מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
לינקדאין של שנת 2022 הספיקה לעבור מספר גלגולים ומונה כ- 810 מיליון משתמשים (31.7.22) ביניהם קהל פרטי, עסקי, מקבלי החלטות, משפיענים והמנהיגים של המחר. משנת 2016 (הרכישה של מיקרוסופט) Linkedin מצליחה להדגיש את השילוב המוצלח של עולם הסושיאל & מוצרים פנים ארגוניים (ולא רק). אם עד לפני מספר שנים, קורות חיים היו מילת המפתח בלינקדאין, כיום היא נותנת זרקור גם לעולם השיווק והפרסום. הקשר בין שני העולמות הוא הכרחי עבור הצלחת החברה כולה.
במאמר הבא, ריכזתי שאלות ותשובות שאספתי מקורסי משאבי אנוש וגיוס בלינקדאין:
הליבה של הרשת: קריירה ותעסוקה. רב האנשים נוהרים לשם ככדי למצוא מקום עבודה חדש ולמנף את הקשרים העסקיים. לינקדאין שואפת להרחיב את מעגלי הגיוס והמיתוג האישי ומתמקדת בפיתוח כלים ועזרים לצמיחה ולגדילה של מועמדים ומגייסים יחד.
את הכלי לגיוס בלינקדאין – LINKEDIN RECRUITMENT תוכלו למצוא ברשימת הכלים – סוגי חשבונות שלינקדאין מציעה. הממשק כולל רשימת פניות, פתקים, הערות, סטטוסים, ניתוח ומדידה. אם אתם זקוקים לגיוס המוני, הכלי לגיוס עובדים בלינקדאין הוא בשבילכם.
המגייסים של היום צריכים לחזר, לשכנע ולגרות מועמדים לחבור לארגון. הקהל מתחלק ל -2: אקטיביים ופאסיביים. איך נוגעים בפאסיביים מעבר לפרסום משרות ותוכן על הארגון? באמצעות יצירת חווית עובד.
העובדים הם השגרירים של הארגון ('חבר מביא חבר'). הם משתפים תוכן מהמשרד, מיום העיון, מהמפגש גיבוש, מהכנס ועוד… יש להם כח בהפצת מסר, הם המשווקים האולטימטיביים. הדיבור והכתיבה האישיים מהדהדים אחרת.
עם התגברות הרשתות החברתיות, השיח האישי הפך להיות ערוץ לשיווק ולגיוס עובדים. המהלך לתת לעובדים משאבים לפעילות סושיאלית, הוכח כמוצלח. בכל חברה קיימים עובדים משפיענים, האם פגשתם את שלכם?
עוצמת הנטוורקינג של לינקדאין היא מהגבוהות ברשתות. היא הוקמה ב-5 למאי 2003, מספר חודשים בודדים אחרי הקמת פייסבוק בהרווארד ונחשבת לרשת חברתית גדולה ומובילה עד היום. עבורה, יצירת קשרים נחוצים לכל ארגון, לכל עסק ולבניית הקריירה. גיוס עובדים/לקוחות או יצירת שת"פ, קלים יותר כשמכירים קודם.
עד היום מגייסים לא בטוחים האם להתחבר לכל מועמד/ת, או להסתפק בשליחת הודעה. המלצתי: תתחברו, תגדילו את מאגר קורות החיים, תכירו אותם מקרוב. גם אם תבחרו שלא לפנות אליהם, יכול מאוד להיות שהם יעזרו לכם להפיץ משרות (שיתוף אורגני), יפנו אליכם מועמדים וישמרו על קשר. במקביל, תוכלו לצפות בהתפתחות התעסוקתית שלהם, ואולי ביום מן הימים הם יתאימו לתפקיד אחר.
אחת השאלות הבולטות בסדנאות לינקדאין שלי!
אין טעם להציג את כל ההיסטוריה התעסוקתית. בחרו בתפקידים שרלוונטיים למשרה הבאה. אם תמצאו קשר בין הכישורים ממשרה קודמת לעתידית, לכו על זה ואל תשכחו להוסיף גם את המיומנויות הרכות.
אם משרת החלומות קשורה לעולמות הקריאיטיב, פרופיל נדוש הכולל קורות חיים בלבד, עלול להרוס לכם. חשבו במה שונה הפרופיל, מה מיוחד בו, מה יתפוס את העין, איך הפן הקריאטיבי בא לידי ביטוי ולמה יבחרו דווקא בכם.
מעבר לידע המקצועי הנדרש למשרה כזו או אחרת, דרושות גם מיומנויות רכות. כ- 57% מהמנהלים הבכירים שענו על סקר בלינקדאין חושבים שמיומנויות רכות הן חשובות מאוד, וביניהן: קריאטיביות, יכולת שכנוע, משא ומתן, שיתוף פעולה, יכולת הסתגלות וניהול זמן. נסו לחשוב איך ניתן לשלב את זה בפרופיל המקצועי שלכם בלינקדאין, למשל בנראות הפרופיל, בתיאור התפקידים ובכישורים שתזינו.
הפרופיל הציבורי חשוף באינדקסים שונים של חיפוש. לינקדאין נותנת לככם את זכות הבחירה – מה תכלול תצוגה ציבורית, לאלו שמחפשים חשיפה, שיווק ומיתוג, אין טעם להסתיר את המידע שכן התוכן הטקסטואלי מבוסס מילות מפתח, ויכול להגביר את התנועה לפרופיל. אם בכל זאת אתם מעוניינים לשמור על דיסקרטיות מפני מנועי החיפוש, בחרו באפשרות הסתרה בכל אחד מהאיזורים המוצעים לעריכה.
כן, האשטאגס משמשים כמילות מפתח, הקלקה על אחד מהם תוביל לדף תוצאות ציבורי הכולל את כל העדכונים שמכילים האשטאג # זהה, מה שאומר… שמי שמחפש משרה בתחום X סביר להניח שיחפש גם לפי האשטאגס. כאשר לא רוצים לחשוף את הפוסט באופן ציבורי, יש לקבוע את פרטיות השיתוף של העדכון.
חלונות הראווה בדפי החברה בלינקדאין (Showcase Pages) משמשים כהרחבות לדפים עסקיים ומטרתם לתת במה ו/או לבדל נושאים למותג, מחלקה, יוזמה ועוד כאשר תהיה שייכות תמיד לדף החברה הראשי. אם תצרו אחד כזה לטובת מחלקת הגיוס, תוכלו למתג אותה בקלות על ידי פרסום משרות, תיוג עובדים, אירועים, כנסים, השתלמויות וימי עיון, ימי כיף ועוד.
ריבוי פרופילים בלינקדאין היא תופעה מוכרת. משתמשים פתחו חשבון כשהם חיפשו עבודה, וברגע שמצאו הם נטשו את הרשת ואת פרטי הגישה לחשבון. חלקם הקימו פרופיל במקום עבודה ואין להם גישה לדוא"ל הקודם ועוד.
הדרכים לשחזור חשבון לינקדאין:
הראשונה – לחיצה על "שכחתי סיסמה", אם אתם לא זוכרים מאיזה חשבון התחברתם, נסו את כל כתובות הדואר שלכם (בתנאי שיש לכם גישה אליהם).
השניה – נסו להיעזר בתמיכה של לינקדאין (לא בטוח שתצליחו אם אין לכם פרטי זיהוי).
אם הצלחתם לשחזר את הגישה, הגדירו את הפרטים שחזור חשבון (מייל נוסף, טלפון וכו'). אם יש לכם שני חשבונות לינקדאין וגם את הסיסמאות, תוכלו למזג אותם. אופציית המיזוג קיימת בהגדרות (תחת תפריט ראשי). כפילות פרופילים היא מיותרת.
מגייסים טובים עובדים סביב השעון! חולשים על לוחות הדרושים, מבקשים המלצות מעובדים, פעילים ברשתות חברתיות, יוצאים לאירועים, עובדים מול מוסדות אקדמאיים, יוצרים איזור משרות באתר וממשק זמין להעלאת קורות חיים, מפרסמים מודעות ממומנות לגיוס גם שהם לא זקוקים לעובדים באופן מיידי. מבחינתם למצוא מועמדים זה לא מספיק. קל למצוא אנשים שיתחילו לעבוד, קשה למצוא את האדם הנכון.
להון האנושי בארגון יש כח עצום והשפעה גם על תהליך הגיוס. הם מכירים את המקום, התרבות, הדרישות, והסבירות שהם יכירו אנשים דומים להם תעסוקתית היא גבוהה (צבא, לימודים, קולגות). למרות שהם יכולים לעזור לכם בהגדלת מאגר קורות החיים, עדיין עליכם מוטלת המשימה לסנן ולנתח את המועמדים.
הפינה ליוצרי תוכן בלינקדאין – Pulse: לינקדאין הבינה שהיא שווה יותר מרק קורות חיים ושחררה את הממשק תוכן Pulse שהעיף אותה קדימה במצעד הרשתות החברתיות. הממשק לכתיבת תוכן – מועיל להפצת מידי, שיתוף מידע חיצוני (קישורים) העלאת וידאו, מצגות, קטעים עשירים ועוד.
דבר נוסף, תוכן פופולארי בלינקדאין זוכה להופעה בדירוג גבוה בדף תוצאות פנימי וגם מן הסתם חיצוני (גוגל). קידום תוככן אורגני בלינקדאין ומחוצה לה יכולים לעשות פלאים לפרופיל האישי. נסו ותהנו.
מנהלי משאבי אנוש ומגייסים עם ידע טכנולוגי ושליטה בזירה הדיגיטלית נחשבים לבעלי יתרון גדול בשוק. החל מהזנת מידע למסדי נתונים ועד יצירת תוכנית גיוס דיגיטלית הכוללת פרסום משרות, תוכן לרשתות החברתיות, איתור משפיענים ויצירת באז. הגיוס ב-2023 בנוי על השיווק הדיגיטלי. אם אתם לא שם, הארגון שלכם בבעיה.
כמו אצל שאר חברותיה של לינקדאין, האלגוריתם (לא אחד) אחראי על קליטה, מיון ותצוגת תוכן בהתאם לשאילתות. מה זה אומר? שיש לו חוקים משלו למה הוא מציג תוכן כזה או אחר, בטח שיש לו גם נקודות דמיון לאלגוריתמים אחרים וגדולים, וקיימת עדיפות לתכנים מעוררי אינטראקציה ומעורבות גבוהה.
מעוניינים לגייס עובדים באמצעות לינקדאין? דרושים לכם כלים מתקדמים לייעול תהליך הגיוס החברתי? מוזמנים לפנות אליי באמצעות הטופס למטה. למידע נוסף אודות נושאי הלימוד הקליקו: סדנת גיוס בלינקדאין או עברו אל הקורס המקיף לגיוס דיגיטלי.
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.
אינסטגרם - רשת חברתית חסרת מעצורים, צבעונית וממגנטת. דורשת יותר תמונות וסרטונים ולא מתפשרת על האשטאגס. מעוניינים להרחיב את הידע באינסטגרם? לחצו כאן
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. די מנסה להיכנס לנעליה של גוגל ומציעה שלל כלים לפרסום ולשיווק עסקים ולמיתוג עצמי, במה לחדשות וקהילות