מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
אני נודדת לי ברשת שכולם מדברים עליה – Facebook ועדיין רואה עשרות דפים עסקיים לא מתוחזקים, מתים, מלאי רוחות רפאים. אותם דפים שאמורים להיות כרטיס הביקור ברשת החברתית החמה ביותר בישראל, לא שווה כלום.
אותו מוות מרחיק אוהדים, מרחיק רצון לשיתופי פעולה, מרחיק לקוחות. אז מה יכול להחיות את אותו דף עסקי שנגמרו לו המילים והצבע שלו דהה? תוכן! תוכן! תוכן! לפניכם 10 טיפים לשיווק תוכן ברשתות חברתיות:
שמעתם כבר שהתוכן הוא המלך נכון? על זה לא מתפשרים. אם אתם כבר מעלים תוכן חשבו מה המסר שהוא מעביר, למי הוא תורם, מה הוא תורם, האם הוא מקורי, איזה ערך מוסף הוא מביא לדף העסקי בפייסבוק.
על אחת כמה וכמה תצטרכו להתמקד בזה לאור הירידה הקבועה של חשיפת הפוסטים, אשר מורגשת יותר בדפים לא מתוחזקים. משתמש שמגיע אל דף עסקי בפייסבוק ולא רואה חיים, לא חוזר יותר.
אנחנו רודפים אחרי גירויים, צמאים לצבעים, לוידאו, לתמונות. הבעיה היא לייצר את התוכן הויזואלי. ישנם עסקים שאין להם תמונות, לא היה להם צורך קודם לכן ועכשיו שהם גרים ברשתות החברתיות הם נתקלים במחסור ומשיגים את התמונות מבנקים שונים לטובת ההמחשה. אותה תמונה לעיתים לא נראית אמיתית ואפילו מככבת בעוד דפים. אוהדים כבר הבינו שאותה תמונה עם בחורה בלונדינית עם שיער ארוך, היא דוגמנית ולא לקוחה אמיתית. השקיעו מאמץ בצילום תמונות, יצירת סרטונים, אין יותר טוב מתוכן מקורי.
מתרגשים מתגובה שלילית בדף וממהרים למחוק אותה? טעות חמורה. האם אתם מכירים עסק שכל הלקוחות שלו (100%) מרוצים? תזכרו, לבמה העסקית הזו יש עוד שימושים, אחד מהם הוא שירות לקוחות. ניהול דפים עסקיים בפייסבוק לעסקים היא אופציה טובה לשיפור רמת השירות. כן, דווקא בבמה הגדולה הזו אתם יכולים לשפר את השירות, לזכות בשימור לקוחות ולגייס לקוחות חדשים.
למה הכוונה לזהות ולהקשיב לאוהדים שמבקרים בדף העסקי? לדעת אותם. מיהם, בני כמה, מאיפה הגיעו, איפה הם גרים, מה תחומי העניין, אילו תכנים הכי עניינו אותם בדף העסקי, על מה הם הגיבו, האם הם קיבלו מענה לתגובה שהם כתבו, תוך כמה זמן השבתם להודעה שלהם… כשגולש כתוב לכם ביקורת והוא לא זוכה למענה אתם בבעיה. התייחסות של כמה דקות יכולה למנוע מצב לא רצוי.
עוד דבר, יכול להיות שיש קהל חדש שטרם הגעתם אליו שנמצא בקבוצה מסוימת. היו פעילים, נסו לקרוא אותם, מה רלוונטי עבורם, אילו פתרון אתם יכולים לספק להם.
האם אתם נמצאים על המפה החברתית? באיזה ווליום? מה המיקום לעומת המתחרים? באילו עוד במות חברתיות אפשר למצוא אתכם? האם התוכן זהה בכל הערוצים החברתיים או שאתם מגוונים? כפי שאתם מבינים, חשוב להגדיל את הנוכחות בעוד רשתות חברתיות, (אלו שהקהל הפוטנציאלי קיים). אם אתם מככבים רק בפייסבוק, השיווק החברתי לוקה בחסר.
מובילי דעה, כך קוראים להם בשפה המקצועית – משפיענים. אותם אנשים יכולים לתת לכם במה בפרופיל החברתי ו/או בבלוג, באתר. שימו לב שאין מתנות חינם ועל כל הטבה יש להוציא חשבונית, גם אם נראה לכם שכולם עושים את זה, הימנעו.
שימו לב שאתם מובילים, לא מובילים את כולם. מכיוון שהמשפיענים ברשתות החברתיות הפכו להיות מצרך חשוב, הימנעו ממלכודות. אולי הם משווקים גם את המתחרים, נאמנים להם יותר, מקבלים יותרהטבות? עד כמה התוכן הוא אמיתי, כמה באמת הדעה שלהם היא אובייקטיבית ולא מרוחה.
המדיה החברתית היא במה לשיתוף, ולכן שיתופי פעולה עם עסקים אחרים יכולים להגדיל את החשיפה והנוכחות החברתית. חשבו עם אילו עסקים אתם משתפים פעולה כיום, בלי קשר לזירה החברתית והאם אתם יכולים להעתיק את ההצלחה לרשת. שיתופי פעולה יכולים להניב פירות כשמדובר בשיווק בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ועוד ערוצים, נסו לזהות את המקצועות המשלימים, את העסקים שמציעים מוצרים מאותה המשפחה. לא תאמינו באיזו קלות אתם יכולים להשיג אוהדים חדשים ולמתג עצמכם לקהל שלא הייתם יכולים להגיע אליו בכזו מהירות וקלות.
צוות החברה יכולים לייצר גם כן תוכן, כל עוד הנחיתם אותם מה מותר ומה אסור במדיה החברתית. אלו יכולים להיות סימוני צ'ק אין, תמונות בהן יופיע תיוג של החברה, הפניות לדף, שיתופים, תגובות, ראיונות על מוצרים, סיפורים אישיים ועוד. עם זאת אתם לא יכולים להכריח אותם ליצור עבורכם את התוכן, אלא אם ניהול הערוצים החברתיים הוא חלק מהתפקיד בחברה. בסדנת שיווק בפייסבוק, אנו מתמקדים בכוחו של ההון האנושי.
הזירה הדיגטלית נותנת לנו הזדמנות לקבל מהלקוחות שלנו תוכן. תחשבו על תכשיט שמכרתם והתמונות שהלקוחות יכולים להעלות בדף העסקי ולהציג תמונה אותנטית ש"מוכרת" לא פחות. בקשו מהם לשלוח אליכם תמונות עם המוצרים שהם רכשו, כך תוכלו להשיג תוכן שלא נוצר על ידכם, שונה ותורם.
אחרי שהשקעתם, כתבתם, צילמתם, העליתם לדף, הגיע הרגע לבדוק את הפעילות במערכת הנתונים של פייסבוק, תוכלו למצוא שם משוב על הפוסטים שכתבתם. כמה נחשפו, כמה שיתפו, כמה הגיבו. כל אילו יכולים להכין אתכם לתוכנית התוכן הבאה. האם פינת ההשראה באמת עוררה אותם או שנרדמה, האם 3 פוסטים של מכירה בשבוע עושים את העבודה או להיפך? כל הניתוחים האלו יכולים רק להטיב עם הדף, התייחסו למידע בצורה הגיונית.
לעוד מידע, לחצו כאן: המדריך לשיווק בפייסבוק
כמומחית לשיווק דיגיטלי, הטיפים האלו ילווי אתכם שנים. אמנם הרשתות ישתנו, יתרחבו, יגדילו את הפיצ'רים אבל ההנחיות הבסיסיות האלו ילכו אתכם לאורך כל הדרך.
קורס מדיה חברתית הוותיק עוסק בשיווק ברשתות החברתיות השונות. החל מהקמת פרופילם ועד ניהול והקמת קמפיינים. הקורס מציע התמצאות מלאה בכל הרשתות, כולל ערוצים משלימים נוספים.
הקורונה הדגישה את הצורך בלימוד מקצועי עבור אלו שאין להם זמן. הפעם, מתכונת מיוחדת במינה: לימודי שיווק דיגיטלי במערך מצומצם, לקבוצת אנשים שצמאים ללמוד לחשוב אחרת.
סדנאות לשיווק דיגיטלי בארגונים ובחברות המציעות לימוד מקיף, סיעור מוחות, הובלת מהלכים כקבוצה מתוך הבנה והתמצאות מלאים בערוצי השיווק הדיגיטלי.