גיוס ולינקדאין - אהבה ממבט ראשון
המדיה החברתית השתלטה על העולם. אין כמעט עסק 1 שלא חווה שינוי כזה או אחר מהרשתות החברתיות. בכתבה הזו אתמקד בלינקדאין – אהובתי, שאם היה לי יותר זמן הייתי ישנה שם. לינקדאין היא לא עוד עוד אתר אינטרנט או עוד רשת חברתית, לינקדאין היא זירה מאוד מעניינת! נקודה. היא סופר אפקטיבית בכל הקשור לקידום מקצועי, שינתה את כללי המשחק המקובלים בעולם הגיוס והפכה למעצמה דיגיטלית עם השפעה גלובלית. בדור האחרון, כאשר עולם התעסוקה משנה לחלוטין את פניו, לינקדאין מוצאת את כל הדרכים (כולל שידורי לייב וקבוצות דיון פעילות), כדי להניע את גלגלי העיניים.
לינקדאין הפכה להיות גולת הכותרת של מגייסים ומנהלי משאבי אנוש, ותפסה את 'המקום' כערוץ תקשורת בסיסי עם מועמדים. המסוגלות של לינקדאין לככב נובעת מהמיקוד התעשייתי.

עצירה ראשונה - הפרופיל בלינקדאין
לינקדאין מעוניינת להיות "מדורת השבט" העסקית של חברות, ארגונים ובעלי מקצוע. ולכן, משתמשים ב – Linkedin שרוצים לעבוד איתה, צריכים לפעול כל העת כדי לשפר את הנוכחות שלהם, ונקודת ההתחלה היא הפרופיל האישי. במבט ראשון, למגייס/ת תהיה אינדיקציה רחבה אודות ההתאמה של מועמד פוטנציאלי למשרה שהם מציעים. אין ספק שפרופיל שנראה טוב (כישורים, תפקידים אחרונים, המלצות, תמונת פרופיל ברורה בלינקדאין וכו') יהיו בין המועדפים בקרב מגייסים. יש להם מספיק אינפורמרציה לקרוא ולקבל עוד רסיסי מידע אודותכם גם אם אתם לא מחפשי עבודה אקטיביים.
לא עוד סתם עוקב
לינקדאין יוצרת עבור המשתמשים סביבת עבודה, במה לבנות קשרי עבודה שוטפים או פוטנציאליים. בקרב חברות וארגונים מסוימים קיימת דרישה לעשות שימוש ברשת החברתית לטובת צרכי עבודה, הגדלת מעגל הקשרים, חיכוך בקבוצות בעלי עניין משותף, איתור אנשים, גיוס, שיווק ומכירות.
קיימת לגטימציה מלאה לפנות אחד לשניה בנימה עסקית, ולמרות שאפשר להתקיים בלינקדאין עם פרופיל חינמי, משתמשים רבים בוחרים לשדרג את הפרופיל ולזכות בכלים מתקדמים לטובת חיפוש מעמיק, שליחת הודעות, גיוס, מעקב ועוד. אותו מסד נתונים עצום פרוש לרגלי פעילי הרשת, יש לנצלו כראוי.
כשאתם מושכים את ה TOP
לינקדאין גדושה ב'מחפשי עבודה פאסיביים', אלו שלא מצהירים שהם מחפשים אבל עוקבים אחרי המתרחש בזירת הגיוס. גם אם אין להם שום כוונה לעזוב את מקום עבודתם, פרסום טוב, ממגנט, יכול למשוך עם עיניהם של כשרונות העל.
מנהלי משאבי אנוש ממזמן לא יושבים במסגרת המחלקה שלהם בלבד, אלא עובדים בשיתוף עם מחלקת השיווק, ולמה? כי יש השפעה ישירה בין מחלקת הגיוס בארגון למיתוג ולנראות שלה. אז מעבר לפרופיל, לדף חברה מקצועי, תוכן מעניין ומושך, דרושה אינטרקציה טובה עם הקהל.
להרכיב נבחרת גיוס
כדי לצאת מהקופסה ולאפשר לארגון שלכם להחזיק את המומחים הטובים ביותר בתחומם, צוותי הגיוס נדרשים לעבודה יעילה, ובה בעת להתאמת שיטות העבודה למגמות החמות בשוק. המטרה המרכזית היא ליצור צוות גיוס חזק מאוד, שמונע מיכולות מיון וסינון מצוינות. לצד זאת, נדרשים המנהלים להשקיע משאבים בהדרכות ובהכשרות מקצועיות, תוך דגש מהותי על מיומנויות גיוס בלינקדאין. ככל והצוות מנוסה יותר, כך ההכשרות הופכות לפרקטיות יותר וההזדמנות ליצור שיח מקצועי עמוק מעודדת את צוות הגיוס להעלות סוגיות מאתגרות יותר במהלך ההכשרה. וזו היא ההזדמנות לשפר ביצועים, לחדד תובנות ולהעצים את יכולות הצוות לטווח הארוך.

חדות עין או לשון
המשימה הקריטית ביותר בתהליך גיוס בלינקדין, היא הפניה למועמד הפוטנציאלי. חידוד מיומנויות התקשורת הבין אישית הכתובה, כמו גם יצירת אמות מידה לשיחה מקצועית עם מועמד, דורשות תרגול ועבודה. כך שאתם רוצים לאפשר למגייסים בחברה להתנסות בעצמם בתהליך השיחה הראשונית, עוד לפני שהם יוצאים לדרכם, להתמצא בכל פיצ'ר קיים ולהרחיב את יכולת החיפוש, סדנת גיוס בלינקדאין היא Must עבורם.
האם אתם in -לינקדאין או OUT?
אם אתם בפנים ושואלים עצמכם לכמה אנשים אתם צריכים להתחבר בלינקדאין כדי לשחק את המשחק, התשובה שלי היא – זה תלוי. ההתקשרויות האפקטיביות חשובות יותר מכמות החיבורים. אז אין טעם להתחיל לעקוב או להציע עצמכם ללא מטרה. בהצלחה.
רוצים להזמין הדרכה על LINKEDIN?

לינקדאין למנהלים, אין מנוס ב- 2020
לא מעט בכירים בחברות ובארגונים בישראל עדיין לא התרגלו לרשת החברתית לינקדאין. כידוע, כל מנהל ומנהיג בעידן של היום זקוק ליכולות הנהגה חברתיות המושפעות בין היתר מפעילות סושיאלית.

שאלות ותשובות על הקשר בין גיוס & שיווק
לינקדאין פותחת צוהר רחב לאלו שרוצים להכיר טוב יותר את התעשיה, חושפת מובילי דעה וחדשות בזמן אמת, מעניקה הזדמנויות בלתי מוגבלות למחפשי עבודה, מהווה קרקע פוריה למיתוג הגדלת התנועה, פרסום ומכירות.

לינקדאין LINKEDIN ב -2020: דפי חברה
משפריצה יצירתיות, מתחדשת ומשתנה, משדרגת את האפליקציה, סוחפת וחושבת על כולם. על במה לשיווק חברות B2B, מתן פתרונות למחפשי עבודה, דחיפת סטודנטים, למשרות, כלים למנהלי גיוס HR ועוד