10 טיפים למחפשי עבודה ברשתות חברתיות
הרשתות החברתיות יכולות לשמש ככלי עוצמה עבור מחפשי עבודה, אך הן גם דורשות ניהול קפדני, יכולת הצלבת מידע וזמינות. כל פוסט, אינטראקציה וחיבור תורמים לנוכחות המקוונת שלכם, ולכן שמירה על תדמית מקצועית עקבית וחיובית היא חיונית. מה היתרונות הבולטים בקרב מחפשי עבודה אקטיביים? איך מנהלי גיוס מפרשים מועמדים אקטיביים ואילו מיומנויות אתם מחזקים בחיפוש עבודה אקטיבי.
המלצות לחיפוש עבודה ברשתות החברתיות
המדיה החברתית היא שקופה. על אף שנדמה שאנשים יכולים לשלוט בתוכן שהם מעלים, הם לא באמת יכולים לשלוט בכל התוכן הקשור אליהם, ולכן לא משנה אם אתם מחפשי עבודה בלינקדאין או מחפשי עבודה בפייסבוק, בכל רשת המציעה משרות יש לכם גישה ישירה למעסיק ולו יש גישה ישירה לפרופיל החברתי שלכם. 10 טיפים שיעשו לכם סדר:
- בצעו אופטימיזציה של הפרופיל החברתי: ודאו שפרופיל החברתי שלכם, במיוחד ברשת החברתית לינקדאין – LinkedIn כולל קורות חיים, תמונת פרופיל רשמית, כישורים, המלצות ונראה מקצועי ועדכני. בפרופיל בפייסבוק, בחנו איזה תוכן בולט במיוחד, האם הפרופיל "מדבר שלילי", תוכן לא ענייני וכו'…
- תוכן רלוונטי: שתפו מאמרים, תובנות ופרויקטים הקשורים לתעשייה כדי להציג מומחיות ותחומי עניין.
- התחברו לאנשי מקצוע בענף שלכם: צרו קשר עם אנשי מקצוע בענף על ידי חיבור, מעקב ואינטראקציה עם התוכן שלהם. השתתפו בדיונים רלוונטיים כדי להרחיב את רשת הקשרים.
- זהו את הערך המוסף שלכם: בעת שיתוף תוכן או בתגובה לפוסטים, בחנו איזה ערך נוסף אתם מביאים. אינטראקציות סתמיות עלולות לפגוע בשמכם הטוב. תוכן תורם משקף את הידע והשאיפות המקצועיות שלעם, מה שיכול לחזק את המיתוג האישי.
- הדגישו הישגים: השתמשו ברשתות החברתיות כדי להדגיש הישגים, הסמכות, יוזמות, מעורבות חברתית, וסיפורי הצלחה. תוכן מסוג זה יעורר את תשומת הלב של מעסיקים פוטנציאליים.
- צרו קשר עם ארגונים וחברות: עקבו אחר חברות וארגונים שאתם רוצים לעבוד בהם. התעדכנו בחדשות שהם מפרסמים, הירשמו לקבלת עדכונים, הצטרפו למאגר המשרות, וצרו פניות יזומות עם מנהלי הגיוס או מנהלי משאבי אנוש.
- בחנו את הטון המקצועי: שמרו על טון מקצועי ומכבד באינטראקציות השונות ברשתות החברתיות. הימנעו משיתוף תוכן אישי מדי או שנוי במחלוקת שעלול להשפיע על התדמית המקצועית שלכם.
- בקשו המלצות: בקשו המלצות או אישורים מעמיתים, מנטורים ומנהלים שיכולים להעיד על הכישורים שלכם ומוסר העבודה (למידע על המלצות בלינקדאין לחצו כאן)
- היו זמינים ותגובתיים: מרגע שהחלטתם להיות אקטיביים בחיפוש עבודה ברשתות חברתיות אתם חייבים להיות זמינים ולהגיב להודעות מצד מנהלי גיוס.
- בחנו את מיתוג המעסיק: לפני שאתם שולחים קורות חיים, בחנו את מיתוג המעסיק של הארגון, בחנו האם המסרים שלהם תואמים את הרצונות שלכם, איך נראה מקום העובדה, מה החזון, מי הפעילים, האם אתם מזהים ערכים שמדברים אליכם.
חיפוש עבודה אקטיבי - היתרונות מצד מנהלי הגיוס
חיפוש עבודה אקטיבי ברשתות חברתיות יכול להיות חיובי מאוד מנקודת המבט של מגייסים:
- הפגנת פרואקטיביות: מגייסים מעריכים מועמדים שלוקחים יוזמה בחיפוש עבודה. זה מחזק תכונות כמו מוטיבציה, הגשמת יעדים, לקיחת אחריות.
- מעיד על רצינות המועמד: חיפוש עבודה אקטיבי ברשתות חברתיות מחזק את הרצינות מצד המועמד. הוא מחפש עבודה ויעשה הכל למצוא אותה.
- מקל על מנהלי הגיוס: מחפשי עבודה אקטיביים מקלים על מנהלי הגיוס בכך שהם מנגישים להם קורות חיים ומביעים עניין. מועמדים אקטיביים נוטים להגיב מיידית לפניות, לקדם ראיונות ולזרז את ציר הזמן של הגיוס.
- מגדיל את מאגר המועמדים: מגייסים מסתמכים לרוב על מועמדים פעילים כדי לעמוד ביעדי הגיוס שלהם. הזמינות של מועמדים אקטיביים יכולה לעזור להם בבניית מאגר מועמדים עדכני, ולהגדיל את הסיכויים למצוא את המועמד המתאים.
- חיזוק הנטוורקינג: מחפשי עבודה אקטיביים ברשתות חברתיות יכולים לחזק ולהרחיב את רשת הקשרים המקצועיים ולהיעזר בהם, ובנוסף לעשות שימוש ברשת הקשרים לאחר קבלת התפקיד.
- שאיפה לפיתוח קריירה: חיפוש עבודה אקטיבי מחזק את הרצון לפיתוח קריירה ולקיחת אחריות על התהליך. מה שיכול להיות רלוונטי עבור מגייסים שמחפשים עובדים נלהבים ללמוד ולתרום.
- כישורי תקשורת: האקטיביות בחיפוש עבודה יכולה להצביע על מועמד בעל כישורי תקשורת, מה שיקל על קידום תהליך הגיוס.
- תורם לגיוון: מועמדים המעורבים באופן פעיל יכולים להביא לשולחן נקודות מבט וחוויות מגוונות, לתרום לכוח עבודה מגוון ומכיל.
חיפוש עבודה ברשתות חברתיות - מצריך ניהול
בעוד שרשתות חברתיות יכולות להציע שפע של הזדמנויות עבודה, הן יכולות גם להציג אתגרים והטעיות בגלל ההיצע העצום ומגוון סוגי המשרות. כידוע, גיוס ברשתות חברתיות יכול להיות מצד חברות וארגונים, חברות השמה, האד האנטרים, כך שאתם עלולים לבצע פניות כפולות, להגיש צפיות שכר שונות, או להיתקל בפרסומי משרות שהמקורות שלהם פחות מהימנים הדורשים מחקר נוסף.
מרגע שהתחלתם לחפש עבודה ברשתות החברתיות יכולת המעקב מטשטשת. ממליצה לנהל את התהליך בצורה מקצועית (קובץ אקסל) כולל תאריכים, אנשי קשר, שם החברה וציפיות שכר שציינתם.
לסיכום...
אני מעודדת אנשים לקחת את המושכות לידיים שלהם בכל הקשור לקריירה. אני מאמינה שלמידה וחקירה, חשיבה יצירתית, ולקיחת אחריות הם מבורכים ומצביעים על מיומנויות כל כך חשובות במקומות עבודה. זו הדרך להציג אותן בצורה הכי אותנטית ולחזק את הערכים העצמיים. לפרטים על סדנת חיפוש עבודה ברשתות חברתיות לחצו כאן.