המרכז לשיווק ולגיוס דיגיטלי – אורית שירה רונן

המרכז לשיווק וגיוס דיגיטלי – אורית שירה רונן
  • ראשי
  • סדנת לינקדאין
  • קורס AI ל-HR
  • סדנאות
  • הדרכות לארגונים
    • הדרכות 1X1
  • קורס גיוס דיגיטלי
  • קורס מיתוג מעסיק
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • המלצות
    • מנהלי משאבי אנוש וגיוס ממליצים
    • חברות וארגונים ממליצים
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • עליי
  • בלוג
  • כתבו לי
  • ראשי
  • סדנת לינקדאין
  • קורס AI ל-HR
  • סדנאות
  • הדרכות לארגונים
    • הדרכות 1X1
  • קורס גיוס דיגיטלי
  • קורס מיתוג מעסיק
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • המלצות
    • מנהלי משאבי אנוש וגיוס ממליצים
    • חברות וארגונים ממליצים
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • עליי
  • בלוג
  • כתבו לי
ראשי » טיפים למנהלי משאבי אנוש גיוס HR » 10 טיפים למנהלי HR – סביבת עבודה חיובית
12 בספטמבר 2023

10 טיפים למנהלי משאבי אנוש HR ליצירת סביבת עבודה תומכת

יצירת סביבת עבודה חיובית היא כלי רב עוצמה לגיוס עובדים. גם מחפשי עבודה נמשכים באופן טבעי לחברות וארגונים שבהן העובדים מרוצים ומעורבים. הם סורקים ביקורות, דירוגים והמלצות באינטרנט כדי לקבל תחושה של תרבות מקום העבודה. משוב חיובי של עובדים משמש כמגנט, ומושך אליו יותר מועמדים פוטנציאליים. כאשר העובדים הנוכחיים מדברים על ניסיון העבודה שלהם, זה מאמת את הטענות של המעסיק עצמו. עובדים מרוצים שממליצים על מקום העבודה מעצימים את השיח החיובי, ויתרמו להגדלת מאגר המועמדים. 

איך ליצור סביבת עבודה חיובית

יתרה מכך, סביבת עבודה חיובית מדגישה הזדמנויות לצמיחה, למידה והתפתחות. זה מבטיח לא רק עבודה, אלא קריירה מספקת.  הטבות כמו שעות גמישות, אפשרויות עבודה מרחוק ותוכניות בריאות מוסיפות שכבות של אטרקטיביות. אלמנטים אלה משתלבים כדי ליצור מותג מעסיק משכנע. ככל שהמותג חזק יותר, כך הוא מייעל את מאמצי הגיוס, ומקל על המסעות לגיוס ושימור עובדים. 

מי אחראי על בניית סביבות עבודה תומכות?

  • הנהלת הארגון: מנהלים נותנים את הטון לתרבות הארגונית. הם האחראים ליצירת סביבת עבודה המטפחת מערכות יחסים חיוביות, אמון ושיתוף פעולה.
  • משאבי אנוש: מחלקת משאבי אנוש ממלאת תפקיד מרכזי בבניית סביבות עבודה תומכות. מנהלי משאבי אנוש -HR מיישמים תכניות למעורבות עובדים, גיוון והכלה, פעילויות לבניית צוות ונהלים ליישוב סכסוכים.
  • מנהלים ומפקחים: לבעלי תפקידים אלו יש קשר ישיר עם צוותים, והם יכולים להשפיע באופן משמעותי על הדינמיקה הבין אישית בתוך אותם צוותים. הם צריכים לשמש מודל לחיקוי, לספק משוב בונה ולעודד עבודת צוות.
  • העובדים עצמם: בסופו של דבר, לכל העובדים יש חלק בטיפוח סביבת עבודה חיובית: תקשורת בונה, כבוד הדדי, פתיחות ונכונות לשתף פעולה עם עמיתיהם.
  • חונכים: בחלק מהארגונים ישנן תכניות לחונכות. עובדים וותיקים שמשמשים כמנטורים לעובדים חדשים ומשקפים לעיתים תחושות ודעות אישיים. הקפדה על הסברה נכונה וכללי התנהגות יכולים לסלול את הדרך לסביבת עבודה תומכת עוד מהיום הראשון בעבודה.
  •  צוותי תקשורת פנימיים: אופן שיתוף המידע בתוך הארגון יכול להשפיע באופן משמעותי על איכות היחסים. תקשורת ברורה ושקופה יכולה לעזור בבניית אמון בין העובדים.
  •  בעלי עניין: אפילו בעלי עניין חיצוניים כמו לקוחות או ספקים יכולים להשפיע על הדינמיקה הפנימית של חברה. יחסים חיצוניים חיוביים יכולים לעתים קרובות לתרום לסביבת עבודה הרמונית.
תוכנית קורס גיוס דיגיטלי

איך סביבת עבודה חיובית תורמת להצלחת הארגון כולו?

יצירת קשרים תומכים בארגון תורמים להצלחתו. מורל הצוות עולה, מעורבות העובדים גדלה, שביעות הרצון גוברת, התפוקה משתפרת,  מתפתחת תחושת קהילה, שיתוף הפעולה הופך לנורמה, הידע זורם בחופשיות, פתרון הבעיות הופך להיות קולקטיבי, חידושים צצים, מערכי מיומנויות משלימים זה את זה, התקשורת משתפרת, הקונפליקטים מתמוססים, הנאמנות מתחזקת, כמות ההיעדרות מצד עובדים יורדת, תחלופת העובדים פוחתת, שביעות רצון הלקוחות עולה מדרגה, מוניטין הארגון משתפר, המסעות לגיוס עובדים מתייעלים, ההון האנושי תורם למיתוג המעסיק, וניכרת האהדה מצד העובדים לשמש כשגרירי המותג. 

מנהלי HR (משאבי אנוש) ומנהלי גיוס, יכולים להיעזר בעובדים כדי לחזק את סביבת העבודה, לעשות סיעור מוחות משותף וליצור תכנים ויזואלים סביב הנושא. בסדנה למנהלי HR וגיוס, תלמדו בין היתר איך יוצרים סביבות עבודה חיוביות.

קורסים למשאבי אנוש וגיוס

10 טיפים למנהלי משאבי אנוש HR לבניית סביבת עבודה חיובית

  • ערוצי תקשורת פתוחים: טפחו סביבה שבה העובדים מרגישים בנוח לשתף מחשבות, שאלות וחששות. פגישות צוות קבועות, שיחות אחד על אחד וניטור השיח,  יכולים לעזור לשמור על תקשורת פתוחה.
  • הדרכה ליישוב סכסוכים: מנהלי משאבי אנוש צריכים לעבור הדרכה בגישור ויישוב סכסוכים כדי שיוכלו לטפל ביעילות במחלוקות בין עובדים.
  • פעילויות לבניית הצוות: ארגנו תרגילים או פעילות לחיזוק הקשר בין העובדים. מעבר לזה שהם ירכשו כלים בתחומי תקשורת, העצמה ופיתוח מיומנויות הם ילמדו להכיר אחד את השניה טוב יותר, ויעמיקו את מערכות היחסים.
  • תוכניות תגמול: תגמולים מאז ומעולם עודדו פרודקטיביות והרימו את מורל העובדים.
  • ספקו כלים לשיתוף פעולה: השתמשו בכלים טכנולוגיים לעידוד שיתוף פעולה, כגון תוכנות לניהול פרויקטים וממשקים פנימיים. ניהול תקשורת פנימית תתרום לא רק להידוק הקשר בין חברי הצוות במחלקה, אלא גם לחיזוק קשרים עם עובדים ממחלקות אחרות.
  • עודדו חונכות: חיבור בין עובדים חדשים עם ותיקים יכול לגשר על פערים מקצועיים וחברתיים. חונך במקום העבודה יחזק את הבטחון של העובד החדש וימזער קשיי הסתגלות.
  • הסדרי עבודה גמישים: הפגנת אמון והבנה בדרישות החיים הפרטיים של העובדים יכולים לבנות מערכת יחסים טובה לשני הצדדים.  גמישות בעבודה תורמת לתחושת תמיכה והכלה.
  • לולאות משוב קבועות: מלבד הערכות ביצועים, משוב בונה וקבוע צריך להיות חלק מהתרבות הארגונית. כאשר לעובדים נוח לתת וגם לקבל משוב, זה יוצר מערכת תמיכה הדדית לשיפור מתמיד.
  • תוכניות סיוע לעובדים: הצעת משאבים לפיתוח אישי ומקצועי, או תמיכה ברגעי משבר באמצעות ייעוץ וליווי אישיים של אנשי מקצועי, סדנאות ושיחות יוצרים תחושת משפחתיות והערכה מצד העובדים.
  • שקיפות: עדכנו את העובדים לגבי מצב הארגון, פרויקטים קרובים ושינויים עתידיים. שקיפות מחוללת אמון ומחזקת את תחושת השייכות.
לכל הסדנאות לשיווק וגיוס

לסיכום...

סביבת עבודה חיובית משמשת כיתרון עצום במאמצי הגיוס. עובדים מרוצים ומעורבים בתפקידיהם הופכים לשגרירי מותג, לעיתים אפילו מבלי להבין זאת. הם חולקים את החוויות החיוביות עם חברים, בני משפחה, זירות חברתיות וביקורות חיוביות, שלא רק יתרמו למשיכת טאלנטים, אלא גם לאימות המידע הקיים ברשת. בשוק עבודה תחרותי, מינוף סביבת עבודה חיובית בדרך זו יכול לתת לחברות ולארגונים יתרון משמעותי. כך שבאסטרטגיה שיצרתם לגיוס ברשתות החברתיות חשוב להציג תכנים סביב הנושא, למשל בגיוס באינסטגרם כדאי להעלות סטוריז המשקפים גם את המשרדים, בגיוס בפייסבוק אפשר לפרסם מודעות דרושים עם כמה תמונות של סביבת העבודה (מידי פעם), ובגיוס בלינקדאין נוכל גם לתייג את העובדים שיופיעו בסרטון על חללי העבודה. אגב, גם אתם עוסקים בגיוס עובדים למשרה היברידית עדיין חשוב להציג באסטרטגיית מיתוג המעסיק את סביבות העבודה. מוזמנים להצטרף לקורס מיתוג מעסיק או לקורס גיוס דיגיטלי.

לקורס גיוס דיגיטלי למנהלי HR או מיתוג מעסיק

קורסים וסדנאות למנהלי HR - משאבי אנוש וגיוס

קורס מיתוג מעסיק
קורס גיוס דיגיטלי
קורס שיווק דיגיטלי
    הדרכות לארגונים ולחברות
    הכשרת עובדים
    הדרכות פרטיות אחד על אחד
סדנת פייסבוק
סדנת לינקדאין
סדנת פינטרסט
סדנת יוטיוב
סדנת טוויטר
סדנת אינסטגרם
ייעוץ וליווי אישי
הקמה וניהול ערוצים
יצירת אסטרטגיה שיווקית
פרסום ממומן
מתעניינים בקורס, הדרכה או ייעוץ? התקשרו 052-6351675 או כתבו לי
סדנאות שיווק דיגיטלי
קורס בינה מלאכותית AI למנהלי HR וגיוס
סדנאות

קורס בינה מלאכותית AI למנהלי HR וגיוס

סדנת שירות לקוחות למניעת משברים דיגיטליים
סדנאות

סדנת שירות לקוחות למניעת משברים דיגיטליים

קורס מיתוג מעסיק
סדנאות

קורס מיתוג מעסיק

קורס גיוס דיגיטלי למנהלי גיוס ו-HR
סדנאות

קורס גיוס דיגיטלי למנהלי גיוס ו-HR

סדנת גיוס בלינקדאין
סדנאות

סדנת גיוס בלינקדאין

סדנת גיוס בפייסבוק
סדנאות

סדנת גיוס בפייסבוק

סדנת גיוס באינסטגרם למנהלי גיוס
סדנאות

סדנת גיוס באינסטגרם למנהלי גיוס

סדנת שיווק דיגיטלי AI לארגונים ולהכשרת צוותים
סדנאות

סדנת שיווק דיגיטלי AI לארגונים ולהכשרת צוותים

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
רוצים לקבל מידע על הדרכה פרטית או הזמנת הדרכה לארגון?
מאמרים שיכולים לעניין אותך
מילון משאבי אנוש וגיוס עובדים ...........................................................
טיפים למנהלי משאבי אנוש וגיוס ...........................................................
מנהלי ה HR החדשים ...........................................................
מה זה מיתוג מעסיק ב 2024 ...........................................................
גיוס עובדים בלינקדאין ...........................................................
איך קורס מדיה חברתית יכול לעזור לעסק שלך? ...........................................................
גיוס ב-23! מיומנויות רכות VS קשות
...........................................................
מהו גיוס דיגיטלי ב- 2023? ...........................................................
גיוס דיגיטלי - חלק א'
...........................................................
מדריכים לשיווק ולגיוס דיגיטלי
מילון משאבי אנוש וגיוס עובדים ...........................................................
המדריך לגיוס דיגיטלי
......................................
המדריך למיתוג מעסיק
.......................................
המדריך לשיווק ופרסום בפייסבוק ......................................
המדריך לשיווק ופרסום באינסטגרם .......................................
המדריך לשיווק ולפרסום בפינטרסט ........................................
המדריך לשיווק וגיוס בלינקדאין ......................................
חדשות שיווק דיגיטלי ...........................................................
שאלות ותשובות במדיה החברתית
קורסים, הדרכות וסדנאות 052-6351675

קורס גיוס דיגיטלי
.......................................
קורס מיתוג מעסיק
.......................................
הדרכות שיווק באינטרנט לארגונים
...........................................................
קורס שיווק דיגיטלי
...........................................................
סדנאות שיווק וגיוס דיגיטלי
...........................................................
ביה"ס למשאבי אנוש וגיוס עובדים
...........................................................
סדנת פייסבוק לעסקים
...........................................................
סדנת לינקדאין
...........................................................
סדנת פינטרסט
...........................................................
סדנת אינסטגרם
...........................................................
סדנת אינסטגרם ופינטרסט למעצבים
...........................................................
מפת האתר
כל הזכויות שמורות © 2023 לאורית שירה רונן - המרכז לגיוס ולשיווק דיגיטלי אין לשכפל את החומר באתר זה, לצלם, להשתמש בו במטמון או בכל דרך אחרת, אלא באישור מראש בכתב
גלילה לראש העמוד

ייעוץ. סדנאות וקורסים. הרצאות

בואו נדבר 052.6351675

דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס