גיוס עובדים בתקופת החגים - טיפים למנהלי גיוס ומשאבי אנוש HR
שנה חדשה בפתח ואיתה תובנות חדשות לגבי שיטות וטכניקות לגיוס עובדים. כידוע, בתקופה זו של השנה (אחרי החופש הגדול ועד אחרי החגים), מסעות הגיוס הופכים להיות לא פשוטים ואף מסורבלים עבור שני הצדדים. בקורס לגיוס דיגיטלי שלי משתתפות מנהלות משאבי אנוש וגיוס שמספרות על האתגרים בגיוס עובדים בתקופה זו. אז הכנתי להן וגם לכם כמה רעיונות להתגבר על גיוס מאתגר בתקופת חגים והצעות לייעול מסעות הגיוס בשנה החדשה.
להסתכל על חצי הכוס המלאה - טיפים למנהלי משאבי אנוש וגיוס
תקופת החגים יכולה לעורר אתגרים למנהלי גיוס ומשאבי אנוש, אך היא גם מציעה הזדמנויות למציאת מועמדים מצוינים. כמה טיפים איך תוכלו לנווט בתקופה זו ביעילות:
- מאגר כשרונות עונתי: החגים יכולים להביא לעלייה בכמות מחפשי העבודה העונתיים, כולל סטודנטים ואנשים המחפשים עבודה זמנית. זה יכול להיות יתרון עבור תעשיות שיש להן ביקוש גבוה לעובדים בעונת החגים כמו קמעונאות, אירוח ולוגיסטיקה.
- תחרות מופחתת: חברות רבות מאטות את פעילות הגיוס שלהן במהלך החגים, מה שאומר שיכול להיות שתהיה פחות תחרות על עובדים.
- זמינות לראיונות: בעוד שחלק מהמועמדים עשויים להיות לא זמינים בגלל תוכניות החג, לאחרים עשוי להיות יותר זמן פנוי להשתתף בראיונות ולעבור לשלבים הבאים.
איך לייעל את תהליך גיוס העובדים בתקופת החגים?
- תכנון זמן יעיל: בידיעה שהמשאבים עשויים להיות מועטים, תכנון זמן יעיל הוא המפתח. קבעו מועדים מראש לראיונות והערכות עובדים לפני תקופת החגים במידת האפשר וביניהם.
- מינוף הטכנולוגיה: השתמשו במערכות מעקב אחר מועמדים (ATS) ובתוכנות אחרות כדי להפוך תהליכים במסע הגיוס לחלקים וזורמים, כמו מיונים ראשוניים, כך שתוכלו לנהל יישומים גם עם צוות מוגבל.
- ראיונות גמישים: הציעו ראיונות וידאו או אפשרויות גמישות אחרות עבור מועמדים שהתחייבו לתכניות החג.
- מודעות דרושים ממוקדות: מכיוון שמחפשי עבודה עשויים לחפש עבודה זמנית או עונתית, ציינו באופן ברור בתיאורי התפקיד, את סוג המשרה (זמנית, קבועה, מתאימה לפרילנסרים ועוד.)
- השתלמות במסלול מהיר: אם אתם מתכננים את זמן תחילת העבודה מיד לאחר החגים, תכננו מראש את תקופת ההכשרה. הכינו את כל החומרים הדרושים ומפגשי ההדרכה כדי שהעובדים החדשים יוכלו לצאת לדרך.
- תקשורת פתוחה: שמרו על קווי תקשורת פתוחים עם מועמדים. שקיפות יכולה לסייע בשמירה על מעורבות המועמדים.
- צרו קשר עם מועמדים מהעבר: בקרו במאגר המועמדים שבניתם, ושקלו אילו מועמדים יכולים להיות רלוונטיים. ייתכן שהם עדיין יהיו זמינים ויכולים להתחיל לעבוד מיד אחרי החג.
- השתמשו ברשתות החברתיות: גיוס דיגיטלי מושלם בתקופה בה כולם נמצאים ברשתות החברתיות ומעלים ברכות לחג. נצלו את הרשתות החברתיות להפיץ את הבשורה, מודעות דרושים, סרטוני מיתוג מעסיק וכל דבר שימשוך את העין.
- שלבו את העובדים הנוכחיים: השתמשו בהפניות עובדים כחלק מאסטרטגיית הגיוס, במיוחד אם יש לכם מבצע "חבר מביא חבר". זה יכול להיות הפתרון שלכם לעונה מאתגרת זו.
10 טיפים לגיוס עובדים בשנה החדשה
1. הערכה מחדש של ערוצי הגיוס:
בהתחשב בהתפתחות המתמדת של הפלטפורמות לחיפוש עבודה, חשוב לבחון אילו ערוצים הם אפקטיביים יותר ואילו פחות. מה האיכות של קורות החיים, כמה מהם עברו למאגר מועמדים וכמה מהם לא רלוונטיים. איזה ערוץ הניב את הערך הגבוה ביותר, מה היתה רמת החשיפה בכל אחד מהם.
2. עדכנו את תיאורי המשרות:
תיאורו תפקיד מיושנים יכולים למשוך מועמדים לא נכונים ולבזבז את הזמן שלכם ושלהם יחד. הקפידו לבדוק ולעדכן את תיאורי המשרה, האחריות והדרישות. ודאו שהם עולים בקנה אחד עם היעדים הארגוניים לשנה החדשה.
3. השקיעו בטכנולוגיה
משבר הקורונה האיץ את האימוץ לכלים דיגיטליים בתחום משאבי אנוש וגיוס. החליטו אם להשקיע בתוכנה חדשה למעקב אחר מועמדים, ראיונות וידאו או להיעזר בבינה המלאכותית לטובת הגיוס (זכרו שכלי הבינה חייבים להיות מפוקחים). מ
4. עיינו במדיניות העבודה מרחוק
העבודה מרחוק כאן כדי להישאר עבור חברות וארגונים רבים שזיהו את הערך שזה מביא עבור העובדים וגם עבור סביבת העבודה. בחנו את היעילות, אילו עובדים יכולים השנה ליהנות מעבודה מרחוק ואילו משרות פתוחות יכולות לאמץ את הגישה.
5. התמקדו בגיוון, שוויון והכלה
קבעו כיצד אסטרטגיות הגיוס ישקפו ערכים של גיוון, שוויון והכלה. יכול להיות שזה יצריך מכם הדגשה בתיאורי המשרות, בדיוק המדיניות ובהעברת מסרים לעובדים קיימים שלוקחים חלק בתליך לגיוס עובדים.
6. שפרו את מיתוג המעסיק
בהתחשב בעובדה שמחפשי עבודה בוחנים מקרוב את תרבות החברה, מנסים לאתר עובדים קיימים (למשל בקורס גיוס עובדים בלינקדאין אנו לומדים איך אפשר לזהות), ומחפשים אחר ביקורות על מקום העבודה – ובחינת המוניטין. בחנו כיצד ניתן לשפר את מותג המעסיק ואילו תכנים עובדים ואילו לא.
7. עיינו מחדש בתהליכי ההטמעה
ניסיון מוקדם של עובד חדש הוא קריטי. החליטו אם תהליך ההצטרפות של העובד החדש מצריך את כל תכניות ההכשרה, אילו מהם ניתנים לביטול באמצעות תהליכי הערכה, או שיחה אישית עם המנהל המקצועי.
8. הגדירו יעדים מדידים
הגדירו מדדי ביצוע מרכזיים התואמים את היעדים של הארגון. מדדי KPI- Key Performance Indicators יכולים להתייחס להפחתת זמן ההעסקה או הגדלת שיעורי שימור העובדים. יעדים הניתנים למדידה ינחו אתכם באופן טוב יותר באסטרטגיית הגיוס.
9. תוכנית לצמצום פערי מיומנויות
זיהוי פערים פוטנציאליים במיומנויות ומתן פתרונות לצמצום שלהם יכולים להגביר את התפוקה. כמו כן אם דרושות לכם מיומנויות רכות מסוימות, זה הזמן להעשיר את הידע והכלים לעובדים הקיימים או לבחון מחדש את תיאורי המשרות והגדרות התפקיד.
10. תקציב לגיוס עובדים
סקרו את כל הערוצים שהשקעתם בהם תקציב לגיוס עובדים. מה הניב כל אחד, מה נחשב להצלחה של מסע פרסום לגיוס עובדים ומה לא. מה העלות הממוצעת לכל פניה (מועמד ששלח קורות חיים) כדי לקבל החלטות מונעות נתונים לתכנון תקציב. היכן להקצות תקציב לשנה החדשה.
לסיכום...
לשוק העבודה קצב משלו, ולכן מומלץ לתכנן קדימה באסטרטגיית הגיוס את הזמנים לבניית מאגר מועמדים, העלאת קמפיינים לגיוס ברשתות חברתיות, הטבות ודרכי פעולה חדשות. תכנון נכון של משימות במסע הגיוס יכול לחסוך לכם הרבה זמן ומשאבים, ובעיקר תקציב.
כמבקשים ממני להעלות קמפיינים לגיוס בערוצים החברתיים אני נאלצת לסרב מהסיבה הפשוטה, הרשת מוצפת במודעות סביב נושא החג, מתנות, אטרקציות, חופשות… העלות גבוהה מאוד ולגולשים "אין ראש" לזה. אז פתחו יומנים – יש קורס גיוס דיגיטלי חדש שיעשה לכם סדר באסטרטגיית הגיוס השנתית.