המרכז לשיווק ולגיוס דיגיטלי – אורית שירה רונן

המרכז לשיווק וגיוס דיגיטלי – אורית שירה רונן
  • ראשי
  • קורס גיוס דיגיטלי
  • קורס מיתוג מעסיק
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • קורס AI ל-HR
  • סדנאות
  • סדנת לינקדאין
  • הדרכות לארגונים
    • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • עליי
  • בלוג
  • כתבו לי
  • ראשי
  • קורס גיוס דיגיטלי
  • קורס מיתוג מעסיק
  • קורס שיווק דיגיטלי
  • קורס AI ל-HR
  • סדנאות
  • סדנת לינקדאין
  • הדרכות לארגונים
    • הדרכות 1X1
  • המלצות
    • ממליצים קורס מדיה חברתית
    • חברות וארגונים ממליצים
    • המלצות על קורס מדיה חברתית
    • המלצות על קורס קידום אתרים
  • עליי
  • בלוג
  • כתבו לי
ראשי » מאמרים וחדשות אחרונים » טעויות של מנהלי HR בגיוס הדיגיטלי
3 במאי 2023

טעויות נפוצות של מנהלי HR בגיוס הדיגיטלי

הגיוס הדיגיטלי זוכה לפופולאריות בשנים האחרונות ומציע ארגז כלים הכולל ממשקים, פלטפורמות ומערכות לייעול העבודה.  השימוש בהם עוזר למגייסים להפוך כמעט כל משימה אדמיניסטרטיבית לאוטומטית, להגיע למאגר מועמדים רחב ולקבל החלטות מבוססות נתונים. אך כמו כל כלי אוטומטי, עין אנושית חייבת לפקח ולבצע אופטימיזציות ולקחת אותו ב"עירבון מוגבל". 

האוטומציה היא רק חלק אחד מתוך הפאזל. ניקח לדוגמה איתור מועמדים פוטנציאליים: לא בטוח שהכלי יצליח לכמת או למדוד מיומנויות רכות כמו התאמה תרבותית ואינטליגנציה רגשית (חשיבותם לא שונה בהרבה ממיומנויות קשות). אז רגע לפני שאתם שמים אותם במקומכם, תכינו עבורם מקום לצידכם.

מיקוד יתר במיומנויות קשות:

בעוד שהמיומנויות הקשות חשובות  לביצוע העבודה, הרכות חשובות להצלחתה. לדוגמה, מפתח תוכנה עשוי להיות בעל כישורים טכניים לבניית יישומים מורכבים, אך אם אין לו כישורי תקשורת, הוא עשוי להתקשות לעבוד ביעילות עם חברי צוות אחרים, מה שיוביל לאי עמידה בזמנים. באופן דומה, נציג מכירות עשוי להיות בעל ידע רב על מוצר, אך אם אין לו אמפתיה או יכולת לבנות קרבה עם לקוחות, הוא עשוי להתקשות בסגירת עסקאות ולבנות מערכות יחסים איתם.

התמקדות בדרישות טכניות בלבד עלולה להוביל לחוסר גיוון והכלה. מגייסים שיתמקדו רק באלו העומדים בדרישות טכניות, עלולים להחמיץ מועמדים בעלי יכולות מנהיגות, עמידה בלוחות זמנים, תקשורת בינאישית מפותחת ועוד. כדי למנוע טעויות מהסוג הזה, רצוי לנקוט בגישה הוליסטית לגיוס עובדים, ולכלול שימוש בכלים דיגיטליים, כמו מערכות מעקב ותוכנות לניהול ביצועים, לצד מבחני אישיות וסימולציות לפתרון בעיות ודינמיקה קבוצתית.

קורס גיוס דיגיטלי למנהלי משאבי אנוש וגיוס

תיאורי תפקידים לא אותנטיים/מקוריים

העתקת תיאור משרה מאחרים עשוי להיראות כמו פתרון קל ולחסוך זמן ומאמץ, אבל יש לזה השלכות שליליות. ראשית, ייתכן שתיאור המשרה לא מתאים לתרבות הארגונית, מה שיוביל לבזבוז זמן ותסכול לשני הצדדים. 

שנית, שימוש בתיאור משרה גנרי יכול לגרום למשרה להיראות פחות מושכת למועמדים פוטנציאליים. תיאור תפקיד אותנטי המותאם לצרכים ולערכים של החברה, שמציג בין היתר יתרונות בולטים יכול לעורר עניין אל מול המשוכפל – שיכול "להיבלע" בדף משרות ולא למשוך את העין.

לתשומת לבכם: העתקת תיאור משרות אחרים יוביל להפרה משפטית (זכויות יוצרים) ולפגיעה במוניטין החברה.

כדי להימנע ממלכודת השכפול, יש להכין מראש נוסחים רלוונטיים וייחודיים (אגב – שכפול תיאור משרה שהחברה יצרה לפני מספר שנים לא רלוונטי לתקופה נוכחית) ולבצע מחקר שוק ותפקידים, וגם להיעזר בעובדי המחלקה.

חוסר השקעה במיתוג מעסיק

מיתוג מעסיק חזק ובעל ערך הוא המפתח למשיכת כישרונות מובילים ויצירת תוכן סביב נושא זה הוא חיוני לגיוס. צילום, כתיבה וקידום המשרות באתר החברה (אורגני/ממומן), הגדלת השיח ברשתות החברתיות ושליחת ניוזלטר הם חלק מהמשימות… וההשקעה משתלמת.

כאן נכנסת לתמונה מחלקת השיווק או מנהלי גיוס שעברו קורס גיוס דיגיטלי מקצועי המסוגלים ליישם אסטרטגיה עדכנית הכוללת מחקר שוק, הגדרת קהלים, תחומי העניין, ערוצים ויצירת תוכן מרתק. תכנים כמו פרסום חדשות, ימי כיף ומשרות לא מספיקים בעידן של היום. 

קורס גיוס בלינקדאין למנהלי משאבי אנוש וגיוס

פיתוח תלות אינסופית באתרי דרושים וחברות השמה

אתרי דרושים וחברות השמה תורמים לאיוש משרות ולהגדלת המאגר. השאלה: עד כמה אתם תלויים בהם. התלות בגורמים חיצוניים לאורך זמן, לא מאפשרת לכם להתפתח, ל"געת" בפאסיביים ולחסוך עלויות.

מנהלי משאבי אנוש שאני פוגשת בקורסי לינקדאין משתפים שהם משקיעים זמן יקר במועמדים לא מתאימים ו/או  מגיעים למצב של התפשרות ובסופו של דבר לאכזבה. ויש את אלו שאין להם צוות גיוס וזמן לפתח תשתית, ומבחינתם חברות השמה או מיקור חוץ נותנים להם מענה מספק. 

כדי למנוע מצב תלותי, מנהלי גיוס צריכים לאמץ גישה פתוחה יותר, לפעול במספר זירות, לפתח קשרים עם אוניברסיטאות ובתי ספר מקצועיים, ליצור מאגר ולטפח אותו, להמשיך לפרסם באתרי דרושים ולשכור שירותי השמה אבל מתוך ידיעה שעליהם לקחת את הגיוס אליהם הביתה – להפחית את התלות עם הזמן. 

מוניטין טוב או לא...משפיע על תהליך הגיוס

חברה בעלת מוניטין שלילי ברשת תחווה קושי בגיוס ובשימור העובדים. מנהל גיוס שלא מודע למוניטין השלילי של החברה ו/או שלא יצליח לנקוט בצעדים לשיפורו, יהיה מוגבל. מוניטין ירוד יכול לנבוע ממספר גורמים: סיקור שלילי בתקשורת, ביקורות גרועות של עובדים לשעבר או בהווה, חוסר שקיפות וכדומה. לא משנה מה הסיבה, מוניטין שלילי יכול להפוך את מסעות הגיוס למאתגרים מאוד ומתסכלים. 

אחד הצעדים המרכזיים שמנהלי גיוס יכולים לנקוט כדי לטפל במוניטין שלילי הוא למנוע את התפתחותו. פעולות הכוללות התייחסות לחששות שהועלו על ידי עובדים, שיפור התקשורת והשקיפות, יישום מדיניות או יצירת יוזמות חדשות המחזקות את המחויבות לרווחת העובדים יצרו סביבת עבודה אמינה ומודעת.

גם כאן, נושא הגיוס הדיגיטלי חייב להיות "על השולחן": הנראות החיובית, האותנטית, הדגשת היבטים חיוביים (עדויות עובדים או סיפורי הצלחה, הדגשת הזדמנויות לצמיחה והתפתחות בקריירה וכו'), הנגשת בכירים, ניטור להקשבה ברשת, וסיקורים ישפכו אור. אז הטיפ ה-1 הוא לבדוק מה אומרים עליכם וכדאיות ההתקשרות עם מקום העבודה. והטיפ ה -2 הוא הזמנה לקורס מיתוג מעסיק.

 

לסיכום...

יאפ, התפקיד של מנהלי הגיוס בארגון מתחזק, המשימות גדלות, הבינה המלאכותית תורמת למסלולי גיוס העובדים והשימור, תחום הגיוס חייב לדבר שיווק ובנוסף לשים עין על מוניטין החברה. שידרוג הערוצים ומציאת חדשים, תכנון משרות המדגישות מיומנויות רכות ו –הגברת הגמישות בעבודה, יקלו עליכם מאוד. זכיתם בתפקיד מאתגר אך מספק. שיהיה בהצלחה.

לסדנת לינקדאין או קורס גיוס דיגיטלי, השאירו פרטים

עוד על קורסים וסדנאות למנהלי HR

סדנת שיווק באינסטגרם

סדנת לינקדאין - קורס Linkedin

לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.

סדנת גיוס בלינקדאין

סדנת גיוס בלינקדאין - קורס גיוס Linkedin

לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.

סדנת גיוס באינסטגרם

סדנת גיוס באינסטגרם - קורס Instagram

אינסטגרם - רשת חברתית חסרת מעצורים, צבעונית וממגנטת. דורשת יותר תמונות וסרטונים ולא מתפשרת על האשטאגס. מעוניינים להרחיב את הידע באינסטגרם? לחצו כאן

סדנת גיוס בפייסבוק

סדנת גיוס בפייסבוק Facebook

פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. די מנסה להיכנס לנעליה של גוגל ומציעה שלל כלים לפרסום ולשיווק עסקים ולמיתוג עצמי, במה לחדשות וקהילות

    הדרכות לארגונים ולחברות
    הכשרת עובדים
    הדרכות פרטיות אחד על אחד
סדנת פייסבוק
סדנת לינקדאין
סדנת פינטרסט
סדנת יוטיוב
סדנת טוויטר
סדנת אינסטגרם
ייעוץ וליווי אישי
הקמה וניהול ערוצים
יצירת אסטרטגיה שיווקית
פרסום ממומן
מתעניינים בקורס, הדרכה או ייעוץ? התקשרו 052-6351675 או כתבו לי
סדנאות שיווק דיגיטלי
קורס בינה מלאכותית AI למנהלי HR וגיוס
סדנאות

קורס בינה מלאכותית AI למנהלי HR וגיוס

סדנת שירות לקוחות למניעת משברים דיגיטליים
סדנאות

סדנת שירות לקוחות למניעת משברים דיגיטליים

קורס מיתוג מעסיק
סדנאות

קורס מיתוג מעסיק

קורס גיוס דיגיטלי למנהלי גיוס ו-HR
סדנאות

קורס גיוס דיגיטלי למנהלי גיוס ו-HR

סדנת גיוס בלינקדאין
סדנאות

סדנת גיוס בלינקדאין

סדנת גיוס בפייסבוק
סדנאות

סדנת גיוס בפייסבוק

סדנת גיוס באינסטגרם למנהלי גיוס
סדנאות

סדנת גיוס באינסטגרם למנהלי גיוס

סדנת שיווק דיגיטלי AI לארגונים ולהכשרת צוותים
סדנאות

סדנת שיווק דיגיטלי AI לארגונים ולהכשרת צוותים

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
רוצים לקבל מידע על הדרכה פרטית או הזמנת הדרכה לארגון?
מאמרים שיכולים לעניין אותך
מילון משאבי אנוש וגיוס עובדים ...........................................................
טיפים למנהלי משאבי אנוש וגיוס ...........................................................
מנהלי ה HR החדשים ...........................................................
מה זה מיתוג מעסיק ב 2024 ...........................................................
גיוס עובדים בלינקדאין ...........................................................
איך קורס מדיה חברתית יכול לעזור לעסק שלך? ...........................................................
גיוס ב-23! מיומנויות רכות VS קשות
...........................................................
מהו גיוס דיגיטלי ב- 2023? ...........................................................
גיוס דיגיטלי - חלק א'
...........................................................
מדריכים לשיווק ולגיוס דיגיטלי
מילון משאבי אנוש וגיוס עובדים ...........................................................
המדריך לגיוס דיגיטלי
......................................
המדריך למיתוג מעסיק
.......................................
המדריך לשיווק ופרסום בפייסבוק ......................................
המדריך לשיווק ופרסום באינסטגרם .......................................
המדריך לשיווק ולפרסום בפינטרסט ........................................
המדריך לשיווק וגיוס בלינקדאין ......................................
חדשות שיווק דיגיטלי ...........................................................
שאלות ותשובות במדיה החברתית
קורסים, הדרכות וסדנאות 052-6351675

קורס גיוס דיגיטלי
.......................................
קורס מיתוג מעסיק
.......................................
הדרכות שיווק באינטרנט לארגונים
...........................................................
קורס שיווק דיגיטלי
...........................................................
סדנאות שיווק וגיוס דיגיטלי
...........................................................
ביה"ס למשאבי אנוש וגיוס עובדים
...........................................................
סדנת פייסבוק לעסקים
...........................................................
סדנת לינקדאין
...........................................................
סדנת פינטרסט
...........................................................
סדנת אינסטגרם
...........................................................
סדנת אינסטגרם ופינטרסט למעצבים
...........................................................
מפת האתר
כל הזכויות שמורות © 2023 לאורית שירה רונן - המרכז לגיוס ולשיווק דיגיטלי אין לשכפל את החומר באתר זה, לצלם, להשתמש בו במטמון או בכל דרך אחרת, אלא באישור מראש בכתב
גלילה לראש העמוד

רוצה לקבל עוד תוכן מקצועי?

ישירות אליך לדוא"ל

דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס