מה זה האד האנטרים - ציידי ראשים? מילון מונחים במשאבי אנוש HR, גיוס עובדים ומיתוג מעסיק
האד האנטר – צייד ראשים, הידוע גם כמנהל גיוס הוא איש מקצוע המתמקד בגיוס אנשים לתפקידים בכירים בארגונים. בניגוד למגייסים מסורתיים שמטפלים במגוון רחב של תפקידים, ציידי ראשים מתרכזים לרב במילוי תפקידי ניהול או תפקידים החיוניים לפעילות האסטרטגית של החברה (בכירים). לרב הם יפנו למועמדים שעובדים בתפקיד דומה ולכן המיקוד שלהם יהיה במועמדים פאסיביים.
ציידי ראשים ומגייסים הם שני תפקידים שאתם עשויים להיתקל בהם כשאתם מחפשים עבודה. נטוורקינג, המלצות של חברים, אירועים וכנסים, גיוס ברשתות החברתיות (לא רק גיוס בלינקדאין או גיוס בפייסבוק) הם רק חלק מהשיטות לגיוס בהם פועל האד האנטר שמקפיד ליצור קהילות ומאגרי מועמדים.
התהליך של ציידי הראשים הוא אסטרטגי ומוקפד. הם מתחילים בהבנת הצרכים הספציפיים של התפקיד וההקשר התרבותי של הארגון כדי להבטיח התאמה טובה, ומתערבים במשא ומתן במידת הצורך.
בהתחשב באופיו הדינמי של התפקיד, לציידי ראשים דרושים: מקצועיות, דיסקרטיות, ויכולות זיהוי יוצאות דופן. עבודתם לא רק משפיעה על הקריירה של אנשים, אלא יכולה גם להשפיע באופן משמעותי על הכיוון האסטרטגי וההצלחה של הארגונים שהם משרתים.
ציידי ראשים מעדכנים כל הזמן את מאגר המועמדים ואת המקורות שלהם כדי להתאים את עצמם לשוק העבודה ולצרכים הספציפיים של ארגונים. הם מטפחים קשרים ארוכי טווח עם מועמדים ולקוחות כאחד, ולא בוחלים בשום אמצעים שהם רואים מטרה שווה. אסטרטגיית הגיוס שלהם צועקת נטוורקינג, ורב גדול מהם נשען על מערכת קשרים שהתהוותה במהלך השנים. במקביל הם פועלים כל הזמן להגדלת מאגרי מועמדים.
איך יוצרים מאגרי מועמדים לייעול המסע לגיוס עובדים?
- פלטפורמות מקצועיות: לינקדאין היא המקור העיקרי להאד האנטרים, הם משתמשים בתכונות החיפוש המתקדמות כדי למצוא מועמדים העונים על דרישות עבודה ספציפיות ובעלי רקע מקצועי מתאים. חלקם מנהלים פרופיל בתשלום (ייעודי למגייסים) כדי ליהנות מתוצאות חיפוש מורחבות.
- מאגרי מועמדים קיימים: חברות לגיוס עובדים/חברות השמה מחזיקים במאגרי מידע נרחבים של מועמדים שנבנו במשך שנים באמצעות פעולות מיקור שונות.
- כנסים ואירועים ממוקדים: השתתפות באירועים רלוונטיים לענף אליו הם מגייסים, מאפשרת לפגוש באופן אישי מועמדים פוטנציאליים ומנהיגים בתעשייה.
- הפניות: האד האנטרים משיגים הפניות גם מאנשי הקשר שלהם, מועמדים שעברו תהליך משותף ויכולים להמליץ על אותו האד האנטר.
- מדיה חברתית: מלבד הגיוס בלינקדאין, ציידי ראשים משתמשים בפלטפורמות נוספות: גיוס בפייסבוק, גיוס באינסטגרם, טוויטר וקבוצות ספציפיות.
- לוחות דרושים ואתרי קריירה: בעוד שמגייסים משתמשים באתרי דרושים כנתיב מרכזי, האד האנטרים מגייסים דרכם גם לקוחות (חברות וארגונים) ולא רק מועמדים.
- שיחות יזומות: האד האנטרים יפנו ישירות למועמדים פוטנציאליים במקום עבודתם הנוכחי או באמצעות פרטי קשר אישיים כדי לבחון שיתוף פעולה.
- פרסום: מודעות באתרי דרושים, רשתות, קבוצות ממוקדות, וקמפיינים ממומנים הם רק חלק מהשיטות לגיוס עובדים.
- בוגרים: גישה לבוגרי מכללות ואוניברסיטאות יכולה לספק פתרונות מהירים עבור אלו שמעוניינים לגייס עובדים ללא נסיון ו/או כאלו שסיימו את הכשרתם לפני שנים ונמצאים בדאטת הבוגרים.
- אירועי גיוס וירידי קריירה: השתתפות בירידי קריירה ואירועים לגיוס עובדים יחברו אותם עם לקוחות (ארגונים וחברות) וגם עם מועמדים. עבורם זו אופציה להגדיל את העסק.
- מפגשי הדרכה ופיתוח: ציידי ראשים מציעים סדנאות או ייעוץ אחד על אחד כדי לחזק קשרים מקרוב.
ציד ראשים – HEADHUNTING וגיוס עובדים הם תהליכים שמטרתם זהה, לאתר עבור מעסיקים את המועמד הטוב ביותר למשרה פתוחה. אבל קיים שוני בין השניים.
ציידי ראשים – האד האנטרים: מתמקדים בדרך כלל בחיפוש אחר בכירים או תפקידי נישה. מנהלים ברמה גבוהה יותר או נישות מיוחדות. מתמקדים באסטרטגיית גיוס ממוקדת המצריכה ידע מעמיק בתעשיה, רשת קשרים ומערכות יחסים עם ארגונים וחברות. להבדיל ממגייסים רגילים שעובדים על מעטפת כללית של מועמדים, האד האנטרים משתדלים לשמור על קשר מקצועי עם לקוחות, ורגישים לניואנסים של התפקיד, ומטפחים מערכות יחסים ארוכות טווח. לעתים הם פועלים כיועצי קריירה למועמדים שלהם, ועוזרים להם למצוא את המשרה הייעודית.