פרסום בפייסבוק: 10 המכות של המפרסמים
הפרסום בפייסבוק הוא חובה ולא זכות. לאור שינויי האלגוריתמים בפייסבוק שהחלו עוד בשנת 2013, כל מותג בעל נוכחות אורגנית בפייסבוק מרגיש את הדרמה. למעשה אפשר לומר שכל בעל דף אורגני בפייסבוק חייב להתרגל לעובדה שכדי להיראות הוא צריך לשלם.
כשמדובר בפלטפורמה שמרכזת קהל מכל העולם, יש להיות סופר ממוקדים. התשלום יתקבל בברכה אם פגעתם במטרה, לא? בטח תרצו לחשוף את המוצר לקהל שעשוי להתעניין בכם וכאן היתרון העצום של פייסבוק: המשתמשים מקוטלגים (הרחבה בסעיף 1).
עבור חלק מהמותגים ניתן לראות צמיחה מרשימה (מתקיים במקביל להשקעה בתוכן, ויזואל, שימוש בפיקסל, רשימות וכו'), ואצל חלקם נראית אי הצלחה להגיע אל היעד. וכמו שאני תמיד אומרת, אל תסמכו רק על ערוץ 1, לאור מה שפייסבוק חווה ומן הסתם כולנו, מומלץ להתמקד בערוצים נוספים.
אז באווירת החג, ריכזתי את 10 המכות של מפרסמים בפייסבוק, מאמינה שתמצאו יותר.
1. התמקדות באותם היעדים:
- מודעות למותג: הרחבת הדעת והתפוצה.
- המרות: הובלת אנשים לביצוע פעולה.
- מעורבות: לגרום לקהל לעשות משהו עם הפוסט/דף.
- אירועים: בואו בהמוניכם.
- לידים: טופס פנימי מבלי להפעיל מתכנת שאינו מוציא את הגולש מפייסבוק.
- קטלוג: להציע את מה שיש מתוך המבחר.
- תנועה: צאו מפה, לכו הביתה – היישר אל אתר האינטרנט או לכל מקום אחר שהוא לא פייסבוק.
- צפיות בסרטון: כמה שיותר גם אם פייסבוק לא סופרת נכון.
- התקנת אפליקציה: ישר ולעניין.
- הגדלת ביקורים בחנות: לא תקפצו לבקר?
2. פיזור קהלים:
היתרון העצום של פייסבוק הוא כמות המידע על משתמשים. כן עלינו! ובימים האחרונים אנו שומעים שזה מרחיק לכת (לא עכשיו, יהיה מאמר אחר).
אז מה יש להם עלינו:
התנהגויות, תחומי עניין, סטטוסים, מילות מפתח, שימוש באפליקציות, חברים, קבוצות וכו'… כל אלו יחד עוזרים לפייסבוק להציע למפרסמים שלל דגים שיכולים לעלות בחכה. ומהצד האחר, המפרסמים נלחמים על תשומת הלב ועל שטחי הפרסום.
אחת הדרכים לצמצם את הקהל היא לעשות שימוש בקהל שכבר הביע עניין במותג/מוצר, בין אם הוא גלש באתר, קיים אינטראקציה כזו או אחרת בדף, פוסט, סרטון, ערוץ אינסטגרם וכדומה. תוכלו לעשות זאת באמצעות: יצירת קהל מותאם אישית במערכת הפרסום, הטמעת קוד פיקסל באתר/נחיתה (יש גם קודי המרות), העלאת רשימות קיימות של לקוחות וכו'.
3. תמונות אילמות
התמונה לא חייבת להיות אנמית. היא גם לא חייבת להיות עם רקע לבן, ובטח שלא מלאה בטקסט. הגרפיקאית תעניק לכם הזדמנות פז, לבחור תמונה 1 מתוך 3 נסיונות. אהבתם, התחברתם, היא דיברה אליכם? מה אמרה התמונה ומה היא הביאה.
חשבתם אולי לבדוק מקרוב? להעלות קמפיין עם מספר תמונות, לבדוק מי מביניהן מפעילה. תמונות שונות בקמפיין זה must. החליפו מסרים, צבעים, משפטים שונים.
4. דפי נחיתת חירום
דף נחיתה הוא דף אליו נוחת הגולש. האם מדובר בנחיתת חירום? מה הוא רואה שהוא מגיע אל הדף, עומס, דף דליל, טופס צור קשר בלבד, אינפורמציה מטעה, משפטי מפתח שהעתקתם ממותג אחר, מה, מה, מה.
במקרים מסוימים נקים דף רלוונטי (בעזרת מתכנת ומעצב – כן תשקיעו), ובמקרים אחרים נפנה פשוט אל האתר, סרטון, כתבת יח"צ. תתבוננו: מבנה, צבעים, קריאה לפעולה… האם הייתם משאירים פרטים?
5. מכת המקקים
באגים באגים, זה קורה לא פעם ולא פעמיים ואפילו לא שלוש. פייסבוק צריכה לעמוד בלחץ ובסטרס, ולעיתים גם היא טועה ובגדול. בתקציבים, בהבנת התמונות, בפרסום מודעה שעצרתם במכוון ועוד. תבדקו, תבדקו תבדקו.
6. פייסבוק לא מבדילה בין כשר לחמץ
זה החלק שאני ממש אוהבת. כל תמונה של שמלה צמודה בצבע nude נחשבת ללא תקינה, וליתר דיוק לעירום, מה שעוצר מיידית את הפרסום, ואז צריך להגיש לגברת ערעור לבית המשפט העליון. ולעיתים הערעור לוקח זמן, מה שתורם לבעיית טיימינג. מבאס.
7. הפרסום באינסטגרם – לא יציב
לבדוק פעמיים את התקציב: מערכת הפרסום של אינסטגרם שבעיני לוקה בחסר, מגבירה את החרדות של המפרסם. התקציב נקבע לפי תזוזת אצבע, ציפורן שבורה, מסך עקום… וזה עלול להגיע לסכום שממש לא ציפיתם לו. הפעלתם קמפיין, תחזרו אליו לבדיקה, 1.2.3.
8. התעקשות על טקסט בתמונה
שאלת השאלות: האם עברתם את מגבלת 20% בטקסט על גבי מודעה. מעלים 1, היא בבדיקה, לא מאושרת. רגע לפני בדקו באמצעות הכלי לבדיקת 20% טקסט של פייסבוק אם עברתם את הגבול. פייסבוק מצהירה כי מודעות מרובות טקסט לא יזכו לחשיפה הרצויה. ואז הלקוח מתקשר כי הוא ראה מודעה מפוצצת בטקסט, איך זה הוא שואל. אוף, צלמו מסך מהכלי לבדיקת טקסט על מודעה כדי שירגיע. תוכלו לקרוא עוד אודות מגבלת הטקסט במודעות פייסבוק ואף למצוא את הכלי כאן.
9. הג'טלג
כשזמן החשבון הוא לא עדכני ליעד הפרסום המודעה לא זורמת. חשבונות שהגדירו זמן מותאם ישראל ומנהלים קמפיין חו"ל, חייבים לזכור שיש לחשב את הזמן באיזור היעד, כך שאם הקמתם קמפיין לארצות הברית ואתם על שעון ישראל, ייתכן שתפספסו את הטיסה. לא תוכלו לשחק עם זה. מנסים לשנות – קראו את האותיות הקטנות. פייסבוק כותבת מפורשות: "בעת בחירת מטבע חדש ואזור זמן חדש, תיצור חשבון מודעות חדש. חשבון המודעות הישן יהיה גלוי, אך סגור. כל המודעות שנוצרו באמצעות החשבון הישן יפסיקו לפעול."
10. עברנו את פרעה, נעבור גם את זה
פוסטים ארוכים ומייגעים, חושבים שזה עושה את זה למישהו, סיפור חיים למותג הוא לא מומלץ, גם אם אמר לכם את זה מומחה דיגיטל. תחשבו בעצמכם, כמה זמן אתם מסוגלים לבהות במסך הקטן, או לקרוא 40 שורות. זה לא מאמר זו מודעה. אל תתבלבלו.
די מספיק מכות !
בימים האחרונים פייסבוק חוטפת, והרבה. ירידה בזמן השימוש ברשת, פחות במניות, פחות באיכות, פחות באבטחת המידע, פחות בעניין, פחות. אבל הנה אנחנו שוב חוזרים לאותה בועה כחולה, תתפוצץ או לא. אתם מחליטים.
הדרכה או קורס, מה בא לכם?
קורס מדיה חברתית
הדרישה למנהלי מדיה חברתית היא עצומה ומצריכה מנהלי מדיה חברתית בעלי ידע מקצועי במגוון רשתות חברתיות ( בעבר פייסבוק הספיקה). כיום קיים סנכרון מלא בין מחלקת השיווק למנהלי המדיה חברתית. בואו לרכוש מקצוע מבוקש.
סדנת Instagram
אינסטגרם - רשת חברתית חסרת מעצורים, צבעונית וממגנטת. דורשת יותר תמונות וסרטונים ולא מתפשרת על האשטאגס. מעוניינים להרחיב את הידע באינסטגרם? לחצו כאן
סדנת Linkedin
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.
סדנת פרסום ב Facebook
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. די מנסה להיכנס לנעליה של גוגל ומציעה שלל כלים לפרסום ולשיווק עסקים ולמיתוג עצמי, במה לחדשות וקהילות
המדריך לשיווק בפינטרסט
פינטרסט, הרשת החברתית הממכרת, הראשונה מבין הרשתות החברתיות שאיפשרה רכישה, בעלת כלי ויזואלי מרשים לחיפוש ואיתור פריטים. כל מה שרציתם לדעת על שיווק בפינטרסט
המדריך לשיווק באינסטגרם
אינסטגרם, הבת המאומצת של פייסבוק, צובעת לנו את הרשת בצבעים ובמסננים. מלאה בסטורי, וידאו, האשטאגס ומלא משפיענים. לחצו כאן למדריך לשיווק ולפרסום באינסטגרם
המדריך לשיווק בפייסבוק
כן, פייסבוק שבתה אותנו בקסמיה. התמכרנו, לא יכולים בלי. עם שלל אופציות לשיווק עסקים בפייסבוק, קידום ומכירות היא לא משאירה לנו ברירה. איך לשווק בפייסבוק.