המרכז לשיווק ולגיוס דיגיטלי – אורית שירה רונן
בעשור האחרון, התפקיד של מנהל/ת משאבי אנוש השתנה מהיסוד. אם בעבר נמדדה הצלחת ה-HR לפי עמידה בלוחות זמנים של גיוס או דיוק בתהליכי שכר, היום נדרש תפקוד אחר לגמרי מנהיגות ארגונית שמובילה חדשנות. לא כהצהרה, אלא בפועל. בפשטות: מנהל ה- HR הוא לא רק תומך שינוי הוא הגורם שמייצר אותו.
חדשנות ארגונית מתחילה ונגמרת באנשים,, ולא רק בטכנולוגיה. כאן בדיוק נכנס תפקידם של מנהלי HR, אשר פועלים על קו התפר שבין מדיניות ארגונית לצרכים אנושיים, בין אסטרטגיה עסקית לבין תרבות חיה ונושמת. זהו תפקיד שדורש הבנה עסקית, ראייה מערכתית, יכולת הובלה לצד הקשבה, ובעיקר: אומץ מקצועי להניע תהליכים בזמן אמת.
מנהל/ת משאבי אנוש שמוביל חדשנות, מבין שהשאלה האמיתית היא לא "איך נטפל במשבר הבא", אלא "איך נייצר תרבות ארגונית שמזהה בעיות מראש, יודעת להתאים את עצמה, ויוצרת לעצמה יתרון תחרותי בזמן אמת".
בתי ספר להכשרת -HR כבר מבינים שהכשרה מנהלי משאבי אנוש מצריכה הרבה מעבר ל"חוקי עבודה וראיונות". היא כוללת:
היכולת של מנהל/ת HR ליזום שינוי, להטמיע תהליכים ולחבר בין המחלקות השונות, הופכת אותו/ה לדמות מפתח בכל הנהלה שמבינה מה מניע את העסק באמת: האנשים.
חדשנות ארגונית היא לא פרויקט היא גישה. ומנהלי HR הם מי שאחראים לעצב את המציאות הזו, כל יום מחדש. הם נדרשים להיות עם רגל אחת בתפעול ורגל שנייה בחזון ולחבר בין עולמות שלא תמיד יודעים לדבר זה עם זה. יותר מאי פעם, ניהול משאבי אנוש איננו תפקיד "רך", אלא עמדת השפעה קריטית להצלחת הארגון.