לינקדאין מעדכנת אלגוריתמים - איך זה ישפיע עליכם?
לינקדאין מתחדשת בעדכון אלגוריתמי כדי לשפר את חווית המשתמש והמעורבות בפלטפורמה. המטרה של לינקדאין לעודד תוכן בעל ערך, פרודאקטיביות ופיתוח מקצועי. ככל שתתמקדו כך ייטב. במאמר הזה אתייחס באופן כללי לעדכוני אלגוריתמים (לא רק של לינקדאין) כדי שתפנימו שהכל דינמי שם בחוץ, אפרט מה הסיבות הבולטות לעדכונים אלו, ומי היתה המלכה האם בעדכוני אלגוריתמים.
כמה שאני אוהבת לכתוב על עדכוני אלגורתמים
האלגוריתמים במנועי חיפוש וברשתות חברתיות עוברים עדכונים תכופים כחלק מהמאמצים המתמשכים לשפר את חווית המשתמש. עדכונים אלו שואפים לספק תוכן רלוונטי, בעל ערך ומותאם אישית. הסיבות לרב יהיו:
- רלוונטיות והתאמה אישית: מנועי חיפוש ורשתות חברתיות שואפים להבין את העדפות המשתמשים ותחומי העניין. על ידי ניתוח אינטראקציות של משתמשים (קליקים, התקשרויות, מעקב אחרי דפים, שיוך לקבוצות, לייקים, תגובות ושיתופים ועוד) האלגוריתמים יכולים לספק תוכן מותאם לכל משתמש, ולהפוך את הבילוי ברשת החברתית למועדף.
- איכות ואמינות: עדכוני אלגוריתמים מעדיפים תוכן איכותי ואמין. במקרים בהם האלגוריתמים מזהים תוכן מטעה או בעל ערך נמוך הם יחסמו את הופעתו או יפחיתו את החשיפה אליו.
- מאבק בספאם ובמידע מטעה: מנועי חיפוש ורשתות חברתיות פועלים כדי להילחם בספאם או בתוכן מטעה שעלול להשפיע לרעה על חווית המשתמש. עדכוני אלגוריתמים עוזרים לזהות ולסנן תוכן כזה (נעזרים גם בבינה מלאכותית).
- גיוון התוכן: עדכוני אלגוריתמים פועלים לקידום תוכן מגוון במטרה לעורר עניין בקרב המשתמשים ולספק מידע שונה.
- מעורבות ושימור משתמשים: שיפור חווית המשתמש באמצעות תוכן רלוונטי ומרתק הוא קריטי לשימור משתמשים. כל פלטפורמה שואפת לשמור על משתמשים פעילים ומרוצים כדי להאריך את חייה בנעימים.
- ביצועי מודעות ויצירת הכנסות: עדכוני אלגוריתמים יכולים להשפיע על מיקוד וביצועי מודעות, ולעזור למפרסמים להגיע לקהל מבוקש בצורה יעילה יותר. ביצועי מודעות משופרים מועילים להגדלת ההכנסות של הפלטפורמה.
- אופטימיזציה לנייד: עם השימוש הגובר במכשירים ניידים, האלגוריתמים מתעדכנים לעתים קרובות כדי להבטיח שהתוכן ידידותי לנייד ונגיש במכשירים שונים.
- משוב ממשתמשים: משוב משתמשים ממלא תפקיד משמעותי בעדכוני אלגוריתמים. פלטפורמות אוספות באופן פעיל משוב משתמשים כדי לזהות נקודות כאב ואזורים לשיפור.
- תחרותיות: עדכוני אלגוריתמים עשויים להיות מושפעים מהתחרות מול פלטפורמות אחרות. רשתות חברתיות ומנועי חיפוש נלחמים על משתמשי הרשת, וייעול השירות שהם מציעים.
איך משפיעים עדכוני האלגוריתמים על התוכן שאתם יוצרים?
עדכוני אלגוריתמים יכולים להשפיע באופן משמעותי על התוכן שאתם מפרסמים, על הנראות, המעורבות והביצועים שלו. כיוצרי תוכן, חשוב שתתעדכנו בשינויי האלגוריתמים ותתאימו את אסטרטגיית התוכן למציאות החדשה. יכולת הסתגלות ותגובה מהירה יעלו אתכם על דרך המלך. גיוון בסוגי התוכן ופרסום נושאים חדשים יכולים להגדיל את מעגל העוקבים, ולהוביל להפצה שלו. אחת הדרכים לזהות שינויי אלגוריתמים היא לבחון את מערכת הנתונים שלכם באופן קבוע.
תצליחו לזהות תוכן מבוקש שמהדהד עם הקהל שלהם באמצעות מדדי המעורבות. בכל פלטפורמה קיים ממשק נתונים, מעקב קבוע יציף לכם מגמות, העדפות ואילו נושאים עניינו את הגולשים. אל תדלגו עליו.
לינקדאין מעדכנת אלגוריתמים ומבקשת תוכן
מקצועי ובעל ערך
אחזור אל עדכוני האלגוריתמים בלינקדאין: לא קשה לזהות שהיה פה עדכון, המעורבות השתנתה. לפי LinkedIn, לאחרונה היא פנתה אל משתמשים וביקשה את עזרתם בדירוג התוכן, והזוכים הם: פוסטים שמפגינים מומחיות, כולל טיפים, דוגמאות ועצות.
לינקדאין הממושמעת פרסמה את הכיוון החדש: מיטוב לתוכן שמקדם מקצועית. "המטרה שלנו היא לוודא שבכל פעם שמשתמש נתקל בפוסט, הוא ירגיש פרודוקטיבי יותר, מעודכן יותר ומוכן טוב יותר להתקדם בקריירה שלו" (ציטוט מלינקדאין).
משמעות ההמלצה של לינקדאין לעורר את המומחים שבחבורה, וזה הסיבה שהיא גלגלה את 'הניוזלטר' – במה ממוקדת נושא. מבחינתה, ההתייחסות היא לא רק לטיב התוכן, אלא גם מי כתב אותו ועד כמה הוא מומחה בתחומו. אם יש לכם את הידע והכלים לקדם אחרים באמצעות תוכן – עופו על זה. דברו אל הקהל, עודדו מעורבות, תשאלו שאלות, תנו ערך מוסף.
לדוגמה: עוסקים בתוכן שמותאם למנהלי משאבי אנוש או מנהלי גיוס? תראו יותר מהנושאים האלו בפיד שלכם, ואם תכתבו על זה, הקהל שלכם יראה יותר מזה.
כולם לוקחים השראה מעדכוני האלגורתמים של הגדולה מכולן - גוגל
לפני שנים, לימדתי בקורסי SEO, וכתבתי לא מעט תוכן על עדכוני אלגוריתמים בגוגל. האהוב עליי היה עדכון פנדה – Google Panda ב -2011, ולמה? בגלל המשקל שהוא נתן לתוכן זבל ותוכן משוכפל. שמחתי ביום שאחרי… כשגוגל "גילחה" אתרים שלמים ואף הענישה אותם. אתרים או דפים חשובים בביטויים תחרותיים, – פשוט עפו או נעלמו. מכה קשה לכל בעל אתר שלא העריך איכות או הקשיב למקדמי אתרים ברמה נמוכה.
עדכוני אלגורתימיים נוספים שריגשו אותי…
עדכון פינגווין – Google Penguin, שהתגלגל ב- 2012 במטרה להיאבק בספאם ובמערכי קישורים. אחר כך… עדכון יונק הדבש, ב- 2013. Google Hummingbird חולל מהפכה באופן שבו גוגל פירשה שאילתות חיפוש על ידי הדגשת ההקשר והכוונה מאחורי החיפוש במטרה לספק תוצאות רלוונטיות יותר. אח"כ הגיעה היונה ללא עלה של זית – Google Pigeon – שהתגלגל ב- 2014 והתייחס לתוצאות חיפוש מקומיות. ואחרון חביב שאזכיר – Mobilegeddon מ-2015 שדרש התאמה לניידים.
אחרי כל עדכון הרגשתי סדר עולמי חדש. זכיתי לראות דירוגים גבוהים בקלות בקרב הלקוחות, ועפתי על המצגת שהכנתי בימים ההם לסטודנטים, כי הצגתי להם לפני ואחרי. גוגל היא המלכה האם של עולם הדיגיטל, וכולן אבל כולן אחריה.
לסיכום...
אוף אני יכולה לכתוב על זה שנים. עדכוני אלגורתמים היו הסיפוק הכי גבוה בעבודה שלי לפני עידן הרשתות החברתיות. אהבתי לראות את השינויים לייב, את האתרים הטובים עולים את הגרועים יורדים, הרגשתי שגוגל עושה צדק של ממש. ובאשר לעדכוני אלגוריתמים בלינקדאין וברשתות חברתיות נוספות, תזכרו שיש להם מגבלה של הצגת תוכן לגולשים, ולכן יש עדכונים שיעלו את הטובים ביותר לטופ. אז תהיו טובים.