המרכז לשיווק ולגיוס דיגיטלי – אורית שירה רונן

המרכז לשיווק וגיוס דיגיטלי – אורית שירה רונן
  • ראשי
  • קורס גיוס דיגיטלי
  • קורס מיתוג מעסיק
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • קורס AI ל-HR
  • סדנאות
  • סדנת לינקדאין
  • הדרכות לארגונים
    • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • עליי
  • בלוג
  • כתבו לי
  • ראשי
  • קורס גיוס דיגיטלי
  • קורס מיתוג מעסיק
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • קורס AI ל-HR
  • סדנאות
  • סדנת לינקדאין
  • הדרכות לארגונים
    • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • עליי
  • בלוג
  • כתבו לי
ראשי » טיפים למנהלי משאבי אנוש גיוס HR » האתגר בשת"פ של מחלקת השיווק משאבי אנוש
18 בינואר 2024

האתגר בשיתוף הפעולה בין מחלקת השיווק לבין מחלקת משאבי אנוש וגיוס

שיתוף הפעולה בין מחלקת השיווק ומחלקת משאבי אנוש (HR) וגיוס הוא מכריע להצלחת כל ארגון, ולעתים  שותפות זו מתמודדת עם אתגרים, סביב הגדרת יעדים, נקודות מבט וסגנונות עבודה. מערכת יחסים סימביוטית בין השניים תייעל את תהליכי הליבה ותיצור ערך לארגון כולו.

האתגרים של מחלקת השיווק עם מחלקת משאבי אנוש

מחלקת שיווק וגיוס: היעדים וסדרי העדיפויות שונים

אחד האתגרים העיקריים בשיתוף הפעולה בין מחלקות השיווק ומחלקות משאבי אנוש/גיוס הוא ההבדל ביעדים. מחלקת השיווק מתמקדת בקידום מוצרים או שירותים של החברה, מיצוב המותג ומעורבות הלקוחות. לעומת זאת, מחלקת משאבי האנוש והגיוס עוסקת במינוף ההון האנושי, גיוס ושימור עובדים, קביעת מדיניות וציות לכללים. למרות המטרה הסופית – הצלחת הארגון, יכולים להיות להם סדר עדיפויות ומשימות שונות.

מחלקת שיווק וגיוס: מחסומי תקשורת

תקשורת אפקטיבית חיונית לכל שיתוף פעולה ומערכת יחסים. כשיש לנו שני גופים עם אמונות, שיטות עבודה וסגנונות תקשורת שונים, עלולים להתעורר קשיים. צוות השיווק, מונע מתוך יצירתיות ומושפע ממגמות שוק חיצוניות ומילון מונחים אחר… וצוות משאבי אנוש וגיוס מתמקד במגמות פנימיות, ביחסי עובדים ובציות. פער זה יכול להוביל לפרשנות שגויה ביעדים ובטכניקות העבודה, ביישום אסטרטגיות ומהלכים.

מחלקת שיווק וגיוס: התנגשויות בהקצאת משאבים

שתי המחלקות מתחרות על משאבי הארגון, כולל תקציב, זמן וכוח אדם. קמפיינים שיווקיים דורשים השקעה ומשאבים משמעותיים עבור מחקר שוק, פרסום ופעילויות לקידום המכירות. במקביל, משאבי אנוש וגיוס זקוקים למשאבים עבור גיוס עובדים, מיתוג המעסיק, וקביעת תוכניות לפיתוח עובדים. תחרות על המשאבים המוגבלים יכולה להוביל לקונפליקטים ולהפריע לשיתוף פעולה.

מאמרים ניהול משאבי אנוש וגיוס עובדים

מחלקת שיווק וגיוס: מדדי ביצועים שונים

המדדים המשמשים למדידת הצלחה בשיווק ומשאבי אנוש/גיוס הם לרוב שונים. מחלקות השיווק עשויות להתמקד במדדים כמו עלות לקוח, החזר על ההשקעה (ROI) ומודעות למותג. לעומת זאת, מחלקות משאבי אנוש עשויות לתעדף מדדים כמו שיעור תחלופת עובדים, שימור עובדים ויצירת חווית מועמד ועובד חיובית. 

מחלקת השיווק והגיוס: אינטגרציה טכנולוגית

שתי המחלקות מסתמכות על טכנולוגיה לצורך פעילותן. מחלקת השיווק עובדת עם כלים לאוטומציות, מערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM) וכלים לשיווק דיגיטליים (חלק מהרשימה), ו-HR עם מערכות מעקב אחר מועמדים (ATS) ומערכות מידע על משאבי אנוש (HRIS). ארגונים שיצליחו לסנכרן בין סוגי המידע… יצליחו בהגשמת היעד.

איזון בין מיתוג חיצוני ופנימי

תחום חשוב של שיתוף פעולה בין שיווק ל-HR הוא במיתוג מעסיק. האתגר טמון בשיקוף אותנטי של תרבות מקום העבודה וחווית העובדים והמועמדים. פערים בין הבטחות המותג החיצוניות לבין חווית העובד בפועל, עלולות להוביל לבעיות אמינות ולהשפיע הן על תפיסת הלקוח והן על תפיסת העובדים.

תוכנית קורס גיוס דיגיטלי

שיתוף הפעולה בין מחלקת הגיוס ומשאבי אנוש לבין השיווק

כדי להתגבר על אתגרים אלה, על שתי המחלקות לשאוף לתקשורת פתוחה, הבנה הדדית ויעדים זהים. פגישות בין-מחלקתיות קבועות ומפגשי הדרכה משותפים (סדנת שיווק דיגיטלי, קורס מיתוג מעסיק), יכולים לעזור לגשר על הפער בין השיווק ל-HR. בנוסף, שילוב מערכות נתונים וטכנולוגיה יכול להקל על שיתוף מידע ולייעל תהליכים. פרויקטים שיתופיים, כמו קמפיינים למיתוג מעסיק, יכולים גם הם לטפח שיתוף פעולה. שתי המחלקות יכולות לתרום מהמומחיות שלהן ליצירת תדמית מותג מגובשת שמהדהדת הן פנימית והן חיצונית.

האינטרס של הארגון כולו הוא שימור עובדים ושביעות רצון עובדים מצוינים. ככל שהעובדים נרגשים ומושקעים יותר לגבי חברה, כך הם יצליחו יותר והיא נתפסת כעסק ומקום עבודה טוב. מה שגם, חווית עובד חיובית בארגונים, יוצרת שגרירי מותג אורגניים, שמשפיעים גם על תהליכי השיווק ומיגנוט לקוחות.

סדנת גיוס דיגיטלי למנהלי משאבי אנוש ומגייסים

לסיכום...

האתגרים הקיימים בשיתוף הפעולה בין מחלקת השיווק ומחלקת משאבי האנוש/גיוס, יכולים להתמוסס באמצעות תקשורת יעילה, מטרות משותפות ויוזמות שיתופיות. מותג מעסיק חיובי יכול להרשים גם מועמדים פוטנציאליים וגם לקוחות. כשיש שיתוף פעולה פורה בין שתי המחלקות, ההצלחה לא מאחרת להגיע.

לסדנאות ולקורסים השאירו פרטים

לקורסים והכשרות למנהלי משאבי אנוש HR ומנהלי גיוס

קורס מיתוג מעסיק
קורס גיוס דיגיטלי
קורס שיווק דיגיטלי
    הדרכות לארגונים ולחברות
    הכשרת עובדים
    הדרכות פרטיות אחד על אחד
סדנת פייסבוק
סדנת לינקדאין
סדנת פינטרסט
סדנת יוטיוב
סדנת טוויטר
סדנת אינסטגרם
ייעוץ וליווי אישי
הקמה וניהול ערוצים
יצירת אסטרטגיה שיווקית
פרסום ממומן
מתעניינים בקורס, הדרכה או ייעוץ? התקשרו 052-6351675 או כתבו לי
סדנאות שיווק דיגיטלי
קורס בינה מלאכותית AI למנהלי HR וגיוס
סדנאות

קורס בינה מלאכותית AI למנהלי HR וגיוס

סדנת שירות לקוחות למניעת משברים דיגיטליים
סדנאות

סדנת שירות לקוחות למניעת משברים דיגיטליים

קורס מיתוג מעסיק
סדנאות

קורס מיתוג מעסיק

קורס גיוס דיגיטלי למנהלי גיוס ו-HR
סדנאות

קורס גיוס דיגיטלי למנהלי גיוס ו-HR

סדנת גיוס בלינקדאין
סדנאות

סדנת גיוס בלינקדאין

סדנת גיוס בפייסבוק
סדנאות

סדנת גיוס בפייסבוק

סדנת גיוס באינסטגרם למנהלי גיוס
סדנאות

סדנת גיוס באינסטגרם למנהלי גיוס

סדנת שיווק דיגיטלי AI לארגונים ולהכשרת צוותים
סדנאות

סדנת שיווק דיגיטלי AI לארגונים ולהכשרת צוותים

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
רוצים לקבל מידע על הדרכה פרטית או הזמנת הדרכה לארגון?
מאמרים שיכולים לעניין אותך
מילון משאבי אנוש וגיוס עובדים ...........................................................
טיפים למנהלי משאבי אנוש וגיוס ...........................................................
מנהלי ה HR החדשים ...........................................................
מה זה מיתוג מעסיק ב 2024 ...........................................................
גיוס עובדים בלינקדאין ...........................................................
איך קורס מדיה חברתית יכול לעזור לעסק שלך? ...........................................................
גיוס ב-23! מיומנויות רכות VS קשות
...........................................................
מהו גיוס דיגיטלי ב- 2023? ...........................................................
גיוס דיגיטלי - חלק א'
...........................................................
מדריכים לשיווק ולגיוס דיגיטלי
מילון משאבי אנוש וגיוס עובדים ...........................................................
המדריך לגיוס דיגיטלי
......................................
המדריך למיתוג מעסיק
.......................................
המדריך לשיווק ופרסום בפייסבוק ......................................
המדריך לשיווק ופרסום באינסטגרם .......................................
המדריך לשיווק ולפרסום בפינטרסט ........................................
המדריך לשיווק וגיוס בלינקדאין ......................................
חדשות שיווק דיגיטלי ...........................................................
שאלות ותשובות במדיה החברתית
קורסים, הדרכות וסדנאות 052-6351675

קורס גיוס דיגיטלי
.......................................
קורס מיתוג מעסיק
.......................................
הדרכות שיווק באינטרנט לארגונים
...........................................................
קורס שיווק דיגיטלי
...........................................................
סדנאות שיווק וגיוס דיגיטלי
...........................................................
ביה"ס למשאבי אנוש וגיוס עובדים
...........................................................
סדנת פייסבוק לעסקים
...........................................................
סדנת לינקדאין
...........................................................
סדנת פינטרסט
...........................................................
סדנת אינסטגרם
...........................................................
סדנת אינסטגרם ופינטרסט למעצבים
...........................................................
מפת האתר
כל הזכויות שמורות © 2023 לאורית שירה רונן - המרכז לגיוס ולשיווק דיגיטלי אין לשכפל את החומר באתר זה, לצלם, להשתמש בו במטמון או בכל דרך אחרת, אלא באישור מראש בכתב
גלילה לראש העמוד

רוצה לקבל עוד תוכן מקצועי?

ישירות אליך לדוא"ל

דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס