ססגונית, אבל אתה לא יכול לתרגם את זה למילים כדי למצוא אותו". Pinterest Lens
מנוע חיפוש ויזואלי שם דגש על תוכן חזותי ולא על מילים, ופינטרסט היא לא הראשונה, אבל בהתחשב בכל מכלול הדברים שיש בה ושילוב הקניה – על אתרי המסחר שמשווקים בפינטרסט להתאים את עצמם לחיפוש החזותי ולהנגיש את המוצרים (חדות תמונה, העלאת מוצרים דומים, פריטים משלימים ועוד).
לקראת 2018 כדאי להשקיע מאמצים ביצירת אסטרטגיה ויזואלית שתשלב סיפורים חזותיים בעלי ערך.
ישנם 3 מצבים בהם החיפוש החזותי יכול להגדיל את הרכישות באתר.
מקרה 1: נכנסתם לחנות נדלקתם על זוג נעליים, לא נשארו צבעים. צילמתם בזמן אמת דרך העדשה של פינטרסט וגיליתם שיש 5 צבעים. לא תקנו?
מקרה 2: חיפשתם נעליים, לא מצאתם צבעים, אבל היו זוג דומה ואהבתם אותו יותר! לא תקנו?
מקרה 3: חיפשתם זוג נעליים, לא מצאתם צבעים וגם לא עלו תוצאות אחרות מעניינות, אבל עלתה תמונה של שמלה משלימה, לא תקנו?
הדגשה לבעלי אתרים שמשווקים בפינטרסט: יש לכם מוצרים שאזלו מהמלאי? אולי כדאי שלא למחוק את הדף ולהציע חלופות, מוצרים דומים. פינטרסט יכולה להציע מוצרים דומים מאותה קולקציה/מראה/טקסטורה (במידה ותעלו אותם לפינטרסט).
רוצים להרחיב את הידע? מוזמנים לקורס שיווק דיגיטלי לעסקים – קצר!
אפליקציה מבית גוגל שמאפשרת לנו לבצע חיפוש על ידי צילום תמונות (עדיין לא מתורגם לעברית). ואם נלך כמה שנים אחורה, במנוע החיפוש לתמונות של גוגל יש דרכים למצוא תמונות דומות לפי צבעים, פרצופים וכו', כך שהחיפוש הויזואלי כבר קיים לא מעט זמן ובעוד אתרי רכישה גדולים, אבל זו הפעם הראשונה שאנחנו רואים אותו באחת מהרשתות החברתיות הפופולריות. ושום מילה על אינסטגרם. נקודה.
קורס מדיה חברתית למנהלים מתאים לאלו שרוצים לחוש את הרשתות, ללמוד לעומק את התכונות של כל אחת, על מנת לראות את התמונה הכוללת ליצירת מערך שיווק מנצח
קורס שיווק דיגיטלי לבעלי עסקים שרוצים להבין את סודות ההצלחה של עולם הדיגיטל, תוך מיקוד בערוצי השיווק שמתאימים לעידן החדש, אסטרטגיה ותקציב
מבחר סדנאות להכשרה בארגונים לטובת תפעול מחלקות או העשרת בכירים על עולם השיווק הדיגיטלי, שינויים ומבט כולל על משאבים.
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. איך ליצור אסטרטגיית תוכן, לנהל את דפי האוהדים בצורה מקצועית, כולל הסטודיו ליוצרים.