מנטורית לעסקים, מרצה לקידום אתרים ובעלת קורס מדיה חברתית. מנהלת מרכז הדרכות שיווק באינטרנט Orit Ronen Internet Trainnig לחברות ולארגונים על מדיה חברתית, קידום אתרים ושיווק דיגטלי - 052-6351675.
קורס מדיה חברתית והדרכות – אורית שירה רונן
  • ראשי
  • קורס מדיה חברתית בתל אביב
  • סדנאות
  • הדרכות דיגיטל לארגונים
  • הדרכות פרטיות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • אודותי
  • חדשות דיגיטל
  • FAQ
  • צרו קשר
  • ראשי
  • קורס מדיה חברתית בתל אביב
  • סדנאות
  • הדרכות דיגיטל לארגונים
  • הדרכות פרטיות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • אודותי
  • חדשות דיגיטל
  • FAQ
  • צרו קשר
ראשי » מאמרים וחדשות אחרונים » הכלי לבדיקת בטיחות: פייסבוק מול גוגל
17 בנובמבר 2015

ב 5 השנים האחרונות אנו עדים לניצול הטכנולוגיה לטובת איתור נעדרים בזמן אסונות בכל העולם. בשבוע האחרון, פייסבוק האירה לנו זרקור גדול על הכלי לבדיקת בטיחות Facebook Safety Check וגרמה לנו להתפאר מהיכולות שלה. אך היא לא היתה הראשונה שיצרה כלי לבדיקת בטיחות אנשים, לפניה היתה גוגל שהמציאה את Google Person Finder ולפני גוגל היו לא מעט אתרים שניסו ליצור מערכת מידע בזמן אסונות. 

על הכלי המצוין של גוגל למציאת נעדרים בזמן אסון – Google Person Finder
לפני 5 שנים, גוגל פיתחה כלי בשם Finder, שהתמקד בחיפוש נעדרים בזמן אסונות ומשברים. כבר אז כתבתי על הכלי מאמר ברשת. הכלי לאיתור נעדרים של גוגל החל את דרכו בשנת 2010 בזמן רעידת האדמה בהאיטי (ינואר 2010) ובהשראת  האסון שהותיר הוריקן קתרינה. עד כה השירות פעל ב 11 מצבים של אסונות בכל העולם. רב ההתקשרויות היו בסך הכל חיוניות, מלבד אירוע שקרה בפקיסטן בשנת 2010, שלא צלח בגלל אי קליטה של האינטרנט. כתוצאה מכך גוגל עמלה על פיתוח בו יהיה ניתן לתקשר גם במקומות שאין בהם גישה לאינטרנט והוכיחה זאת באסון נפאל.

google-person-finder real time

כלי הבטיחות של גוגל מתורגם ל 40 שפות (עם דגש על מדינות בעלות נטיה לאסונות טבע) ונכתב בקוד פתוח כך שאתרים יכולים להטמיע אותו באתר. כל המידע נגיש לכלל הציבור ואף קיימת אפשרות להוריד את המידע באמצעות בקשה. גוגל מדגישה שהיא אינה אחראית על אמינות הנתונים המתקבלים אך היא מתירה למשתמשים יכולת דיווח על תוכן לא אמין, פוגעני וספאם. היתרון של הכלי לאיתור נעדרים של גוגל – Google Person Finder הוא שניתן לקבל התראה במייל על מידע שהתקבל לגבי אדם מסוים ועדכונים שוטפים, כך שאם אין לכם חשבון פייסבוק, עדיין תוכלו להתעדכן.

איך זה עובד – איתור נעדרים "Google Person Finder"
כפי שאתם יכולים לראות בצילום המסך, קיימות 2 אפשרויות:
1. חיפוש קרובים – "אני מחפש מישהו". הגולשים יכולים לבצע חיפוש על נעדר על ידי מילוי פרטים – שם מלא.

google person finder_lookoing for someone
2. עדכון מידע – "יש לי מידע על מישהו". הגולשים יכולים לעדכן פרטים אודות נעדרים או אנשים שנמצאים במקום האירוע, על מנת לעדכן את המידע יש להזין את השם המלא של הנעדר.

google person finder_info about someone

גוגל מציינת שזמן מה אחרי האסון היא מסירה את רשימות האנשים, על מנת להגן על הפרטיות ומתריעה על זה בדף הכלי. בצילום המסך תוכלו לראות שהיום לדוגמה 17/11/2015 היא מתחילה למחוק את הרשומות הקיימות מהאסון באסיה, והתוכן יפוג עד 30 יום.

על היישום של פייסבוק: בדיקת הבטיחות – התקפת הטרור בפריז 13/11/2015
בדיקת הבטיחות של פייסבוק Facebook safety check – די מזכירה את הכלי לבדיקת בטיחות של גוגל, רק שהפעם היא זכתה לככב בזמן התקפת הטרור בפריז ומעל ל 4 מליון משתמשים עשו שימוש בו והודיעו שהם בטוחים. בדיקת הבטיחות של פייסבוק החלה לפעול בשנת 2014, לאחר אסון רעידת האדמה בנפאל ובאפגניסטן, במהלך ההוריקן פטרישיה ואסונות טבע אחרים נוספים.

about safety check facebook

איך זה עובד – איתור נעדרים "Facebook Safety Check
1. בדקו התראות – פייסבוק תתריע בפניכם אם אתם נמצאים באזור אסון טבע, ותשאל אם אתם בטוחים.
2. הודיעו שאתם בטוחים – תוכלו לעדכן שאתם במקום מבטחים. במצב זה תראו את תמונת הפרופיל של החבר שסימן שהוא בטוח.
3. בדקו מה קורה עם אחרים – ניתן לבצע חיפוש של אנשים בפייסבוק שעלולים להיות במקום האסון וכמובן להתעדכן בסימונים של חברים.

safety check facebook paris 14_11_2015

המוטו של צוקרברג
בחודש אפריל, בזמן רעידת האדמה שהתרחשה בנפאל, צוקרברג כתב בפוסט בפייסבוק: "הבוקר הופעלו בדיקת בטיחות לאנשים שנפגעו ברעידת האדמה בנפאל. זוהי דרך פשוטה לאפשר לבני משפחה ולחברים לגלות שאתה בסדר. אם אתה באחד מהאזורים שנפגעו ברעידת האדמה, תקבל הודעת שאלה – אם אתה בטוח, ואם תרצה לדעת מה מצב החברים שלך. בזמן אסונות, אנשים צריכים לדעת אם יקיריהם בטוחים. אלו רגעים בהם יכולת ההתקשרות היא חשובה באמת. המחשבות שלי עם כל מי שחווה טרגדיה מהסוג הזה". ולאחר ההתקפה הוא פרסם את הפוסט הבא:

about facebook safety check mark post
העולם מוריד פרופיל
הרשת צבעה את עצמה מאז האסון בפריז בצבעי הדגל של המדינה. דף הבית של יוטיוב הציג את דגל צרפת והציע עדכוני חדשות. בפייסבוק משתמשים החליפו את תמונת הפרופיל שלהם בגווני הדגל, כולל מארק צוקרברג. בדף הבית אמאזון מתנוסס דגל צרפת, נראה שחברות ומותגים מובילים הסכימו עם מנהלי מדיה חברתית שמייצגים אותם להביע את הזדהותם באמצעות יצירת קבצים גרפיים שהפכו להיות סופר ויראליים ברשת. וכל זאת קורה במקביל לקריאות להגביר את פעולות הטרור בעולם, ולשאלות של משתמשים למה הרשתות החברתיות מזדהות רק עם התקפת הטרור בפריז ולא עם שאר התקפות טרור שקורות בעולם.
נפלאות הטכנולוגיה???

safety check - paris

« פוסט קודם
פוסט הבא »
    הדרכות לארגונים ולחברות
    הכשרת עובדים
    הדרכות פרטיות אחד על אחד
פייסבוק
לינקדאין
פינטרסט
יוטיוב
טוויטר
אינסטגרם
ייעוץ וליווי אישי
הקמה וניהול ערוצים
יצירת אסטרטגיה שיווקית
פרסום ממומן
מתעניינים בקורס, הדרכה או ייעוץ? התקשרו 052-6351675 או כתבו לי
סדנת פרסום בפייסבוק למתחילים ולמתקדמים
סדנאות

סדנת פרסום בפייסבוק למתחילים ולמתקדמים

 

סדנת אינסטגרם וסדנת פינטרסט לעסקים
סדנאות

סדנת אינסטגרם וסדנת פינטרסט לעסקים

 

סדנת פייסבוק לעסקים
סדנאות

סדנת פייסבוק לעסקים

 

ההרצאה שלי ב'שבוע אורקל 2016': על אסטרטגיה דיגטלית בארגונים
סדנאות

ההרצאה שלי ב'שבוע אורקל 2016': על אסטרטגיה דיגטלית בארגונים

בשנים

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Instagram
רוצים לקבל מידע על הדרכה פרטית או הזמנת הדרכה לארגון?
מאמרים שיכולים לעניין אותך

הכלים החדשים למנהלי קבוצות בפייסבוק ...........................................................
על הכלי לתוכן ממותג באינסטגרם ...........................................................
על החיפוש הויזואלי בפינטרסט ...........................................................
איך קורס מדיה חברתית יכול לעזור לעסק שלך?
הוידאו עלה להם לראש! חדש ב Facebook
...........................................................
למה החשיפה לפוסטים יורדת ב Facebook? ...........................................................
איך מעלים סרטון 360 לפייסבוק וליוטיוב?
...........................................................
המדריך לגודל תמונות ברשתות החברתיות ...........................................................
מה זה קידום אתרים במנועי חיפוש – SEO? ...........................................................
לינקדאין ומיקרוסופט יחד: אל תעשו בפרופיל האישי בלינקדאין!
מדריכים לשיווק במדיה חברתית

המדריך לשיווק ופרסום בפייסבוק
...........................................................
המדריך לשיווק ופרסום באינסטגרם ...........................................................
המדריך לשיווק ולפרסום בפינטרסט ...........................................................
חדשות מדיה חברתית, מאמרים וטיפים לשיווק
...........................................................
שאלות ותשובות במדיה החברתית
קורס מדיה חברתית, הדרכות וסדנאות 052-6351675
קורס מדיה חברתית
...........................................................
הדרכות שיווק באינטרנט לארגונים
...........................................................
הדרכות פרטיות
...........................................................
סדנאות מדיה חברתית
...........................................................
סדנת פייסבוק לעסקים
...........................................................
סדנת לינקדאין
...........................................................
סדנת פינטרסט
...........................................................
סדנת אינסטגרם
...........................................................
סדנת אינסטגרם ופינטרסט למעצבים
...........................................................
מפת האתר
כל הזכויות שמורות © 2018 לאורית שירה רונן - קורס מדיה חברתית, הדרכות דיגיטל ושיווק באינטרנט אין לשכפל את החומר באתר זה, לצלם, להשתמש בו במטמון או בכל דרך אחרת, אלא באישור מראש בכתב

קורס מדיה חברתית

הרשמה מוקדמת במחיר מיוחד >>>

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס