שאלות ותשובות על הקשר בין גיוס & שיווק בלינקדאין של שנת 2021
לינקדאין של שנת 2020 הספיקה לעבור מספר גלגולים ומונה מעל ל- 766 מיליון משתמשים, מתוכם מעל ל- 310 מליון פעילים מידי חודש (מרץ 2020) ביניהם קהל פרטי, עסקי, מקבלי החלטות, משפיענים והמנהיגים של ימינו.
משנת 2016 (השת"פ עם מיקרוסופט) Linkedin מצליחה להדגיש שהשילוב של סושיאל & מוצרים פנים ארגוניים תורמים להתעוררות החיובית שלה. אם עד לפני מספר שנים קורות החיים היו מילת המפתח, כיום עולם השיווק & הגיוס (יחד) מצליחים להגדיל את החשיפה והתנועה במהירות, ואיתם שלל הזדמנויות. לסיכום, Linkedin של 2020 פותחת צוהר רחב לאלו שרוצים להכיר טוב יותר את התעשיה, חושפת מובילי דעה וחדשות בזמן אמת, מעניקה הזדמנויות בלתי מוגבלות למחפשי עבודה, מהווה קרקע פוריה למיתוג הגדלת התנועה, פרסום ומכירות.
בכתבה הבאה, ריכזתי מספר שאלות ששואלים אותי סטודנטים מקורסי משאבי אנוש וגיוס בלינקדאין, וההסבר שלהן הוא פשוט פשוט פשוט.
כלי הגיוס בלינקדאין - LinkedIn recruitment
הליבה של הרשת: גיוס בלינקדאין. במה מפוארת ומקצועית לגיוס עובדים מכל העולם. לינקדאין פעלה רבות לקידום הפלטופורמה לגיוס ופיתחה מגוון רחב של כלים ועזרים לביצוע תהליך הגיוס לארגונים ולחברות. את הכלי למגייסים בלינקדאין תוכלו להכיר בעת הצטרפות לחשבון מגייסים ייעודי, בו תמצאו ממשק לניהול תהליך הגיוס בלינקדאין הכולל רשימת פניות, פתקים, הערות, סטטוסים, ניתוח ומדידה. אם אתם זקוקים לגיוס המוני, הכלי לגיוס עובדים בלינקדאין הוא בשבילכם.
מה הקשר בין משאבי אנוש לשיווק בלינקדאין?
בעידן של היום, על המגייסים "לשכנע", "לגרות" את המועמד לחבור לארגון, ולא רק… גם לשמר אותו לאורך שנים. על מחלקת משאבי האנוש מוטלת משימה: יצירת חווית עובדים שתתרום לתוכנית השיווק של החברה. לא משנה עד כמה החברה/הארגון חזקים, יכולים להיות כאלו שלא מכירים את כל הטוב שיש לכם להציע ולכן הגדלת החשיפה באמצעות דף חברה בלינקדאין, פרסום תוכן, הצצה לחיי היום יום בארגון ועוד חשובים מאוד.
האם אני צריכה להתחבר עם כל מועמד בלינקדאין?
לינקדאין החלה את דרכה עם עולם הקריירה ועם הזמן שילבה את עולם השיווק והמכירות. כיום, אפשר למצוא יותר מנהלות משאבי אנוש, מגייסות ומשרות בישראל. בכל דף חברה ניתן לפרסם משרות ולאפשר למחפשי עבודה לעקוב ולקבל התראות. האם להתחבר לכל מועמד בלינקדאין? ברב המקרים כן.
למה? כשמגייס דרך לינקדאין מתחבר למועמד כזה או אחר הוא יכול להכיר אותו מקרוב טרם הפניה, להוריד את קורות החיים, ליצור איתו קשר מהיר, ולהכיר דרכו עוד מועמדים רלוונטיים.
במידה והוא סירב להצעה, שמירה על קשר איתו דרך לינקדאין תעניק תמונת מצב להמשך, באיזו חברה הוא נקלט ובאיזה תפקיד. אותו מועמד הוא "ליד חם", הוא כבר ביצע התקשרות עם החברה, הכיר את המגייס/ת, שלח קורות חיים, נוצרה הכרות. יכול להיות שבעתיד הוא כן ירצה לפנות לאותו/ה מגייס/ת, ו/או להמליץ לחברים אחרים על החברה/המשרה. קשרים, קשרים, קשרים.

מה עדיף בפרופיל האישי, קו"ח סטנדרטי עם כל ההסטוריה או לקזז במידע?
בסדנאות לינקדאין ובקורסים מתקדמים למנהלי משאבי אנוש וגיוס שאני מעבירה, השאלה הזו תמיד עולה. אין טעם להציג את כל ההסטוריה של המשרות בהם כיכבתם בעבר, אלא רק מה שרלוונטי למשרה הבאה. אם תמצאו בכל זאת קשר בין כישורים ממשרה ישנה לחדשה, ציינו זאת. האורך לא קובע תזכרו, וגם תשימו לב לכישורים הרכים. אם אחת ממשרת החלומות שלכם קשורה לעולמות הקריאיטיב, פרופיל הכולל קורות חיים בלבד, עלול להרוס לכם.
נסו לחשוב במה שונה הפרופיל שלכם, מה מיוחד בו, מה יתפוס את העין. בכל זאת, אתם צריכים לבלוט על פני כולם.
אילו כישורים רכים הם המבוקשים ביותר?
מעבר לידע המקצועי הנדרש למשרה כזו או אחרת, דרושות גם מיומנויות רכות. כ- 57% מהמנהלים הבכירים שענו על סק בלינקדאין חושבים שמיומנויות רכות הן חשובות מאוד וביניהן: קריאטיביות, יכולת שכנוע, משא ומתן, שיתוף פעולה, יכולת הסתגלות וניהול זמן. נסו לחשוב איך ניתן לשלב את זה בפרופיל המקצועי שלכם בלינקדאין, למשל בנראות הפרופיל, ובכישורים שתזינו.
מה מומלץ לעשות בפרופיל הציבורי בלינקדאין?
הפרופיל הציבורי חשוף באינדקסים שונים של חיפוש, לינקדאין מציעה בחירה מה תהיה תצוגה הציבורית, לאלו שמחפשם חשיפה, שיווק ומיתוג, אין טעם להסתיר את המידע שכן התוכן הטקסטואלי מבוסס מילות מפתח, מה שיגביר את התנועה לפרופיל שלכם. אם בכל זאת אתם מעוניינים לשמור על דיסקרטיות מפני מנוע החיפוש, בחרו באפשרות הסתרה בכל אחד מהאיזורים המוצעים לעריכה.

גיוס בלינקדאין, האם האשטאגס עוזרים?
כן, האשטאגס משמשים כמילות מפתח, הקלקה על אחד מהם תוביל לדף תוצאות ציבורי הכולל את כל העדכונים שמכילים האשטאג # זהה, מה שאומר… שמי שמחפש משרה בתחום X סביר להניח שיחפש גם לפי האשטאגס. כאשר לא רוצים לחשוף את הפוסט באופן ציבורי, יש לקבוע את פרטיות השיתוף של העדכון.
האם כדאי ליצור חלון ראווה בלינקדאין עבור הגיוס?
חלונות הראווה בדפי החברה בלינקדאין (Showcase Pages) משמשים כהרחבות לדפים עסקיים ומטרתם לתת במה ו/או לבדל נושאים למותג, מחלקה, יוזמה ועוד כאשר תהיה שייכות תמיד לדף החברה הראשי. אם תצרו אחד כזה לטובת מחלקת הגיוס, תוכלו למתג את העשיה שלכם בלינקדאין באמצעות פרסום משרות, אירועים מיוחדים, כנסים, השתלמויות וימי עיון, ימי כיף ועוד.
יש לי מספר חשבונות לינקדאין, מה עושים?
תופעה מוכרת. הרבה משתמשי לינקדאין פתחו חשבון כשהם חיפשו עבודה ומרגע שמצאו את המקום המיוחל, נטשו את הרשת ואיתו הזכרון – של פרטי הגישה לחשבון. כמה אפשרויות לשחזור חשבון – לחיצה על "שכחתי סיסמה", אם אתם לא זוכרים מאיזה חשבון התחברתם, נסו את כל כתובות הדואר שלכם (בתנאי שיש לכם גישה). במקרים מסוימים פניה לעזרה של לינקדאין, לא בטוח שתצליחו. מרגע שקיבלתם גישה לפרופיל לינקדאין, יש ללכת ל'הגדרות' ולהזין שם כתובת מייל ונייד לשחזור חשבון.
אם יש לכם שני חשבונות לינקדאין, אפשר למזג אותם. אפשרות המיזוג קיימת גם כן בהגדרות (תחת תפריט ראשי). כפילות בפרופילים היא מיותרת.

מה הקטע של המאמרים בלינקדאין?
הפינה ליוצרי תוכן בלינקדאין – Pulse LinkedIn: מרגע שלינקדאין הבינה שהיא שווה יותר מרק קורות חיים ושחררה את הפיצ'ר Pulse הוא לקח אותה כ"כ קדימה במצעד הרשתות החברתיות והפופולריות שלה גדלה. זוהי פלטפורמה מעולה להגדלת החשיפה ולהגדלת התנועה לפרופיל ומחוצה לו, ומיועדת לפרסום חדשות, מאמרים, מצגות, סרטוני וידאו ועוד, מה שהופך אותה לחשובה מאוד בתהליך השיווקי בלינקדאין (בין אם זה פרופיל אישי ובין אם עסקי/דף חברה).
האלגוריתם של לינקדאין, מה הוא רוצה?
כמו אצל שאר חברותיה של לינקדאין, אלגוריתם האחראי על התוכן מחפש להציג אותו לפרופילים רלוונטיים, קרובים שיובילו למעורבות גבוהה. מה זה אומר לגבי איסוף חברים… לא חייבים להתחבר עם כל אחד, להתמקד בין היתר באלו שיש להם זיקה לתחומכם, מכרים, עובדים, חברים מהאוניברסיטה, קשרים עסקיים ועוד.
סדנת גיוס בלינקדאין למנהלי משאבי אנוש ומגייסים
אם אתם מעוניינים לגייס עובדים באמצעות לינקדאין, ודרושים לכם כלים מתקדמים לייעול תהליך הגיוס החברתית, מוזמנים לפנות אליי באמצעות הטופס למטה. למידע נוסף אודות נושאי הלימוד הקליקו: סדנת גיוס בלינקדאין.
רוצים להזמין סדנה/קורס לינקדאין?

המלצה של רשת מלונות פתאל
המלצה על הדרכות שיווק באינטרנט והתרשמות מקצועית על הפעילות המשותפת ב 5 שנות עשיה.

המלצה של רשת מטבחי אביבי
המלצה על הדרכה עם אורית שירה רונן לרשת מטבחי אביבי

המלצה של ארגון לתת
המלצה על הדרכות דיגיטל בארגון וחוות דעת על הקורס מדיה חברתית