מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
להתפרצות הגלובלית של מגיפת הקורונה הייתה השפעה עמוקה על ההיבטים השונים של החברה, ובעיקר עם שוק העבודה. כשהעולם התמודד עם אתגרים חסרי תקדים, הדרישות והציפיות של מחפשי העבודה עברו שינוי. יש שהחליפו מקום עבודה, עשו הסבה, התמקדו במשרות היברידיות, שינו את נקודת המבט על מקום העבודה האידיאלי. במאמר זה אתייחס לקשר ההדוק בין הצורך ליצור מיתוג מעסיק חזק לבין משבר הקורונה.
הקורונה אילצה ארגונים ליישם מדיניות עבודה מרחוק כדי להבטיח המשכיות עסקית ושמירה על בריאותם של העובדים. כתוצאה מכך, ההיברידיות התחזקה, הגמישות עלתה וכל נושא רווחת העובדים שינה צורה. כיום, דורשי עבודה מחפשים תפקידים המציעים אפשרויות עבודה מרחוק או מודלים היברידיים, המאפשרים להם לשמור על איזון בין עבודה לחיים האישיים ולהפחית מתחים הקשורים לעבודה.
אי הוודאות שהביאה הקורונה הדגישה את הצורך של עובדים ביציבות ובטחון במקומות עבודה. ארגונים שיישמו תכנית מגירה במשבר הקורונה והפגינו כושר הסתגלות ויציבות נתפסו כמקומות עבודה מחושבים שדואגים לרווחת העובדים. אותו חוסן הפך להיות המצרך הכי חשוב במתכון לשקט תעסוקתי. עובדים שחוו טלטלה בזמן הקורונה, פוטרו או עבדו חלקית והפסידו כסף, איבדו אמון במערכת אליה הם השתייכו והרבה מהם בחרו לעבור למקום עבודה אחר. יציבות וביטחון בעבודה זו לא סיסמה, זו הדרישה הכי עמוקה של כל אדם ששואף ליציבות בחייו.
המגיפה טשטשה את הגבולות בין העבודה לחיים האישיים והובילה לשחיקה וללחץ מוגבר בקרב העובדים. מחפשי עבודה נותנים כיום עדיפות לארגונים המקדמים איזון בריא בין עבודה לחיים האישיים. מעסיקים יכולים להפגין את המחויבות שלהם לאיזון בין עבודה לחיים הפרטיים על ידי הצעת שעות גמישות, חופשות בתשלום ותוכניות בריאות לתמיכה ברווחת העובדים. בתוכנית למיתוג מעסיק חשוב מאוד להציג איך הארגון תורם לאיזון בין העבודה לחיים הפרטיים, יתרון עצום בתהליך גיוס עובדים.
המעבר המהיר לעבודה מרחוק ודיגיטליזציה במהלך הקורונה הדגיש את החשיבות של מיומנויות דיגיטליות ואוריינות טכנולוגית. מחפשי עבודה נוטים לחפש תפקידים הדורשים מיומנות בכלים דיגיטליים ופלטפורמות שיתוף פעולה מרחוק. מנהלי HR חייבים לתעדף תוכניות לשיפור מיומנויות כדי לצייד את כוח העבודה שלהם בכישורים הדיגיטליים הדרושים.
הקורונה הביאה סוגיות חברתיות וסביבתיות לראש התודעה הציבורית. מחפשי עבודה נמשכים יותר לחברות המפגינות יוזמות ואחריות חברתית כולל מעורבות קהילתית. מנהלי משאבי אנוש וגיוס צריכים להדגיש את מאמצי האחריות החברתית שלהם ולהציג את זה בתוכנית התוכן למיתוג מעסיק.
הדרך בה מעסיקים בחרו לתקשר עם העובדים בזמן המשבר, קבעה את הלך הרוחות לאחר מכן. שקיפות, תמיכה, עידוד, התחשבות חיזקו את הקשר בין העובדים למעסיקים. הפתיחות וההקשבה בעת משבר שיחקה תפקיד מכריע לעיצוב מיתוג המעסיק, לבניית אמון וביטחון בין העובדים והמועמדים הפוטנציאליים.
ארגונים שהציעו תמיכה נוספת לעובדים בעת משבר הקורונה ולאחריה יצרו תדמית אחראית וחיובית. משאבים לבריאות הנפש, סיוע בטיפול בילדים או חופשת מחלה ממושכת, יצרו מערכת יחסים אישית יותר עם העובדים ויכולת ההישענות על הארגון יצרה מחוייבות הדדית. מקומות עבודה שהעניקו פתרון לפעילות עם ילדי העובדים והאירו בזרקור את המחוייבות זכו למחיאות כפיים סוערות ברשת.
מיתוג מעסיק הוא מאמץ מתמשך, והקורונה הייתה רק היבט אחד שיכול היה להשפיע על המוניטין של החברה כמעסיקה. הקשר בין הקורונה (COVID-19) למיתוג מעסיק טמון באופן שבו מעסיקים הגיבו לאתגרים וההזדמנויות שהביאה המגיפה וכיצד פעולות אלו השפיעו על תדמיתם ופנייתם כמעסיק. בקורס גיוס דיגיטלי למנהלי HR וגיוס נדבר על הקשר בין רווחת העובדים ליצירת מיתוג מעסיק מוצלח.