מה הופך אותך למנהל או מנהלת HR וגיוס מצליחים?
מנהלי משאבי אנוש (HR) ממלאים תפקיד מרכזי בעיצוב ההצלחה הארגונית. תחומי האחריות שלהם הם הרבה מעבר להעסקת עובדים וניהול עובדים. הם פועלים כשותפים אסטרטגיים, שגרירי תרבות ותומכי עובדים. מה מבדיל מנהל/ת משאבי אנוש מצליח מהשאר? במאמר זה אתייחס לרכיבים הדרושים לרוטב הסודי שנקרא: מנהלי HR וגיוס מוצלחים.
מה הופך אתכם למנהלי HR וגיוס מצליחים?
מנהלי משאבי אנוש (HR) וגיוס עובדים הם האדריכלים האחראיים על הצלחת הארגון, ומשתמשים במומחיות שלהם כדי ליצור כוח עבודה משגשג והרמוני. מעבר למשימות הבסיסיות של גיוס וניהול עובדים, מנהלי HR וגיוס שומרים על זהות הארגון ומטפחים תרבות ארגונית המהדהדת את ערכי הליבה והאמונות של החברה, תוך כדי טיפוח סביבת עבודה המושתת על חיבור למטרה העליונה באמצעות תקשורת יעילה ומעורבות אמיתית, עם יוצקים שייכות, העצמה והצלחה קולקטיבית.
בנוסף, תפקיד מנהל/ת HR וגיוס כולל אחריות לצמיחה ולרווחה של העובדים. הם חמושים באמפתיה ובחמלה, משמשים כאנשי סוד ומעודדים הקשבה, וערבים לפיתוח המקצועי של כל אחד ואחת מהם.
כצינורות של גיוון והכלה, מנהלי HR מכירים בכוח עבודה הטרוגני. באמצעות קידום שיטות גיוס בלתי משוחדות ועידוד גיוס עובדים מגוון, הם יוצרים מערכת גיוס אקולוגית ודינמית המבוססת על שוויון הזדמנויות.
המיומנויות הרכות של מנהלי HR וגיוס מצליחים
המיומנויות הרכות של מנהלי משאבי אנוש וגיוס מצליחים, הם "הרוטב הסודי" שמקפיץ כל סלט ויש לי את המתכון לרוטב הזה:
- אינטליגנציה רגשית: למנהלי משאבי אנוש וגיוס מצליחים יש יכולת הזדהות עם צרכים ורגשות של אחרים, תוך יצירת קשרים אמיתיים עם מועמדים, עובדים ובעלי עניין כאחד. הגישה האמפתית שהם מביאים איתם, אחראית על יצירת סביבת עבודה מכילה ותומכת שבה אנשים מרגישים מוערכים על תרומתם הייחודית. הם בעלי כישורי תקשורת ויכולת ביטוי גבוהים ומובילים תמיד למשמעות ולפרודקטיביות, ועל ידי טיפוח ערוצי תקשורת פתוחים, הם מחזקים אצל הצד השני את האמון.
- אינטראקציה עם אנשים היא הליבה של פונקציות משאבי אנוש וגיוס. מאחר שמנהלים אלו מתקשרים עם מועמדים, עובדים ובעלי עניין על בסיס יומי, החזקת מיומנויות רכות חזקות חיונית לבניית קשרים משמעותיים וטיפוח מערכות יחסים חיוביות. כישורי תקשורת גבוהים הן מילולית והן בכתב מבטיחים שהמידע מועבר בצורה מדויקת ובהירה כדי למנוע אי הבנות. התקשורת האפקטיבית עוזרת להם לבנות אמון, לשפר את מעורבות העובדים ולשמור על ערוצי תקשורת שקופים.
- פתרון קונפליקטים: קונפליקטים הם חלק טבעי מכל מקום עבודה, ומנהלי משאבי אנוש וגיוס חייבים להחזיק במיומנויות רכות התרומות לפתרון קונפליקטים כדי לנווט ולפתור בעיות בינאישיות. יכולתם לגישור מחלוקות ומציאת פתרונות משותפים תורמת לסביבת עבודה הרמונית ומגובשת.
- בניית מערכות יחסים: בניית קשרים חזקים עם מועמדים, עובדים ועמיתים היא חיונית עבור מנהלי משאבי אנוש וגיוס. בניית מערכת יחסים יעילה מטפחת אמון, נאמנות ותחושת שייכות, מה שמוביל לשימור עובדים משופר ולמותג מעסיק חיובי.
- כושר הסתגלות: מאחר ומנהלי משאבי אנוש וגיוס נתקלים במגוון רחב של אישים ומצבים, כושר הסתגלות הוא חיוני. היכולת להתאים את גישתם בהתבסס על צרכים ונסיבות אינדיבידואליים מבטיחה שהם יכולים להתמודד ביעילות עם אתגרים ודרישות שונות. בעיניי, זהו סימן ההיכר של כל מנהל/ת מצליחים ובכל תחום. ואם אתמקד במנהלי HR וגיוס, הם צריכים להקדיש את רב המרץ שלהם בייעול תהליכי גיוס, וכן, זה מצריך מהם חשיבה יצירתית, זרימה ואי עמידה על עקרונות או הרגלים.
- קבלת החלטות: מיומנויות רכות תומכות בקבלת החלטות נכונה שכן מנהלי משאבי אנוש וגיוס חייבים לעתים קרובות לעשות בחירות המשפיעות על יחידים ועל הארגון כולו. אמפתיה ואינטליגנציה רגשית עוזרות להם לשקול את ההשלכות הרחבות יותר ולקבל החלטות המתאימות הן למטרות העסקיות והן לרווחת העובדים.
- כושר שכנוע והשפעה: מנהלי משאבי אנוש וגיוס עובדים לעתים קרובות בשיטות, מדיניות או מועמדים מסוימים. שכנוע והשפעה הם כישורים רכים בעלי ערך המאפשרים להם להציג טיעונים משכנעים, להשפיע על עובדים ולהובילם לחזון המשותף.
- אמנות משא ומתן: בין אם זה דיוני שכר או פתרון קונפליקטים בתוך צוותים, הם ניגשים למשא ומתן בעדינות ובטקט. על ידי מציאת בסיס משותף וחיפוש אחר תוצאות מועילות הדדיות, הם מטפחים אווירה של שיתוף פעולה ואמון. מיומנות זו מוכיחה את עצמה כבעלת ערך רב במהלך משא ומתן על חוזים וכאשר מתמודדים עם בעלי עניין חיצוניים, ומבטיחה שהארגון מבטיח את העסקאות והשותפויות הטובות ביותר.
60 שניות על יכולת הסתגלות ולמה היא סופר חשובה למנהלי HR וגיוס?
יכולת הסתגלות היא מיומנות רכה סופר חשובה עבור מנהלי משאבי אנוש וגיוס מצליחים בשל האופי המשתנה של שוק העבודה, הדינמיקה של כוח העבודה והסביבה העסקית, התקדמות טכנולוגית, תנודות כלכליות ושינויים בציפיות העובדים, מנהלי משאבי אנוש וגיוס חייבים להיות זריזים בתגובתם לשינויים כדי לממש את התפקיד ביעילות.
מחקר שנערך על ידי Deloitte בדו"ח "מגמות ההון האנושי הגלובלי" תומך במשמעות של הסתגלות עבור מנהלי משאבי אנוש וגיוס. הדו"ח חשף כי 82% מהמשיבים בסקר ראו בכושר הסתגלות גורם קריטי בהנעת הצלחה ארגונית. זה רלוונטי במיוחד למנהלי משאבי אנוש וגיוס שחייבים להתאים ללא הרף את אסטרטגיות הגיוס והפרקטיקות שלהם כדי לעמוד בדרישות של עולם הגיוס המתפתח.
אקח לדוגמה את משבר הקורונה, בו התעורר שינוי מיידי בסביבת העבודה ולא רק. העבודה מרחוק והשינויים שנוצרו בתהליכי הגיוס הצריכו הסתגלות מהירה של מנהלי משאבי אנוש וגיוס, הם עברו במהירות לשיטות גיוס דיגיטליות, מינפו ראיונות וידאו, הטמיעו פתרונות טכנולוגיים להערכת מועמדים והשקיעו במיתוג מעסיק. יכולת הסתגלות זו אפשרה לארגונים להמשיך במאמצי הגיוס שלהם תוך נסיבות מאתגרות ולשאוף להמשכיות עסקית.
לסיכום...
מנהלי משאבי אנוש – HR וגיוס מצליחים, מכירים בחשיבות העליונה של המיומנויות הרכות בתפקידיהם. בעוד שמומחיות וידע טכניים חיוניים, השליטה וטיפוח מיומנויות רכות הם אלו שמבדילים אותם ממנהלי משאבי אנוש וגיוס אחרים.