מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.

המרכז לשיווק וגיוס דיגיטלי – אורית שירה רונן
  • ראשי
  • קורס גיוס דיגיטלי
  • קורס מיתוג מעסיק
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • קורס AI ל-HR
  • סדנאות
  • סדנת לינקדאין
  • הדרכות לארגונים
    • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • עליי
  • בלוג
  • כתבו לי
  • ראשי
  • קורס גיוס דיגיטלי
  • קורס מיתוג מעסיק
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • קורס AI ל-HR
  • סדנאות
  • סדנת לינקדאין
  • הדרכות לארגונים
    • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • עליי
  • בלוג
  • כתבו לי
ראשי » מאמרים וחדשות אחרונים » מיתוג מעסיק בזמן מלחמה
22 בנובמבר 2023

מיתוג מעסיק בזמן מלחמה או משבר לאומי

בחודש האחרון (מאז 10.10) אני עוסקת בייעוץ וליווי חברות וארגונים בתהליך מיתוג מעסיק מסוג אחר… מיתוג מעסיק בעת מלחמה. החלטתי לשתף אתכם במספר טיפים ורעיונות שתוכלו ליישם בתקופה זו ולאחריה – בעת ההתאוששות. 

בבסיסו, מיתוג מעסיק עוסק במוניטין של ארגון כמעסיק והצעת הערך שלו לעובדיו לעומת מוניטין המותג והצעת הערך שלו ללקוחות. בתקופות של משבר לאומי, כמו מלחמה או מגיפה (שכחנו את הקורונה) הדרך שבה חברה או ארגון מנהלים את מותג המעסיק יכולה להשפיע באופן משמעותי על הצלחתם בטווח הארוך ועל יחס העובדים.

Wartime employer branding

מה זה מיתוג מעסיק בכלל?

מיתוג מעסיק מתייחס לדרך שבה חברה משווקת את עצמה כדי למשוך ולשמור על הון  אנושי איכותי באמצעות שילוב תרבות החברה, ערכיה והחוויה הכוללת שהיא מספקת לעובדיה. ב-5 השנים האחרונות, המונח תפס תאוצה בישראל ומנהלי HR ומגייסים נחשפו למונחים שיווקיים ודרכים חדשות במסעות הגיוס.

מיתוג מעסיק בעת מלחמה

מיתוג המעסיק הופך להיות קריטי במהלך משבר לאומי כאשר חוסר הוודאות והחרדה גבוהים, וחלים שינויים בהתנהלות החברה או הארגון, הן מבחינת הלקוחות והן מבחינת העובדים. זה הרגע בו הוא הופך לשמש כעוגן מכריע עבורם. הבנה מחודשת זו מדגישה את החוסן והכושר ההסתגלות שמותג מעסיק חזק יכול להקנות לארגון בזמנים מאתגרים.

קורס גיוס בלינקדאין למנהלי משאבי אנוש וגיוס

10 טיפים לאסטרטגיית מיתוג מעסיק בעת מלחמה

1. תקשורת שקופה ועקבית:
אחד הצעדים החשובים ביותר שחברה יכולה לנקוט בעת משבר הוא לשמור על תקשורת פתוחה וכנה. העובדים צריכים להיות מעודכנים לגבי מצב החברה, תוכניות עתידיות וכיצד המשבר משפיע עליהם. שקיפות מטפחת אמון ומבטיחה לעובדים שהם חלק מוערך בחברה.

2. מתן עדיפות לרווחת העובד:
משבר לאומי יכול לגבות מחיר מבריאותם הנפשית והפיזית של העובדים. מעסיקים שמתעדפים את רווחתם של עובדיהם – על ידי הצעת סידורי עבודה גמישים, תמיכה בבריאות הנפש או הטבות נוספות בשירותי בריאות – מוכיחים שאכפת להם מהצוות מעבר לתפוקת העבודה. חמלה זו יכולה לחזק משמעותית מותג המעסיק.

3. הפגנת אחריות חברתית
חברות המעודדות סיוע או תומכות בקהילות מוחלשות בזמן מלחמה מדגישות את המחויבות לאחריות חברתית וערכיה, מה שהופך אותה לאטרקטיבית יותר לעובדים קיימים ופוטנציאליים המאמינים ומיישמים אופן פעולה דומה. גיוס מתנדבים הוא מבורך בכל עת ובפרט עכשיו.

4. מנהיגות גלויה ואמפתיה:
למנהיגים יש תפקיד מכריע בעיתות משבר. מנהיגות גלויה ואמפתית, שבה מנהלים מתקשרים ישירות עם העובדים ומפגינים הבנה וחמלה אל מול האתגרים העומדים בפניהם, יכולה לחזק את מותג המעסיק. האנשה תורמת לבניית קשרים עמוקים עם עובדים.

5. כושר הסתגלות גבוה:
מעסיקים שמסתגלים במהירות למציאות חדשה הנכפית עליהם כמו מלחמה, מחזקים את החוסן וכושר ההסתגלות בתחומים נוספים, כגון מעבר למודלים עסקיים אחרים או אימוץ טכנולוגיות חדשות. יכולת הסתגלות גבוהה,  לא רק עוזרת בניווט בזמני משבר אלא גם מצביעה על יציבות וחוזק.

תוכנית קורס גיוס דיגיטלי

6. הסברה לעובדים:
עידוד העובדים לחלוק חוויות במהלך המשבר הוא כלי רב עוצמה. קולות חיוביים אותנטיים מתוך החברה יכולים לשפר משמעותית את השיח עליה ובכך להדהד מוניטין מעסיק טוב.

7. התמקדות בעתיד:
גם במשבר, חשוב לתקשר את החזון לטווח הארוך, ואיך העובדים משתלבים בעתיד הזה. גישה זו מרגיעה את העובדים לגבי יציבות עבודתם והכיוון של החברה, ותורמת למותג מעסיק נאמן.

8. הכרה ותגמול:
הכרה בעבודה הקשה ובמסירותם של העובדים בזמנים קשים כמו מלחמה היא חיונית. ההכרה יכולה להיות בצורות שונות – מהודעות "תודה" פשוטות ועד להתחשבות בסידורי עבודה מיוחדים ותפקוד מרחוק. 

9. הזדמנויות למידה ופיתוח:
מתן הזדמנויות להתפתחות מקצועית בזמן מלחמה מצביעה על כך שהחברה משקיעה בעתידם של עובדיה בכל מצב ובכל זמן . מחויבות זו לצמיחה היא מרכיב מרכזי במותג מעסיק חזק. הדרכות לארגונים מכל סוג יתקבלו בברכה.

10. תרבות עבודה חיובית:
שמירה על תרבות עבודה חיובית ומכילה גם בזמן מצוקה, מייחדת את המעסיק על פני אחרים. סביבת עבודה תומכת היא גורם מפתח למשיכה ולשימור הון אנושי איכותי ובריא. מנהלי משאבי אנוש HR ומגייסים צריכים לפתח בזמן זה סבלנות וחמלה יוצאי דופן.

מעוניינים בייעוץ או ליווי למיתוג מעסיק בעת מלחמה?

לכל הסדנאות לשיווק וגיוס

מיתוג מעסיק בעת מלחמה: אילו סוגי תוכן מומלץ לפרסם ברשתות החברתיות?

  • תמיכה בעובדים ובני משפחותיהם.
  • התנדבות של עובדים ומעורבות קהילתית.
  • פרויקטים קהילתיים בחסות החברה או שיתופי פעולה עם ארגונים מכל סוג.
  • יוזמות לרווחת העובדים ובריאותם: עדכונים על סדנאות, וובינרים, ויוזמות לפעילות פיזית.
  • פיתוח מקצועי והדרכה: שיתוף תוכניות הכשרה, סדנאות וקורסים העומדים לרשות העובדים.
  • סיפורי הצלחה של עובדים שזכו לקידום קריירה בזמן המלחמה.
  • הודעות על מלגות או תוכניות השתלמות בחסות המעסיק.
  • פעילויות לגיבוש העובדים (ברוח התקופה).
  • עדכונים על פרויקטים של החברה המצביעים על אחריות חברתית והשפעתם על הקהילה או הסביבה.
  • תגובות לאירועים עכשוויים (לא פוליטיים) המדברים אחדות, שיתוף פעולה וחיזוק המורל.
  • גיוס עובדים.

לסיכום... מיתוג מעסיק בעת מלחמה

כמה נקודות חשובות שאני רוצה להתייחס אליהן בקצרה:

  •  מקומות עבודה שמעסיקים עובדים ממגזרים שונים, חייבים לשמר על תחושת האחדות, למנוע פילוג ותחושת ניכור. כדאי ליצור פעילות לגיבוש העובדים ולחזק את השוויון, הגיוון וההכלה במקום העבודה.
  • מעבר לשיחות הפנים ארגוניות שניהלתם עד כה, חשוב לוודא שיש לכם מדיניות ברורה לגבי התנהגות העובדים ברשתות חברתיות כל עוד הם מזוהים עם המותג, כדי להימנע ממשבר מוניטין. 
  • חברות בינלאומיות מסויימות יצטרכו להנמיך ווליום ולהיערך לאירועים בזירה הגלובלית.
  • בזמן ההתאוששות מהמשבר, תהליך גיוס העובדים יהיה מאתגר. היערכו לזה מראש.
 לסדנת מיתוג מעסיק או לקורס מיתוג מעסיק אצלכם בארגון לחצו כאן

מעוניינים בייעוץ או ליווי למיתוג מעסיק בעת מלחמה?

קורסים וסדנאות למנהלי HR - משאבי אנוש וגיוס

קורס מיתוג מעסיק
קורס גיוס דיגיטלי
קורס שיווק דיגיטלי
    הדרכות לארגונים ולחברות
    הכשרת עובדים
    הדרכות פרטיות אחד על אחד
סדנת פייסבוק
סדנת לינקדאין
סדנת פינטרסט
סדנת יוטיוב
סדנת טוויטר
סדנת אינסטגרם
ייעוץ וליווי אישי
הקמה וניהול ערוצים
יצירת אסטרטגיה שיווקית
פרסום ממומן
מתעניינים בקורס, הדרכה או ייעוץ? התקשרו 052-6351675 או כתבו לי
סדנאות שיווק דיגיטלי
קורס בינה מלאכותית AI למנהלי HR וגיוס
סדנאות

קורס בינה מלאכותית AI למנהלי HR וגיוס

סדנת שירות לקוחות למניעת משברים דיגיטליים
סדנאות

סדנת שירות לקוחות למניעת משברים דיגיטליים

קורס מיתוג מעסיק
סדנאות

קורס מיתוג מעסיק

קורס גיוס דיגיטלי למנהלי גיוס ו-HR
סדנאות

קורס גיוס דיגיטלי למנהלי גיוס ו-HR

סדנת גיוס בלינקדאין
סדנאות

סדנת גיוס בלינקדאין

סדנת גיוס בפייסבוק
סדנאות

סדנת גיוס בפייסבוק

סדנת גיוס באינסטגרם למנהלי גיוס
סדנאות

סדנת גיוס באינסטגרם למנהלי גיוס

סדנת שיווק דיגיטלי להכשרת עובדים
סדנאות

סדנת שיווק דיגיטלי להכשרת עובדים

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
רוצים לקבל מידע על הדרכה פרטית או הזמנת הדרכה לארגון?
מאמרים שיכולים לעניין אותך
מילון משאבי אנוש וגיוס עובדים ...........................................................
טיפים למנהלי משאבי אנוש וגיוס ...........................................................
מנהלי ה HR החדשים ...........................................................
מה זה מיתוג מעסיק ב 2024 ...........................................................
גיוס עובדים בלינקדאין ...........................................................
איך קורס מדיה חברתית יכול לעזור לעסק שלך? ...........................................................
גיוס ב-23! מיומנויות רכות VS קשות
...........................................................
מהו גיוס דיגיטלי ב- 2023? ...........................................................
גיוס דיגיטלי - חלק א'
...........................................................
מדריכים לשיווק ולגיוס דיגיטלי
מילון משאבי אנוש וגיוס עובדים ...........................................................
המדריך לגיוס דיגיטלי
......................................
המדריך למיתוג מעסיק
.......................................
המדריך לשיווק ופרסום בפייסבוק ......................................
המדריך לשיווק ופרסום באינסטגרם .......................................
המדריך לשיווק ולפרסום בפינטרסט ........................................
המדריך לשיווק וגיוס בלינקדאין ......................................
חדשות שיווק דיגיטלי ...........................................................
שאלות ותשובות במדיה החברתית
קורסים, הדרכות וסדנאות 052-6351675

קורס גיוס דיגיטלי
.......................................
קורס מיתוג מעסיק
.......................................
הדרכות שיווק באינטרנט לארגונים
...........................................................
קורס שיווק דיגיטלי
...........................................................
סדנאות שיווק וגיוס דיגיטלי
...........................................................
ביה"ס למשאבי אנוש וגיוס עובדים
...........................................................
סדנת פייסבוק לעסקים
...........................................................
סדנת לינקדאין
...........................................................
סדנת פינטרסט
...........................................................
סדנת אינסטגרם
...........................................................
סדנת אינסטגרם ופינטרסט למעצבים
...........................................................
מפת האתר
כל הזכויות שמורות © 2023 לאורית שירה רונן - המרכז לגיוס ולשיווק דיגיטלי אין לשכפל את החומר באתר זה, לצלם, להשתמש בו במטמון או בכל דרך אחרת, אלא באישור מראש בכתב
גלילה לראש העמוד

רוצה לקבל עוד תוכן מקצועי?

ישירות אליך לדוא"ל

דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס