מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
הבינה המלאכותית (AI) מחוללת שינויים בתהליכי גיוס עובדים ושימורם, ומציעה שלל אפשרויות למנהלי HR. האם היא מסוגלת להחליף את מנהלי הגיוס? התשובה הקצרה היא לא.
הבינה המלאכותית יכולה להתמודד עם לא מעט משימות של מנהלי משאבי אנוש, אך היא עדיין מושפעת מקבלת ההחלטות שלהם לגבי תפקידה. תפקידם של מנהלי משאבי האנוש דורש הרבה מעבר למה שהבינה המלאכותית מציעה: מיומנויות אנושיות, ידע, קבלת החלטות ומעל לכל, יחסי אנוש מצויינים ואמפתיה. אז אם ריחפה מעליכם המחשבה שהבינה המלאכותית תחליף את עובדי מחלקת משאבי האנוש בארגון – תנו לה לעוף.
השימוש בכלים טכנולוגיים במקומות עבודה יכול לחסוך זמן ומשאבים נוספים ובעיקר להוריד את העומס המוטל על מנהלי משאבי האנוש והגיוס ולפנות זמן לפעילויות בעלות ערך גבוה יותר, כגון בניית קשרים עם מועמדים, הערכת כישורים רכים, התאמה תרבותית של מועמדים לארגון, יצירת חווית מועמד חיובית, גיוס דיגיטלי (גם גיוס בלינקדאין אבל לא רק) ועוד.
סינון מועמדים: הבינה המלאכותית יכולה לעזור למחלקת ה-HR לסנן ולהעריך מועמדים בצורה יעילה יותר על ידי ניתוח קורות חיים, מכתבי המלצה וגם מצד החיפוש ברשת למודעות דורשי עבודה ולפרופילים חברתיים של מועמדים כדי לדייק את ההתאמה בהתבסס על קריטריונים מוגדרים מראש, כגון ניסיון עבודה ומיומנויות רלוונטיות.
התאמת מועמדים: בינה מלאכותית יכולה להתאים תיאורי תפקיד לפרופילים של מועמדים, לזהות מועמדים בעלי הכישורים והניסיון הנדרשים לתפקיד מסוים.
אוטומציה: הבינה המלאכותית יכולה להפוך את מסע הגיוס לאוטומטי בכל הקשור למשימות שוטפות כמו תזמון ראיונות ושליחת דוא"ל מעקב.
מענה מהיר: ניתן להשתמש בצ'אטבוטים המופעלים על ידי בינה מלאכותית כדי לספק למועמדים משוב ותמיכה בזמן אמת, מענה על שאלות נפוצות ובירור מידע גם כשמנהלי הגיוס אינם זמינים.
חווית מועמדים טובה יותר: הבינה המלאכותית עשויה לעזור ביצירת חווית מועמד חיובית יותר על ידי מתן משוב והמלצות מותאמות אישית למועמדים לאורך כל תהליך הגיוס.
מניעת אפליה: הבינה המלאכותית יכולה לסייע בהפחתת ההטיה בתהליך הגיוס על ידי שימוש בקריטריונים אובייקטיביים להערכת מועמדים והסרת גורמים סובייקטיביים שעלולים להוביל לאפליה.
ניתוח וחיזוי: הבינה המלאכותית יכולה להשתמש בנתונים כדי לזהות דפוסים ולחזות תוצאות עתידיות, כגון הסבירות שמועמד יקבל הצעת עבודה או הצלחתו הפוטנציאלית של עובד חדש.
שימור עובדים: הבינה המלאכותית יכולה לעזור למנהלי משאבי אנוש וגיוס לזהות עובדים שנמצאים בסיכון לעזוב ולהמליץ על התערבויות לשיפור שיעורי השימור.
השתלמויות והדרכה: הבינה המלאכותית יכולה לסייע באיתור תוכניות הדרכה מותאמות אישית והמלצה על משאבים רלוונטיים על סמך תפקיד קיים או עתידי.
כמו כל דבר טכנולוגי, עדיין דרושות זוג עיניים אנושיות. הבינה המלאכותית לא תעניק פתרון מושלם ועלולה לסבול מחוסר דיוקים, ולכן היא תוסף משלים ולא מחליף של אנשי הגיוס.
שימור עובדים הוא תהליך קריטי שחשוב לא פחות מתהליך גיוס עובדים. לפעמים יותר משתלם לחברות ולארגונים לשמר את העובדים הקיימים במקום לגייס ולהכשיר עובדים חדשים.
שימור עובדים כרוך ביצירת סביבת עבודה חיובית, מתן הזדמנויות לצמיחה והתפתחות, הכרה ותגמול של הישגי עובדים וטיפול בפנייתם באופן מיידי. חברות וארגונים חייבים לעשות מאמץ ולהבין מה מניע את העובדים ולתת מענה לצרכיהם כדי להבטיח שביעות רצון ושימור.
המאמצים לשימור עובדים הם מתמשכים וצריכים להיות חלק מהאסטרטגיה הכוללת של מחלקת משאבי האנוש, ובהקשר לבינה המלאכותית – היא יכולה להיות כלי רב ערך בזיהוי דפוסים ומגמות שיכולים להצביע על עזיבת עובדים ומה ניתן לעשות בכדי למנוע מצבי עזיבה.
הטכנולוגיה מתקדמת ואיתה הצורך של מנהלי HR להתעדכן ולהתפתח, להכיר כלים וטכניקות שישפרו את תהליך גיוס העובדים והשימור. השימוש בכלים טכנולוגיים במקום העבודה יכול להגביר את היעילות, להפחית עלויות ולשפר את חווית העובדים הכוללת. חשוב להשתמש בכלים אלו בצורה אחראית ואתית ולהבטיח ששיקול הדעת וקבלת ההחלטות האנושיים יישארו חלק מהותי מתהליך הגיוס ומשאבי אנוש.
מזמינה אתכם לקורס גיוס דיגיטלי המותאם למנהלי HR כדי להכיר, לייעל ולשפר את מסע הגיוס והובלת המחלקה להישגים או ללמוד יחד (כל המחלקה) סדנת גיוס בלינקדאין מותאמת אישית.
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.
אינסטגרם - רשת חברתית חסרת מעצורים, צבעונית וממגנטת. דורשת יותר תמונות וסרטונים ולא מתפשרת על האשטאגס. מעוניינים להרחיב את הידע באינסטגרם? לחצו כאן
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. די מנסה להיכנס לנעליה של גוגל ומציעה שלל כלים לפרסום ולשיווק עסקים ולמיתוג עצמי, במה לחדשות וקהילות